Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har lagt ut to par støvletter..som begge ble solgt etter første salgsrunde på 10 dager. Saken er at jeg ALDRI er solgt ting over nettet tidligere, og lurer derfor på hvordan det blir billigst for meg og kjøper med tanke på fraktkostnader. Hvordan er det vanlig å sende? I dette tilfellet er det kjøper som skal betale frakten.

Skal jeg da fortelle kjøper hele kjøpesummen med frakt?(er det det hunskal overføre til min konto?),og må jeg da dra til postkontoret og veie støvlettene først?(for å vite hvor mye det vil koste), eller betaler kjøper dette selv når hun mottar pakken?Har aldri gjort dette før så er mange spørsmål.

Eller så lurer jeg på om hvor strengt det er med pengene tl qxl?Skylder dem rundt 60 kr nå etter at jeg vant to budrunder. Hvor lang frist er det for å betale dette?

TAKK!!

Kom gjerne med andre råd også!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anta at det er billigst å sende den som norgespakke siden postoppkravsavgiften er relativt høy. Men som du selv sier, så kommer det an på vekt og størrelse på pakken(kanskje du har ei kjøkken eller badevekt du kan veie på slik at du slipper å dra ned på posten?)

(Personlig anbefaler jeg ikke postopprkrav fordi du kan risikere å bli sittende med pakke+oppkravsavgift+returporto dersom du støter på en uærlig kjøper som ikke henter ut pakka)

Dette kommer vel imidlertid an på hvilke betingelser du har satt i auksjonsteksten. Dersom du f.eks. har skrevet kun postoppkrav, så er det ikke sikkert at det blir så godt mottatt dersom du plutselig ombestemmer deg og krever forhåndsbetaling i stedet.

Dersom du og kjøper har avtalt forhåndsbetaling av varene, så skal hun overføre kjøpesum+frakt til deg før du sender. Ved sending i postoppkrav betaler kjøperen på posten når hun får pakka.

Ang. skyldig beløp til QXL, så har du ganske lang betalingsfrist. De pleier å sende ut en liten mail når de vil ha pengene sine, men du har iallefall 2-3 uker på deg.

Skrevet
Jeg vil anta at det er billigst å sende den som norgespakke siden postoppkravsavgiften er relativt høy. Men som du selv sier, så kommer det an på vekt og størrelse på pakken(kanskje du har ei kjøkken eller badevekt du kan veie på slik at du slipper å dra ned på posten?)

(Personlig anbefaler jeg ikke postopprkrav fordi du kan risikere å bli sittende med pakke+oppkravsavgift+returporto dersom du støter på en uærlig kjøper som ikke henter ut pakka)

Dette kommer vel imidlertid an på hvilke betingelser du har satt i auksjonsteksten. Dersom du f.eks. har skrevet kun postoppkrav, så er det ikke sikkert at det blir så godt mottatt dersom du plutselig ombestemmer deg og krever forhåndsbetaling i stedet.

Dersom du og kjøper har avtalt forhåndsbetaling av varene, så skal hun overføre kjøpesum+frakt til deg før du sender. Ved sending i postoppkrav betaler kjøperen på posten når hun får pakka.

Ang. skyldig beløp til QXL, så har du ganske lang betalingsfrist. De pleier å sende ut en liten mail når de vil ha pengene sine, men du har iallefall 2-3 uker på deg.

tusentakk:o)

Skrevet

Det tar litt tid før du får regning fra qxl - men hvis du skylder mer enn 40kr kan du ihvertfall ikke legge inn bud på andre gjenstander.

Ellers er det riktig som det bli sagt over her at du må holde deg til de betalingsbetingelser og fraktvalg du oppga i auksjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...