Gå til innhold

Berg og dalbane

Anbefalte innlegg

Gjest Stavangerske
Skrevet

Hei!

Jeg trenger bare å skrive ned litt for er litt småfrustrert.

Har vært sammen med samboeren min i fire år og føler vel egentlig

at vi har det fint i perioder, men i andre perioder så er jeg smålei..

Ja, det høres jo helt normalt ut :)

Jeg synes bare at vi kjeder oss litt... vi har fått oss hund for ett år siden og

det har gått kjempefint, men jeg føler liksom at det er litt lite tak i han. Jeg må mase om ting som ikke er ferdig, ja jeg har forsøkt å ikke mase men da skjer det ingenting.. det er flere ting i leiligheten som er halvferdig og mye har jeg fått ordnet selv, men kunne ønske han kunne ta litt initiativ til noe og.. i tillegg tilbringer han flere timer forann pc'n med å spille poker.. jeg vet at han ikke taper penger på det, men føler at tiden er såå bortkastet.. og jeg mener maange timer i strekk.. :frustrert:

Jeg er veldig sosial av meg og har masse venner, han liker å sitte hjemme og har bare et par kompiser. Allikevel har vi felles interesser med å gå på konserter, spise middag ute osv

Jeg føler jo vi er på nett når det gjelder mye, men andre ganger føler jeg at vi er veldig forskjellige.. Jeg har et langt forhold bak meg, pluss et par småforhold og det beste forholdet er faktisk det jeg er i idag. Vi er flinke til å snakke om ting, men vi gjør det kanskje litt for sjelden.. Moren og faren hans er fortsatt gift som mine og de er helt herlige. Han er enebarn, imens jeg har en bror som er et par år eldre enn meg. Vi tulller og tøyser innimellom og det er godt.. men..

Jeg klarer liksom ikke helt å sette fingeren på hva jeg ikke er fornøyd med, men jeg er ikke 100% happy. Det er man nok sikkert aldri, men føler liksom at det er noe jeg savner..

Jeg var singel ca 1 1/2 år før vi ble sammen og jeg savner den tiden litt.. samtidig har jeg lyst på barn..

åhhhhhhhh.. jeg vet ikke hva jeg vil jeg.. :overrasket:

Jo:

Jeg vil ha venner på middag

Jeg vil gå flere turer med han og hunden vår sammen

Jeg vil reise mer

Jeg vil ha mer sex :legrine:

Jeg vil ha mer av de "dype samtalene"

Jeg vil at han skal ta mer initiativ til å finne på ting

Jeg vil le mer

Jeg vil at han skal SPILLE MINDRE POKER!!!!!!!! :frustrert:

Jeg tror jeg går på veggen snart.. Er det pms'n som gjør meg helt rar? :legrine:

Stavangerske27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å si dette til ham heller? Vi går alle litt lei en gang i blandt, men ingen andre kan fikse dette enn dere. Si hva du ønsker til ham, men uten å klage.

Skrevet
Jeg vil ha mer av de "dype samtalene"
Hva er det egentlig dette går ut på, fra en kvinnes perspektiv? Og om hva?
Skrevet
Er det pms'n som gjør meg helt rar? 

No - det er din mangel på kommuniskasjon om dine ønsker som gjør det ;)
Skrevet
Hva er det egentlig dette går ut på, fra en kvinnes perspektiv? Og om hva?

Sikkert veldig forskjellig.

For noen kvinner kan der være å diskutere deforskjellige religioners påvirkning på hverandre, mens for andre så kan det være å diskutere hvordan en brukket negl påvirker livet.

Gjest Gjest_lisemor_*
Skrevet

Jeg har lyst å komme med mine egne erfaringer og tanker rundt dette tema. Har selv vært i forhold som langsomt og sikkert blir til runddansen mase/angripe/frustrasjon/oppgitthet......kommunikasjon er selvfølgelig et stikkord her, men det kommer også an på måten vi kommuniserer på. Det som du oppfatter som kommunikasjon, kan han oppfatte som angrep.

Det er lett å være etterpåklok, men har tenkt at det må være noe som går feil på et eller annet punkt. Også fordi mange ser ut til å havne i akkuratt denne hengemyra. Hvis man ser ting fra en litt annen vinkel, så mener jeg at det er verdt å prøve en annen måte å takle ting på. Hvis man drar fram ting som man er fornøyd med, og roser dem, istedetfor å mase på alle de tingene som ikke blir gjort, feks. - Og jeg tror at ros på riktig plass sporer til ekstra innsats.

Ikke rose på en smiskete og tilgjort måte, men fortelle ham om de tingene han har gjort, som gjorde deg glad og fornøyd. For noe må det vel være? Hvis du har tenkt å dele framtida med denne mannen,og oppturene er flere enn nedturene, så tror jeg at jeg ville sluttet å påpeke alt som ikke blir gjort, men sagt på en hyggelig måte: "jeg ble så glad da du gjorde det eller det"..............

Hvis menn oppfatter budskap som mas, så er det lett å trekke seg tilbake til sin egen lille verden og sin trygge hule, slik som pokerspill feks.-

Neste gang du skal gå tur med hunden, så si noe ala: "det er så trivelig/kjekt/koselig når du og jeg går tur sammen med hunden".........

Dette er overhode ikke ment som noen kritikk over din væremåte, bare noen tanker.......ønsker deg lykke til videre.

Gjest Stavangerske
Skrevet

Lisemor..

Jeg har faktisk begynt å gjøre som du skriver.. gi ros for små ting han gjør og

ja det funker! :)

Vi får ta en dag av gangen og så skal jeg forsøke å ikke mase, så går det nok bedre..

takk takk :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...