Sirius Skrevet 28. januar 2003 #1 Del Skrevet 28. januar 2003 Amaryllisene mine blomstret kjmpefint i julen. Det ser ut til at noen av blomstene ble bestøvet, for når blomstene visnet vokste det en stor klump i enden på noen av blomsterhodene. Er dette frø/knoller? Kan jeg bruke disse til formering? Vil de vokse til løk hvis jeg putter de i jorden? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. januar 2003 #2 Del Skrevet 28. januar 2003 Hva med å prøve noen av disse spørsmålene på no.fritid.hage. Der finner du mange hageentusiaster som virkelig har peiling. Jeg har faktisk lurt på det samme selv (om amaryllisen altså)........................ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirius Skrevet 28. januar 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 28. januar 2003 Finner ingen ting på no.fritid.hage. Skal det skrives på en annen måte kansje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 28. januar 2003 #4 Del Skrevet 28. januar 2003 Det er adressen til en news-gruppe. Du har sansynligvis mulighet for å lese news i mailprogrammet ditt. I alle fall dersom du bruker outlook. Sjekk under "hjelp" for å se hvordan du setter det opp. Kan ikke hjelpe deg med det, siden det er "år og dag" siden jeg har lest news selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 28. januar 2003 #5 Del Skrevet 28. januar 2003 Pokker da.. Gleder meg til forum fungerer normalt igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gla Skrevet 29. januar 2003 #6 Del Skrevet 29. januar 2003 OBS! Du må klippe av blomsten før det kommer knoller. Knollene stjeler nemlig næringen som løken trenger ved neste blomstring. Tror ikke dette er noen form for frø. Ofte dukker det opp "baby-løker" inntill mamman. Pass på at disse får plass i potta i sommer. Og så må du huske å gjødsle før du setter dem vekk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå