Rhodesia Skrevet 29. oktober 2006 #1 Del Skrevet 29. oktober 2006 Er det noen som har oversikt over hvilke tilleggspoeng utover poengene fra vgs som er gyldige for opptak til sivilarkitektstudiet ved NTNU? Jeg er usikker på hvilke tilleggspoeng som er gyldige i ulike studier og finner ikke gode oversikter over dette på nett. Jeg vet for eksempel at jenter fikk kjønnspoeng til dette studiet tidligere, men jeg vet ikke om det er aktuelt lenger. Får man ekstrapoeng for fullført profesjonsstudie? Er det slik at det er et tak på hvor mange ekstrapoeng man kan få, eller får man både alderspoeng og tilleggspoeng? Eller er det enten/eller? Er det andre poeng som kan regnes med, som Examen philosophicum for eksempel? Takknemlig for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #2 Del Skrevet 1. november 2006 Jenter får ikke tilleggspoeng på siv.arkitekt så vidt jeg husker (men mange av siv.ing-studiene). Ellers får man jo poeng for sånn som ex.phil og ellers fullførte studiepoeng på høyere nivå. Alderspoeng og. I hvertfall dersom siv.arkitekt ikke følger noe annet system, men meg bekjent gjør det ikke det. Jeg er egentlig mest inne på reglene for medisin (som er noe annerledes enn andre studier), men om jeg ikke tar helt feil skal et fullt studieår (60 studiepoeng) svare til 3 poeng. Alderspoeng er 2 per år, men disse får man bare i en begrenset periode. Tror da bestemt det skal ligge info om dette på samordna opptak sine nettsider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #3 Del Skrevet 1. november 2006 Uansett er det vel opptaksprøve på arkitektstudiet - denne teller vel mer enn tilleggspoeng, tror jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #4 Del Skrevet 1. november 2006 Nei, det er kun opptaksproeve paa arkitekthoeyskolen i Oslo, ikke paa NTNU Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #5 Del Skrevet 1. november 2006 Er det noen som har oversikt over hvilke tilleggspoeng utover poengene fra vgs som er gyldige for opptak til sivilarkitektstudiet ved NTNU? Jeg er usikker på hvilke tilleggspoeng som er gyldige i ulike studier og finner ikke gode oversikter over dette på nett. Jeg vet for eksempel at jenter fikk kjønnspoeng til dette studiet tidligere, men jeg vet ikke om det er aktuelt lenger. Får man ekstrapoeng for fullført profesjonsstudie? Er det slik at det er et tak på hvor mange ekstrapoeng man kan få, eller får man både alderspoeng og tilleggspoeng? Eller er det enten/eller? Er det andre poeng som kan regnes med, som Examen philosophicum for eksempel? Takknemlig for svar ← Nei du får absolutt ikke jentepoeng på arkitektstudiet, det må det da være 40 år siden du kunne kan jeg tenke meg (det har pleid å være 50/50 nå som det har blitt så vrient å komme inn så er det blitt ca 60/40 (mest jenter) Jeg aner ikke hva du får og ikke får poeng for på arkitekt nå, de har endret reglene siden jeg ble tatt opp, men det er samme system for de som for siv-ing studiet. Jeg har forsøkt å søke det frem for deg, men fant jo ingen tingen fornuftig annten en masse svada på samordna opptak. Jeg hadde ring til arkitektfakultetet jeg hadde jeg vært deg, damene på sentralbordet er superhyggelig. (ring NTNU finner nr i gule sider) Du er sikkert oppmerksom på at du må ha en viss fagkombinasjon med bestemte reafag? I "gamledager" så var det mulig å gjøre en opptaksprøve i tillegg for å sanke poeng, veit ikke om dette fortsatt er mulig, men kan være verdt å sjekke. Har du forresten fått med deg at det har blitt en arkitektskole i stavanger? den heter fiuni. I tilegg så har du jo Oslo og Bergen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #6 Del Skrevet 1. november 2006 Nei, det er kun opptaksproeve paa arkitekthoeyskolen i Oslo, ikke paa NTNU ← Aha. Hm. Enig med det en annen sier om å kontakte avdelingen på NTNU - jeg har snakket med dem tidligere i forbindelse med noe annet, og de er veldig ok der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå