Gå til innhold

Krakow

Cata

Anbefalte innlegg

Til sommeren skal jeg en tur til Krakow. Dermed lurer jeg på om noen som har vært der før har et "billig og bra" hotell å anbefale i eller i nærheten av gamlebyen? Og med billig så mener jeg vel egentlig medium prisklasse - mellom 70 og 100 euro et sted.

Har funnet en del alternativer på nettet, men alltid greit å høre hvis noen har førstehåndserfaring som de vil dele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bodde her når vi var der i mai, og det er ett kjempekoselig hotell. Ulempen er at det vender ut mot en gate med mye gjennomganstrafikk, men det er vel noe man må regne med når man bor sentralt. Tror det tok ett par minutter å gå til Mariakirken og "torget".

Jeg kommer iallefall til å bo der igjen hvis jeg skal til Krakow :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde på hotell wyspianski i sommer. Var et stort hotell med kort avstand til alt! Ikke veldig dyrt heller :)

På taket av hotellet er det et stoort skilt med hotel wyspianski, noe som var greit de første dagene vi var ute å gikk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde på hotell wyspianski i sommer. Var et stort hotell med kort avstand til alt! Ikke veldig dyrt heller :)

På taket av hotellet er det et stoort skilt med hotel wyspianski, noe som var greit de første dagene vi var ute å gikk ;)

Dette hotellet anbefales overhodet ikke på sommeren. 40 grader på rommene, og minimalt med søvn. Aldri mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, skal de dra til sommeren? Nei, da velger dere ikke wyspianski. Ekstreme temperaturer. Trodde de skulle dra nå.. Vi bodde der i sommer, og hadde 35 varmegrader ute hver dag. Vi sov ikke de nettene... Men hotellet er fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir litt i grenseland med temperaturen kanskje. Vi skal dra i mai. Men mai kan være varm nok så langt sør så takk for "advarselen". ;)

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Mulig du allerede har skaffet hotell, men Hotel Elektor er et bra alternativ.

http://www.hotelelektor.com.pl/

Rommet jeg fikk var mer en leilighet enn rom. Hotellet hadde bra standard og ligger sentralt i gamlebyen. Det var et kongerom på hotellet som Hans Majestet Harald har bodd på :)

Hugs at du bør sende en e-mail for å få rabatt på prisen. Jeg hadde ca 40% rabatt under mitt opphold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
  • 4 uker senere...
Gjest Gjest_Janne_*
Hvor varmt må en regne med at det er i Krakow i slutten av mai?

Etter gjennomsnittet skal temraturen ligge rundt 20 grader. Sikkert litt kjølig på kvelden. Stod litt om været på denne nettsiden. http://www.krakowguiden.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John A

Gled deg, Krakow er en kongeby!

Kirker, palasser, slott, museumer, et av Europas eldste universiteter, middelalderbyggninger, parker osv.

Min absolutte favorittby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...

Jeg skal sende avgårde mammas syforening til Krakow i september (jada, ute i god tid)

De ønsker som regel å leie leilighet - trenger da 3 soverom med 6 enkeltsenger. Noen som har en leilighet å anbefale i Krakow? Og gjerne også en norsktalende guide i samme slengen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utlogget bruker
Jeg skal sende avgårde mammas syforening til Krakow i september (jada, ute i god tid)

De ønsker som regel å leie leilighet - trenger da 3 soverom med 6 enkeltsenger. Noen som har en leilighet å anbefale i Krakow? Og gjerne også en norsktalende guide i samme slengen :)

Dette hotellet er kjempekoselig. Og de har i tillegg til hotellet to leiligheter i nabobygget som de leier ut. Helt topp.

Og de som jobber på hotellet er kjempeflinke til å hjelpe til og finne ut alt mulig for gjestene. Han som driver det (Jack) henter på flyplassen også om dere spør om det.

Også ligger det jo supert til i Gamlebybyen. Ikke er det noen trafikkstøy eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Utlogget bruker
Dette hotellet er kjempekoselig. Og de har i tillegg til hotellet to leiligheter i nabobygget som de leier ut. Helt topp.

Og de som jobber på hotellet er kjempeflinke til å hjelpe til og finne ut alt mulig for gjestene. Han som driver det (Jack) henter på flyplassen også om dere spør om det.

Også ligger det jo supert til i Gamlebybyen. Ikke er det noen trafikkstøy eller noe.

...meg igjen. Her er link til hjemmesiden til hotellet (den forrige var til en Krakow-life, som forøvrig er et kjempefint verktøy til å finne ting i Krakow)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...