Gå til innhold

Katten har blitt feit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten min er blitt ganske feit på 2 måneder bare... den er 1 år bare... Spiser masse, er kastrert hannkatt, så tenker sikkert bare på mat! Men hva er normalt å spise for en katt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katter som blir kastrert/sterilisert legger ofte på seg. Det har min steriliserte hunnkatt gjort. Du kan få kjøpt slankefôr hos veterinæren. :)

Gjest beekeeper
Skrevet

Som oftest såtr det også på forposen hvor mange gram en katt skal ha om dagen, og hvis du spør så får du sikker med målebeger også. Da er det lett å holde orden på hvor mye mat den får! :)

Skrevet

Katten mine har og har alltid hatt fri tilgang på fõr og aldri vært noe særlig overvektig.. Knaksje hun er for lite aktiv i forholdet til fõret, eller at hun generelt burde ha et annet fõr..

Skrevet

Tror noen katter har mer anlegg for å bli feite enn andre. Vi fikk beskjed hos veterinæren sist om at pusen vår står i fare for å bli gedigen. Du må nok kutte ned på kosematen og gi bare det katten din trenger, helst tørrfor fra dyrebutikk/veterinær. Slankefór passer ikke for så unge katter.

Gjest Gjest_melle_*
Skrevet

Katten min ble også veldig rund i kantene etter kastreringen.

Tidligere så hadde han tørrforet fremme hele tiden, men i en periode så måtte jeg porsjonere maten for han. Så han spiste frokost, lunsj, middag (boksmat) og kvelds. Hele familien spiste på de samme tidene da :ler:

Hvis det er en innekatt så får du leke litt mer med han :)

Kan trøste deg med at katten min normaliserte vekten etterhvert. Han er fortsatt distingvert, men ikke tjukk :)

Gjest Borghild
Skrevet

Jeg har satt katteskinnet mitt på nutrilett-kur det hjelper bra. Også trener jeg katten. Løper tur med han hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...