Malou Skrevet 28. januar 2003 #1 Del Skrevet 28. januar 2003 Skal være forlover for min venninne som skal gifte seg i mai 2003. Er litt usikker på antrekket, og tenkte at siden det er såpass mange vordene bruder her, at jeg kunne se om jeg kanskje kunne få noen råd. Hva synes dere er et passende antrekk til en forlover? Selv er jeg foreløpig i planleggningsfasen, men har funnet et skjørt i to lags viskose,der en del er noe lengre enn den andre. Skjørtet er fotsidt og i lysbeige. Tenkte jeg kanskje kunne kombinere dette med en skikkelig pyntet topp i en annen farge. Men da melder det seg noen spørsmål da det er første gang jeg er forlover. For det første, er det ok å ha to-delt antrekk og ikke kjole? Synes kjole er veldig upraktisk, og finner flere kombinasjons muligheter for senere bruk i todelt. For det andre, er lys beige "forbudt" når man er forlover? Har tenkt til å finne en topp i sterkere farge (lilla, rød, brun, sort) slik at det ikke skulle være noen fare for å gå i ett med bruden. Planlegger dessuten sko som matcher toppen og veske som matcher skjørtet. Fint hvis noen har noen synspunkter, positive som negative. Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 28. januar 2003 #2 Del Skrevet 28. januar 2003 Jeg er ikke en vordende brud (enda hvertfall) men jeg svarer uansett jeg. For noen helger siden var jeg forlover i min søsters bryllup. Hun gifta seg i bunaden, derfor hadde jeg også på meg min bunad. Det er kanskje ikke aktuelt, eller? Jeg skifta senere på kvelden til en "dress" jeg har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 28. januar 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 28. januar 2003 Bunad har jeg ikke nei, så der i allefall ikke aktuelt... Har søkt litt i tidligere innlegg her på KG, og funnet ut av at svart topp er uaktuelt.... Noen mener også er rødt ikke passer seg i et bryllup. Blir helt forvirret her jeg... Også synes jeg at det virker som at mange mener man bør ha hel kjole, ikke todelt... Skal selvfølgelig snakke med den kommende brud også før jeg tar noen avgjørelse, men det er jo greit å få noen input selv så jeg ikke er helt på jordet (og bruden blir enda mer nervøs ) Jennifer (som håper på flere svar) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 28. januar 2003 #4 Del Skrevet 28. januar 2003 Kanskje du og bruden kan ta dere en liten tur ut og se på klær. Da kan jo hun og bli med på å velge antrekket ditt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 28. januar 2003 #5 Del Skrevet 28. januar 2003 Tror egentlig du står ganske fritt her, jeg... Jeg var forlover i bryllup i sommer, og hadde da en hel, stroppeløs kjole som var i lys brun/beige. Men selv om hel kjole kanskje er det vanligste, har jeg da faktisk opplevd en forlover i buksedress... (Ikke at det gikk upåaktet hen, men dog... :D ) Men jeg tror nok, som andre har sagt, at det er lurt å ta bruden med på råd... 'Min' brud var med da jeg så på kjolen jeg hadde, sånn at jeg visste at hun ikke reagerte på fargen - at den var for lys eller sånt. Men - NB: Hvis det er litt farge i skjørtet ditt, sånn at det skjærer i brunt/beige - ikke vær redd for å 'konkurrere' med bruden - det skjer aldri...! :D Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 29. januar 2003 #6 Del Skrevet 29. januar 2003 Kanskje du kan snakke med bruden? Tror de fleste har forskjellig syn på det her. For min del ville det ikke spilt noen rolle om du så kom i sort kort kjole.. Jeg tror ikke reglene er så strenge lenger. Men det du foreslår, beige langt skjørt og en pynta topp, høres fint ut syns jeg. Tror jeg ville valgt en topp i samme fargetone for å få litt helhet i det. Lykke til :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Johanne-75 Skrevet 29. januar 2003 #7 Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg har hørt at forloverens kjole skal ha litt av de samme fargen som brudebuketten til bruden. Husk også at forloveren skal passe på buketten innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 29. januar 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 29. januar 2003 Nå er det sånn at bruden bor i Norge mens jeg bor i Danmark, så det er ikke så veldig ofte at vi shopper sammen lenger desverre... Men selvfølgelig skal jeg ta meg bruden på råd. Ønsker bare å være ute i god tid, sånn at jeg slipper å stresse rundt i siste liten. Takker så mye for råd og vink, og tar fortsatt gjerne i mot flere... Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 29. januar 2003 #9 Del Skrevet 29. januar 2003 Dersom bruden skal ha helt snehvit kjole er det i alle fall ikke noe problem at du har det skjørtet du beskriver. Men dersom ditt skjørt er ganske lyst og brudens kjole er offwhite eller noe liknende kan det jo være fare for at de to fargene blir ganske like. Det vil se litt rart ut, så dette bør du skjekke opp. Ser ikke noe problem med å ha todelt antrekk, men da bør selvfølgelig toppen være så fin at det ikke er tvil om at det er et skikkelig festantrekk. Du bør også ligge unna sort og knall rød. Høres uansett ut som om disse fargene kan være litt vel "knæsj" i forhold til skjørtet ditt, så det er vel ikke noe problem? Tror du blir fin jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 29. januar 2003 #10 Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg er tilhenger av at forloveren skal ha hel lang kjole, gjerne med ett sjal til, enten i samme stoff som kjolen eller ett pashminasjal. Styr unna farger som rødt og sort, sats heller på farger som lysblå, mørk lilla etc. Sørg for matchende sko, gjerne Mary-Janes som er perfekte til lange kjoler. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 29. januar 2003 #11 Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg tror nok - i likhet med de fleste som har svart på dette - at det kan være lurt å høre med bruden. Selv skal jeg ha to forlovere, men stiller ingen krav til hvordan de skal være kledd. Den ene har en fin vinrød kjole som hun skal bruke, og den andre vet jeg saktens ikke. Om de kommer i svart bryr jeg meg heller ikke om. Det finnes masse fine svarte kjoler og regelen for dette er ikke så streng lenger. Har selv vært i bryllup i svart kjole og det har da gått helt fint det. Todelt drakt høres fint ut synes jeg. Og med beige skjørt og en overdel i en annen farge blir du nok kjempefin Lykke til, Jennifer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. januar 2003 #12 Del Skrevet 29. januar 2003 Synes antrekket ditt høres fint ut, jeg. Mørk lilla er jo f.eks kjempefint til beige. Du kan jo som du selv sier, finne sko og veske som matcher, og i tillegg ha et elegant smykke etc. Når det gjelder rødt, er det vel ingen fare om man kommer i en anstendig, lang vinrød kjole. Det man kanskje bør unngå, er lårkorte, knallrøde kjoler som kan gi assosiasjoner til andre ting enn bryllup... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 29. januar 2003 Forfatter #13 Del Skrevet 29. januar 2003 Takker for svar... Har nettopp fått mail fra bruden nå. Hun mener i allefall at det ikke er noe som helst problem hvis antrekket er todelt. Hun skal selv ha todelt "brudekjole". Når det gjelder farger mener hun at jeg skal velge noe jeg selv synes er fint. Har også tenkt på et sjal over skuldrene, som matcher resten av antrekket. Dette ordner seg nok, men det er alltid godt å høre litt forskjellige meninger når man selv er litt i tvil. Jennifer (soon to be forlover) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Afrodite Skrevet 29. januar 2003 #14 Del Skrevet 29. januar 2003 Det viktigste er at du föler deg vel! Du har en krevende og utfordrende (og spennende) oppgave framfor deg, og det er derfor viktig at du föler at du er tilpass med det du går med. Jeg syns det er helt flott med to delt. Selv ville jeg ikke valgt helt svart eller helt rödt, men når man snakker om todelt, er det ikke så farlig å ha noen fargesterke innspill. Kjole er inget must! Ta også farger som du föler kler deg. Man skal aldri "utkonkurrere" bruden, og har dermed "ikke lov" å gå i hvitt. Men er det noen som kommer med en drakt, hvor toppen er blå, og skjörtet hvitt, ville jeg aldri blitt fornärmet. Uansett er det nok vanskelig å utkonkurrere bruden i sin helt spesielle kjole! Lykke til som forlover, Jennifer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå