Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #1 Skrevet 28. oktober 2006 Hvordan kan vi se det hvis noen bruker vårt trådløse nettverk?
Chic Skrevet 28. oktober 2006 #2 Skrevet 28. oktober 2006 hvorfor ikke bare stenge nettverket og gi passordet til de dere tillater bruker det?
Gjest Lea Skrevet 28. oktober 2006 #3 Skrevet 28. oktober 2006 Som regel kan du gå inn og se hvilke MAC-adresser som finnes på nettverket. Dette finner du informasjon om i brukerveiledningen til routeren eller på produsentens hjemmesider. Jeg kan logge inn i admin-panelet og se hvor mange som er pålogget og MAC-adressene til disse. Om du først finner ut hvilke MAC-adresser dere selv har, så ser dere fort om det er noen i tillegg. Men det er vel kanskje ikke å lett å se hvem dette er i så fall.
Løs same i skauen Skrevet 29. oktober 2006 #4 Skrevet 29. oktober 2006 Chic, det er ikke alle som vet hvordan de sikrer nette sitt! Jeg hadde åpent nett i 3 år fordi jeg ikke viste hvordan jeg sikret det ,men jeg begynte å lese i instruksonene da jeg fant ut at flere av neboene mine surfet på nettverket mitt. Det finnes en enkel måte å finne det ut på. Hvis du har win xp så gjør du følgende: Trykk "START" og så ser du noe som heter "KJØR" . Trykk på "KJØR" og da kommer det opp en liten boks der du skriver "cmd" Da får du opp ett svart vindug der du skriver "nett view" og trykker enter Da vil du få opp navn på de datamaskinene som er på nette ditt Mvh Løs same i skauen..
Myrthel Skrevet 29. oktober 2006 #5 Skrevet 29. oktober 2006 Hvordan sikrer jeg nettet mitt? Fikk trådløst nettverk for noen dager siden, og får ikke låst det. Jeg kommer inn på noe jeg tror er riktig, og jeg prøver å legge inn kode, men da jeg sjekker etterpå, står det fortsatt USIKRET NETTVERK!!!!! Jeg har ADSL ROUTERMODEM med 4 porter. (Thomson Speedtouch 546T2). Forklaringen må være detaljert, for jeg er rimelig "fersk" på dette her. Håper det er noen der ute, som kan hjelpe meg!!!!!! :
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå