Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #1 Skrevet 28. oktober 2006 De siste dagene har hastigheten variert frem og tilbake. Når jeg logger på starter den på 2 mbps, etter en stund går den opp til 5,5mbps, og etter enda lenger tid går den opp til 11mbps. Så går den opp og ned når det passer den selv. Ganske irriterenes. Men hvorfor er det så ustabilt? Har scannet for virus og sånt..
iviking Skrevet 28. oktober 2006 #2 Skrevet 28. oktober 2006 Hvilken hastighet betaler du for da? Er du på nett med andre kan det være at noen bruker linjen og at det fører til at du opplever den som ustabil.
Løs same i skauen Skrevet 29. oktober 2006 #3 Skrevet 29. oktober 2006 Mitt nett har vært veldig ustabilt i det siste ,men feilen viste seg å være at naboen min hadde kjøpt 200 mbps fra ngt. Hva i helvete skal han med den hastigheten Men whatever... søk på google etter hastighetsmåler og mål hastigheten på nette ditt og sjekk resultatet med det du betaler for.. Hvis du betaler for mer en det du får så må du gi beskjed til til leverandør
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #4 Skrevet 29. oktober 2006 Betaler for 15mbps, men routern er bare 11mbps og det er 11mbps jeg pleier å ha. Har 3 PCer som kan gå på min router, men selv om bare min PC er på så er det ustabilt. Før var jo alle PCene på og alle hadde hastighet på 11mbps.
Løs same i skauen Skrevet 29. oktober 2006 #5 Skrevet 29. oktober 2006 Den routeren din må du sende i retur eller dra opp til leverandøren din hvis de ligger i nærheten og bytte den.. Det blir feil å betale for en hastighet som du ikke kan få fordi ruteren din er forliten. Jeg ble så iritert da jeg fant ut at jeg selv betalte for en hastighet jeg ikke kunne gjøre nytte av fordi routeren min var for liten så jeg reiste opp til ngt og byttet routeren min.. Mern du må klage til leverandøren din at hastigheten din varierer så mye og så kommer de og ser om det er dørlig kontakt i ledninger og slikt..
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #6 Skrevet 29. oktober 2006 Kan jo se om jeg får den andre routern til å virke, kanskje routern min er ustabil. Trodde det var virus som gjorde det, men finner jo inget. Innbiller meg at det er hos meg problemet er, bare å finne ut hva. Huh, hehe, nei, hva i all verden skal naboen din med 200 mbps linje. Eller... hva skal du med eget abonnoment når du kunne hengt deg på naboens
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå