Gå til innhold

Slør og brudekjole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt slør via Ebay og er veldig fornøyd med kjøpet, men det kommer jo ikke ferdig stryket... Så mitt spørsmål er dette:

Hvordan får jeg rettet ut alle rynkene, det går jo ikke ann å stryke??? Hvordan steamer man? Er det et apperat jeg kan kjøpe? Og mens jeg tenkte på sløret kom tanken inn på kjolen, hvordan får jeg den rynkefri på selve dagen??? Hva gjør eller har dere gjort med dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leverte kjole og slør til renseriet jeg. De steamet alt og hang det slik at det ikke krøllet seg....

Det er vel den billigste versonen og om du vurderer å kjøpe aparat for å gjøre det selv...

Var i perfekt stand da jeg hadde på meg kjolen. Blir fort krøllete etter det...

Skrevet

Jeg steamer klær med strykehjernet mitt, noen modeller har denne mulighete, i varierende grad av brukbar. Best blir det nok om du leverer det inn ja, men spør for all del først om de er sikre på at kjole og slør tåler den behandling de kommer til å utsette den for, jeg veit at det ikke er alt av pålimt pynt som tåler allverdens, og da kan det være bedre å dille det til selv,

Skrevet

Man må være sikker på de som jobber på renseriet ja. Var ikke så mye stæsj på min kjole så da var det litt tryggere også....

Skrevet

Er det tyll?

IKKE stryk rett på sløret ihvertfall. Skal du stryke må du ha et vått stoff imellom....jeg strøk m stoff på mitt og synes ikke det ble noe bedre så jeg prøvde uten...da smeltet det hull i det....(bittelite bare men likevel...)

Jeg fikk vite i brudesalongen da jeg kjøpte et nytt (fordi jeg ville ha et langt isteden) at det bare var å dusje det m vann og henge det til tørk så ble det like bra som steaming!!!

Skrevet
Er det tyll?

IKKE stryk rett på sløret ihvertfall. Skal du stryke må du ha et vått stoff imellom....jeg strøk m stoff på mitt og synes ikke det ble noe bedre så jeg prøvde uten...da smeltet det hull i det....(bittelite bare men likevel...)

Oiii... uflaks :overrasket:

Jeg fikk vite i brudesalongen da jeg kjøpte et nytt (fordi jeg ville ha et langt isteden) at det bare var å dusje det m vann og henge det til tørk så ble det like bra som steaming!!!

Bra tips!!! Skal prøves ut, men dusjet du det i dusjen eller med en sprayflaske?

Skrevet

Dusjet det m dusjen (kaldt vann) og hang det til tørk :)

Skrevet

Fikk beskjed om å henge mitt på badet mens jeg tok en lang, varm dusj.

Det hjalp litt, men jeg tror avtrekket er litt for bra hjemme hos meg... :ler:

Skrevet

Slå av vifta, og ta en lang, varm dusj da med andre ord :)

Skrevet

Ja. :)

(Hos meg er det litt vanskelig, for avtrekket er koblet til lyset, og det er ikke vinduer i rommet. Det hadde blitt litt skummelt med en lang dusj i mørket... :ler: )

Skrevet

Hehe, ja det kan du si. Levende lys er vel heller ikke helt genialt, når du har såpass verdifulle ting hengende, i alle fall ikke om du har et lite bad...

Vi styrer vifta fra kjøkkenet vi da, så lys kan jeg ha uten vifte, både hos meg selv, (og mer aktuelt) hos mamma (ettersom kjole og slør og hele greia skal fraktes 35 mil fra der jeg bor og til der vi skal gifte oss, er det langt mer aktuelt med denslags hjemme hos mamma tenker jeg...)

Skrevet

Dette funket på mitt slør. Eventuelt hvis du har badekar, kan du tappe i varmt vann og la det henge over der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...