Gjest *anonyma* Skrevet 28. januar 2003 #1 Skrevet 28. januar 2003 Jeg har fått meg ny flatskjerm i dag. Happy, happy, den er så fiiiiin. Måtte bare dele litt glede med dere. Har kjøpt en Samsung SyncMaster 171S og fått dobbelt så mye plass på skrivebordet!! Herlig.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 28. januar 2003 #2 Skrevet 28. januar 2003 Jeg er også begeistret for mine flatskjermer. Mer plass, bedre skjermoppløsning, lette å flytte på og lekker design. Milla
Gjest *anonyma* Skrevet 28. januar 2003 #3 Skrevet 28. januar 2003 Jepp, men jeg merker nå at jeg ikke er helt vant til å se på den ennå. Jeg anstrenger meg litt mer kjenner jeg og en artig bieffekt er at andre ting får "mønster" på når jeg ser bort fra skjermen. Sikkert en tilvenningssak (samt å finne riktige instillinger.............)
fruenge Skrevet 29. januar 2003 #4 Skrevet 29. januar 2003 Når jeg gikk over til flatskjerm synes jeg oppløsningne på skjermen ble dårligere. Den er mer grovkornet, herrenge sier dette er fordi det er forskjell på flatskjerm og tradisjonelle skjerm på dette omtådet, men jeg kjøper ikke den. Tror det heller har noe med skjermkortet å gjøre. Noen tips? Hvordan opplevde dere overgangen? Så dere noen forskjeller. Nå skal det sier at mitt øye er kresen pga. jobb, når det gjelde oppløsning ol på en skjerm.
jordbær Skrevet 29. januar 2003 #5 Skrevet 29. januar 2003 Hehe.. Dere er sikkert vant med flimring på skjermen... Vanlige PC-skjermer oppdaterer bildet slik TV-er gjør(sånn lysrør opplegg osv). Fra 60Hz-75Hz er mest vanlig. Det vil si at bildet oppdaterer seg mellom 60-75ganger i sekundet. Dette lager en flimring som du vil bli vant med. (mange får vondt i hodet av å se på 60Hz i lengre tid). Flatskjermer (LCD) har ikke denne flimringen som vanlige PC-skjermer har. Derfor vil du bruke en tid til å bli vant med dette. Jeg vet hvordan det er.. Men TRO meg.. Du VIL sette pris på et stabilt lys og en klar skjerm! Man slipper også den statiskelektrisiteten som skyter støvkorn tilbake til ansiktet ditt. Forsøk å juster lysstyrken litt. Kanskje skjermen er for lys til det du er vant med.
Gjest Anonymous Skrevet 29. januar 2003 #6 Skrevet 29. januar 2003 Viktig at man har digital tilkobling mellom pc og skjerm , ellers så blir signalet omformet 2 ganger (ingen med digital altså) pc->omformer->ledning->omformer->skjerm VELDIG VIKTIG FOR KVALITETEN! Kurgan
Gjest Starya Skrevet 29. januar 2003 #7 Skrevet 29. januar 2003 Ååå, jeg har sånn lyst på flat skjerm.. Det ene er pga plassen, det andre for det er bedre å se på. Har flatskjerm på jobben, lurer på om sjefa savner den om jeg lurer den med meg hjem..?
Gjest gjesta Skrevet 31. januar 2003 #8 Skrevet 31. januar 2003 Har lurt på det samme - hadde sjefen merket om jeg en dag bare byttet ut flatskjermen med min egen svææære :o Absolutt å anbefale. (Flatskjerm altså - ikke tyveri )
Gjest Starya Skrevet 31. januar 2003 #9 Skrevet 31. januar 2003 Problemet er vel bare at den dataen jeg bruker på jobb også brukes av tre andre, sjefen inkludert. Søren og.
Leonora Skrevet 1. februar 2003 #10 Skrevet 1. februar 2003 Gratulerer!!!!!!!! Her ønsker vi oss også sånn skjerm. Hva er prisen og finnes det tilbuder på nettet ? Er det ulik kvalitet ? Hva er best ? Skulle vært deilig å få stuet vekk den gamle "digre" skjermen.
jordbær Skrevet 1. februar 2003 #11 Skrevet 1. februar 2003 http://www.tv2.no/magasiner/hjelperdeg/tes...articleID=81498
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå