Gjest Agurken Skrevet 28. januar 2003 #1 Skrevet 28. januar 2003 Jeg har en ”gammel bekjent” som er psykopat.. Nå har hun funnet seg et nytt ”offer”... Jeg har så lyst til å advare han.. Men vil jo virke troverdig også, så jeg vet da søren hvordan jeg skal gå fram. Hun har alle talegaver man kan tenke seg. Hun er altså utrolig flink til å snakke for seg, det er derfor hun klarer å lure alle trill rundt også.. Hele familien hennes er ført bak lyset.. De tror hun er så flink, syk og stakkarslig.. Syk – fordi hun vil ha oppmerksomhet og medlidenhet.. Finner på alle mulige slags sykdommer...Vondt hele tida, og er fast gjest på legekontoret.. (er jo psykisk da selvsagt, men det er litt vanskelig å hjelpe en person som ikke erkjenner at det er noe feil med henne.. Familien er helt enig med henne..Jeg har prøvd å snakke med dem, men de beit nesten hodet av meg) Mennene hun har vært sammen med har hun behandlet som dritt.. Har vært utro, brukt opp alle pengene deres, og bare tråkket overdem til slutt slik at det har tatt dem år å komme seg.. Den ene tok nesten livet sitt, et par andre har blitt hardbarka kriminelle dop misbrukere.. Å det var de ikke før de traff henne.. Hun sier til alle at hun er gravid, for så å ”miste barnet”.. Da får hun ekstra mye oppmerksomhet, og stortrives.. Hun spiller på ALLE register... Han hun har funnet nå, er som de andre.. ”Dumsnill” tøflus, som gjør alt hun sier, enda så frekk og ufin hun er. Han er skikkelig snill og god, men han her har to barn i tillegg, og gudene vet hva hun her kan finne på.. Det er DET som bekymrer mest.. De har nå flyttet sammen, så nå venter jeg bare på å høre om et nytt ”svangerskap”... Jeg har jo egentlig ikke noe med dette da, men FØLER at jeg MÅ si fra.. Men hvordan ?? Eller skal jeg bare bite det i meg, og bare la henne kjøre over han også ??
ROBBAN Skrevet 28. januar 2003 #2 Skrevet 28. januar 2003 Tjena Agurken Skjønner at du har et dilemma her, innen du eventuelt beslutter deg for å si noe, les innlegget (hvordan man kjenner igjen en psykopat) dette innlegget finner du i samlivsforumet under familievold VS psykopati eller klikk på linken for å gå dit direkte. http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...=20269&start=75
Gjest Anonymous Skrevet 29. januar 2003 #3 Skrevet 29. januar 2003 Var spørsmålet "hvordan finne ut om NN er psykopat?" ...nei Skjønner ikke hva du eventuelt skal "bidra med" overfor han eller henne? Innlegget ditt virker usannsynlig og overdrevet... "hardbarka kriminell dop misbruker" blir man ikke av at dama di er ei kjerringbitch-whatever Aner meg at dama ser rimelig bra ut, ellers så hadde vel ikke disse mannfolka buzza rundt henne som fluer rundt kumøkk... Lev ditt eget liv du, hjelp gjerne disse barna..kanskje barnevernet skulle vært varslet hvis det "brenner på dass" -ypperlig instans barnevernet K.
ROBBAN Skrevet 29. januar 2003 #4 Skrevet 29. januar 2003 Hei Gjest K!!! Ja det råder ikke tvil om at du ikke vet hva jeg er ute etter her, så da er det ikke rart at du ikke skjønner poenget. For å være ærlig, så skjønner ikke jeg mye av det du prøver å formidle her?? Hva er poenget ditt?
Gjest care Skrevet 29. januar 2003 #5 Skrevet 29. januar 2003 Om spørsmålet er om du skal fortelle han det eller ikke! Kommer an på hvor gode venner dere er eller ikke. Jeg kjenner til denne personligheten, jeg vokste opp med en slik venninne. Hun drev på samme måte med gutta som du bekriver. Han kan kalles en kvinnelig psykopat. Vi andre klarte ikke engasjere oss i hennes prosjekter fordi det var nytteløst å si i fra. Det hele endte med at hun ikke hadde noen venner igjen. Jeg vet at jenta fortsatt holder på......stakkar...
Væren Skrevet 29. januar 2003 #6 Skrevet 29. januar 2003 Jeg kjenner også en psykopat. Hun har psyket ut flere av sine menn, det har vært grusomt å være vitne til at en god kamerat var helt på randen av sammenbrudd pga henne. Vår venn har heldigvis kommet seg bort, han skjønte etterhvert at det ikke var noen vei utenom dersom han skulle ha et anstendig liv og en selvstendig vilje. Utad er fasaden riktignok "vellykket" og smilende, men denne kvinnen nekter seg bare INGENTING for å få ting slik hun vil. Utroskap, løgn, løgn, løgn, egoisme til tusen, pengemisbruk, utnyttelse av andre menneskers godhet, bruk av egne barn som maktmiddel til å få ting etter egen vilje. På jobben: splitt og hersk; bakvaskelser av sine kolleger og konflikter i forhold til ledelsen, uansett hvor hun jobber. Jeg har aldri opplevd maken; det er nesten for utrolig! Som mange andre psykopater går hun inn og ut av forhold fortere enn folk skifter skjorter, bytter jobb rett som det er, og skifter ut vennekretsen stadig vekk. Ettersom folk kommer inn på henne og ser hennes "sanne" jeg, trekker de seg - eller hun kutter kontakten dersom hun møter motstand eller noen prøver å argumentere mot henne og hennes oppførsel. "Er du ikke med meg, er du i mot meg!" Alle andre skal danse etter hennes pipe, som det heter. Mht. hun jeg kjenner, vet jeg at en tidligere kjæreste havnet på psykiatrisk pga måten hun behandlet ham på. Han som har kommet seg bort fra henne nå var en periode langt nede. Selvbildet hans var lik 0, enda det var hun som var utro og prøvde å lyve seg fra det. Vilje til å be om tilgivelse og prøve å ordne opp etter seg fantes overhodet ikke, til tross for at hun fikk sjansen. Flere ganger. At hun var utro var så klart ikke hennes feil, men hans... Jeg kunne skrevet mye om dette, og jeg har faktisk vært inne på samme tanken selv: Hva om en bekjent av meg skulle ende opp sammen med henne? Etter det forrige samlivsbruddet har hun allerede hatt en annen kjæreste, men han dumpet henne. Etterhvert som han så at hun loppet ham for penger var han ikke interessert lenger. Flaks for ham. Jeg vet ikke hva jeg skal råde deg til; men som en annen skriver her - er dere gode venner eller bekjente, må du kanskje vurdere om du bør advare ham. Å komme til å fullstendig fremmed som er på knærne etter henne og prøve å snakke ham fra det hele, det vil jeg vel anse som rimelig nytteløs! Alle vet vel hvor blind kjærlighet kan gjøre folk. Da må han antagelig - dessverre - finne ut av det selv. Men å havne i et forhold med en psykopat er noe jeg ikke vil unne min verste fiende. Ingen fortjener noe sånt. Håper du finner ut av det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå