Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #1 Skrevet 28. oktober 2006 Hei! Er det noen som har en god oppskrift på vanlige pannekaker til en person? På forhånd takk!
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #2 Skrevet 28. oktober 2006 Når jeg lager til to bruker jeg tre egg, kanskje 4 dl mel og kanskje 7 dl melk. Ingrediensene bare vispes sammen. Jeg ville brukt to egg til en person, synes eggene gir en god smak. Pannekakerøre er noe som enkelt lages på slump, det blir godt uansett!
Drua Skrevet 28. oktober 2006 #3 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg bare slumper i vei. Et par-tre egg, endel melk og så mel til røra blir passe tykk, en klype salt. Blir så bra så
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #4 Skrevet 29. oktober 2006 Dette er til to peroner, men det er jo bare å dele den på to. hvi ikke holder røren seg godt i kjøleskapet en dag eller to! 5 dl melk 3 dl mel 1/2 ts salt 2egg 1ss sukker
Brunhilde Skrevet 29. oktober 2006 #5 Skrevet 29. oktober 2006 Pannekakene blir aller best hvis man starter med å vispe sammen melk, mel, en klype salt og litt sukker og så la dette svelle en god halvtime. Tilsett egg rett før steking, jo flere egg, jo sunnere pannekaker, jeg bruker minimum 3 egg nå jeg lager pannekaker til 16-åringen.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #6 Skrevet 29. oktober 2006 5 dl melk 4 egg 3 dl melk Den oppskriften bruker jeg for den er så lett å huske - 5, 4, 3 ...
BergensAnd Skrevet 29. oktober 2006 #7 Skrevet 29. oktober 2006 Det blir ekstra gode pannekaker, syns jeg, hvis noe av hvetemelet blir byttet ut med lettkokt havregryn. Og så pleier jeg å slenge en neve solsikkefrø oppi, men det er kanskje litt sært så prøv det ut før du serverer store porsjoner. Da blir pannekakene litt tyngre, man spiser ikke så mange av dem. Takk for tipset om å vispe inn eggene på slutten, Brunhilde. Skal prøve neste gang
kamela Skrevet 1. november 2006 #9 Skrevet 1. november 2006 Mine pannekaker får et lite dryss av kardemomme i røra, det synes jeg gir en ekstra piff! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå