Gå til innhold

Stille klokke?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det i morgen vi skal stille klokken tilbake? :forvirret: Eller har vi allerede gjort det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tilbake, altså? Er klokken 3, så stiller jeg den til 2?

Skrevet
Tilbake, altså? Er klokken 3, så stiller jeg den til 2?

jepp

Skrevet

Det betyr at jeg må være en time ekstra på jobb i natt det. :sur:

Skrevet
Det betyr at jeg må være en time ekstra på jobb i natt det.  :sur:

Men du får da en times ekstra betalt og ;)

Gjest ¤Ronja¤
Skrevet

Nei, det får ein nok dessverre ikkje.

Skrevet

Det varerier fra sted til ste.

Da jeg jobba natt og måtte jobbe ekstra fikk vi betalt for den ekstra timen for stemplingsuret ble ikke stilt tilbake klokka to, men rettet fra 9 til 8 ved vaktskifte på morgenen, derfor fikk jeg betalt for å ha vært der "til klokka ni", og nestemann fikk betalt for å ha begynt klokka åtte. Og det synes jeg er rett og rimelig, jeg VAR der jo en tim ekstra.

En anne gang jobbet jeg på et sted som stengte klokka tre og da klokka be tre, så STRENGTE vi, selv om klokka likevel hoppa tilbake til to.

Jeg har aldri opplevd å måtte jobbe en time ekstra, ubetalt. Men det er nok ikke alle arbeidsgivere som er like grei som min var, men ikke alle må jobbe ubetalt i alle fall.

Skrevet

Nei, det får jeg ikke. Ikke vet jeg hvorfor, men har hvilende vakt på natta, kan ha noe med det å gjøre. For jeg har ikke krav på det, eller?

Skrevet
Nei, det får ein nok dessverre ikkje.

Trodde det var sånn overalt jeg, men da er det visst kanskje bare de stedene jeg har jobba da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...