Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle installere programvaren for Sony Handycam på PC'en, og gjorde alt som det skulle gjøres.

Men da jeg plugget USB-kabelen inn, fikk jeg opp at Windows Logo-testingen ikke var bestått. Jeg valgte å installere likevel. Men det hjalp ikke, jeg får bare opp at dataen ikke identifiserer kameraet.

Det eneste som står i bruksanvisningen er at man må sjekke USB-tilkoplingen. Har også prøvd å søke litt på nettet, men finner ikke noen smarte ting jeg kan gjøre for å få dataen til å godta kameraet uansett.

Må jeg prøve å finne en annen maskinvare til kameraet som består testingen, (finnes det?) eller finnes det måter å unngå testingen? Eller må jeg bare droppe muligheten til å brenne filmene mine på dvd/vcd?

Nå setter jeg virkelig lit til kg's kloke hoder! :)

Skrevet

Windows Logo-test gir deg mer en pekepin om dette produktet vil fungere tilfredsstillende med en Windows-pc, enn å stoppe det fra å fungere.

Kikket litt på internett, og det ser ut til at det er flere enn deg som sliter med å få det til. Det ser ut som om Firewire fungerer bedre enn USB, hvis du har det. (FireWire-utgangen ser ut som et ca 5x5 mm firkantet hull.)

http://forums.computeractive.co.uk/thread....&threadID=54854

Andre har kommentert at "OUCH-SCREEN TROUBLE. What was so frustrating about getting started? Plenty. First, you need to use a cradle to connect the camcorder to the PC. I like to use a camcorder while traveling, so I prefer a device with fewer moving parts—specifically, one that plugs directly into the USB port. Then, by trial and error (and a call to tech support), I realized that I would have to reconfigure the camcorder's settings, using the LCD screen, before my PC would recognize it. Why this feature couldn't be included as a default is still unclear to me." Så mulig du må klikke litt på skjermen på kamera du også, før PC'en skjønner at du prøver å plugge til kameraet.

Jeg søkte på "connect sony handycam to windows", og fikk opp en del treff, men du må kanskje gå gjennom en god del av treffene før du finner noe bra. En del treff ser ut til å være av typen "It's very easy to connect the Sony Handycam to a Windows PC"..., som du dessverre har funnet ut at kanskje ikke stemmer.

Catzy

Skrevet

Takk for svar, og for at du har tatt deg tid til å søke for meg, Catzy! :)

Jeg har trykket på lcd-skjermen på kameraet, men meldingen dataen gir meg er bare at den ikke er kompitabel, husker ikke ordrett nå.

Jeg tror ikke jeg har slik Firewire utgang. Prøvde å undersøke litt nå, men fant ikke ut noe om det. (Egentlig burde jo kanskje det at jeg ikke har hørt om det før nå gitt meg en pekepnn om at jeg ikke har det.) :sjenert:

Jeg skal lese gjennom linken du la ved, og prøve litt andre søkeord, så kanskje jeg finner ut av det etter hvert. :)

Skrevet

Jeg fikk til til slutt! :danse:

Skrevet

Spoven, hva gjorde du for å få det til å virke?

Skrevet

Egentlig så vet jeg ikke helt. Jeg installerte noen oppdaterte usb-drivere, endret litt i registeret og da jeg slo maskinen av og på så fungerte det plutselig. Så jeg er ikke helt hundre prosent sikker på hva som hjalp, men jeg har iallefall lært at det kan lønnes å skru maskinen av og på når man har gjort endringer, for å få ting å kicke inn.

Her fant jeg usb driver,

og her var det også hjelp å finne. :)

Og her var det en fin feilsøkingsguide.

Egntlig var det innlegget fra deg, Catzy, som hjalp meg på sporet igjen, for jeg hadde virkelig tenkt å gi opp hele tøvet. :sjenert::blomst:

Skrevet

Her er det jeg gjorde i registeret:

-HKEY_LOCAL_MACHINE

-SOFTWARE

-PIXELA

-IMAGE MIXER FOR SONY

-INPUT

-USB CONTROL 01

-USB AVI LIMIT

-skriv inn en (0) der (1) står

-OK

Skrevet

Så bra at du fikk det til. Skal huske på det hvis jeg hører om noen andre med en Sony Handycam. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...