Gå til innhold

Jeg fant larver i risen!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Æsj!! Jeg skulle lage mat til kvelds, og skulle koke ris. Idet jeg heller risen oppi så ser jeg at noen brune saker flyter til overflaten av vannet. Jeg tror det er brune riskorn, og fisker dem opp. Så viser det seg at det er små larver!!! De jeg hadde helt i gryta var jo døde pga det kokende vannet, men tømte pakken og fant et par til, som var levende... Fysj og føy. Skal sette meg ned og skrive et klagebrev nå. Dette var forøvrig Ming Jasminris, den går ut i oktober 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_trådstarter_*

Jeg sjekket opp melmidd på nettet og "mine" dyr ligner ikke på det. De er helt tynne, 0,5-1 cm lange, lysebrune og "larveaktige" (flere ledd). Hmm. Ikke moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørte ikke så morro ut! for å være jævlig så klager du først til butikken, så til prodsenten, så til mattilsynet, så til vg :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også funnet slikt i skapene mine. Tror det er melmidd, men ikke sikker. Noen som vet om denslags kan følge med fra produsent/butikk, eller om det er noe man har hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Ramboline_*

Høres ut som sånne larver jeg hadde mye av i et gammelt hus jeg leide. Små, brune og litt hårete på en måte?

Har inntrykk av at de kommer av dårlig renhold ... Hvis man ikke pakker inn maten godt nok og har smuler og slikt liggende. Så jeg tviler på at det er produsentens feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som sånne larver jeg hadde mye av i et gammelt hus jeg leide. Små, brune og litt hårete på en måte?

Har inntrykk av at de kommer av dårlig renhold ... Hvis man ikke pakker inn maten godt nok og har smuler og slikt liggende. Så jeg tviler på at det er produsentens feil.

Høres ut som fleskebille larve. De er små, brune og hårete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tang Lung

Visste dere at det faktisk er helt umulig å få ut alle insektene under melproduksjon....det vil alltid være noen promiller igjen etter produksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klag til produsenten! det gjorde jeg en gang jeg hadde kjøpt ferdigpakker for å lage ciabatta. Da det var larver oppi, kastet jeg det med en gang i bosset UTE og sendte klage. Det er eneste måte de blir klar over det, og får gjort noe med rutinene sine! Som kompensasjon fikk jeg en eske med matvarer i posten uka etter, men de sendte jo selvfølgelig nye ciabatta-pakke som jeg hadde mistet helt lysten på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...