Gå til innhold

Lærer på blink

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg surfet rundt på blink og kom over en lærer i 30-årene der. Ikke noe galt i det, men stusset litt over at han hadde lagt til mange jenter i 12-15 års alderen (som han tydeligvis er lærer for) i vennelista. Han hadde beskrivelser som "glad i deg" og "lille vennen".. Er ikke dette litt merkelig av en lærer? Eller er det bare jeg som er litt prippen..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hedda Gabler

IKKE bra! Enten er han ekkel, i beste fall har han bare dårlig dømmekraft. I så fall bør noen gjøre han oppmerksom på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyutdannede lærere er fra 23 år og oppover. Jeg har skjønt at det er mange i den aldersgruppen på blink - så sånn sett er det kanske ikke så merkelig at en lærer er der inne. Jeg har aldri vært der, men vet at mange av de som gikk siste året på lærerskolen sammen med meg hadde profiler der inne. Skal de da slette dem med en gang de er ferdige og kan kalle seg lærere?

Når man har et slikt yrke må man tenke på hva man offentliggjør, hva man skriver osv. Profilene på blink er vel med bilde og lett gjenkjennlige personer? Enda større grunn til å tenke kraftig over hva man skriver.

Nå er KG noe helt annet, men om jeg ikke var anonym her inne kunne jeg ikke skrevet slik jeg gjør - det er myyye jeg har skrevet som ikke er passende for elevene mine, for å si det sånn...

Å legge elever til vennelista si og omtale dem på den måten du beskriver er direkte ekkelt. Noen burde fortelle denne læreren hvor grensa går - og at han har overskridet den for lenge siden. Hadde det vært mine unger han hadde skrevet til p åden måten hadde han ikke vært læreren deres lenge nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyutdannede lærere er fra 23 år og oppover. Jeg har skjønt at det er mange i den aldersgruppen på blink - så sånn sett er det kanske ikke så merkelig at en lærer er der inne. Jeg har aldri vært der, men vet at mange av de som gikk siste året på lærerskolen sammen med meg hadde profiler der inne. Skal de da slette dem med en gang de er ferdige og kan kalle seg lærere?

Når man har et slikt yrke må man tenke på hva man offentliggjør, hva man skriver osv. Profilene på blink er vel med bilde og lett gjenkjennlige personer? Enda større grunn til å tenke kraftig over hva man skriver.

Nå er KG noe helt annet, men om jeg ikke var anonym her inne kunne jeg ikke skrevet slik jeg gjør - det er myyye jeg har skrevet som ikke er passende for elevene mine, for å si det sånn...

Å legge elever til vennelista si og omtale dem på den måten du beskriver er direkte ekkelt. Noen burde fortelle denne læreren hvor grensa går - og at han har overskridet den for lenge siden. Hadde det vært mine unger han hadde skrevet til p åden måten hadde han ikke vært læreren deres lenge nei...

Nå er det ikke dette trådstarter synes er problemet her heller da. For h*n skriver jeg at det ikke er noe problem at vedkommende er lærer.

Det ts reagerer på er måten vedkommende omtaler sine elever som han har lagt til som venner. Jeg synes ikke ts er prippen, jeg reagerer også på dette. Jeg tenker mitt når jeg hører dette, selv om det kanskje ikke er ment sånn av vedkommende så synes jeg ikke dette er passende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig skall lærere få være på blink.. :overrasket:

Men å omtale elevene sine med vennen min.og si att man er glag i dem, det er å gå milevis over streken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at dette er å gå langt over streken. Jeg ville tvilt på om denne læreren hadde gode hensikter og sannsynligvis tatt dette opp med rektor på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sånn som burde blitt tatt opp med blinkledelsen.. Eller finne ut hvilken skole det gjelder, og navnet hans, og sagt fra til rektoren..

For hadde det vært mitt barn og jeg hadde funnet ut noe slikt, da hadde jeg eksplodert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siterer meg selv jeg.

Denne læreren har gått laaaangt over grensa, og jeg forsvarer ikke oppførselen på noen måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter igjen. Takk for svar! Når har jeg lest gjesteboka, og det kan se ut som at noen av jentene tok initiativet til at læreren skulle legge dem til som venner. Er jo ikke sikkert han har skumle hensikter, men synes likevel det blir noe rart å omtale dem på en slik måte. "en liten engel", "digger deg", "husker du at jeg satt meg på deg, da du nektet å gå hjem, langt ute i skauen", "gla' i deg" osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sært ja. Det er forsåvidt greit nok at han har dem på vennelista, synes jeg. Antakelig synes de det er kult å snakke med lærer'n på Blink. Men er helt enig i at "glad i deg" og "lille venn" slett ikke hører hjemme i en sånn setting. Den læreren må lide av varig svekket dømmekraft når han uttrykker seg sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres umiddlebart litt ekkelt ut, ja.

Men så begynte jeg å tenke litt. Vi hadde en nyutdannet lærer på ungdomsskolen og h*n var som vann i en ørken for oss. Leiligheten til denne læreren ble et sted vi ofte var, og vi ble venn med denne læreren. En person vi fortrodde oss til, og som kunne hjelpe oss med spørsmål vi ikke hadde andre å spørre om. Som vi til og med diskuterte sex med - og da ikke det tekniske rundt det, men "alt det andre". Vil ikke dette kunne være mye av det samme? En lærer som har fått et nært forhold til elevene sine, og som fungerer litt som et eldre søskenbarn/venn? Og som da naturligvis har samme omgangstone med de som de har seg i mellom?

En annen ting er at den læreren neppe kommer til å vare veldig lenge på den skolen før h*n søker jobb et annet sted. For h*n har visket ut skillene mellom jobb og privatliv, og kommer til å bli fryktelig sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter igjen. Takk for svar! Når har jeg lest gjesteboka, og det kan se ut som at noen av jentene tok initiativet til at læreren skulle legge dem til som venner. Er jo ikke sikkert han har skumle hensikter, men synes likevel det blir noe rart å omtale dem på en slik måte. "en liten engel", "digger deg", "husker du at jeg satt meg på deg, da du nektet å gå hjem, langt ute i skauen", "gla' i deg" osv.

Att de insisterer på å ligge i venneliste,er en ting.

Å "koseprate" med dem er en annen ting. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fatter ikke helt problemet. Dette er storm i et vannglass. Blink er for vanlige folk, og det regner jeg med at denne læreren er også. Dersom han ikke er vanlig, så vil det alltid komme fram på et eller annet vis.

Folk er gjerne litt mer åpne og tar sine karakteristikker litt lengre på nett, uten at det gjør dem unormale og rare. Det er bare sånn det er.

Å si at man vil sørge for å få en lærer sparket fra jobben fordi han har lagt til noen av sine elever i en venneliste på et prateforum som har en løs og ledig stil i sin omgangsform er totalt overhysteri. Kom dere ned på jorda damer. Jeez. (Og jeg er en ung kvinne med tenåringsbarn selv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke helt problemet. Dette er storm i et vannglass. Blink er for vanlige folk, og det regner jeg med at denne læreren er også. Dersom han ikke er vanlig, så vil det alltid komme fram på et eller annet vis.

Folk er gjerne litt mer åpne og tar sine karakteristikker litt lengre på nett, uten at det gjør dem unormale og rare. Det er bare sånn det er.

Å si at man vil sørge for å få en lærer sparket fra jobben fordi han har lagt til noen av sine elever i en venneliste på et prateforum som har en løs og ledig stil i sin omgangsform er totalt overhysteri. Kom dere ned på jorda damer. Jeez. (Og jeg er en ung kvinne med tenåringsbarn selv.)

Hva er vanlig for deg da? Og hvis det alltid kommer frem på et eller annet vis, hvorfor er det så mange som blir lurt og utnyttet av folk de møter på nettet da? De har tydeligvis ikke klart å gjennomskue disse ikke-vanlige folkene.

Det er ikke det at han har lagt de til i vennelista som jeg reagerer på, men måten han omtaler de på. Er dette et normalt lærer-elev forhold i dine øyne da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke grunn nok for å gi noen sparken fra jobben sin. Helt vanlig å omtale noen i sin venneliste med ale mulige slags fraser uten at det betyr noe mer.

Dersom foreldre er så bekymra for at deres kanskje ikke så helt uskyldige små skal forledes på noen som helst måte av denne læreren, så kunne det kanskje vært en ide å ta en liten telefonsamtale til denne læreren og lagt fram sin bekymring på en saklig måte. Dersom læreren ikke forholder seg til bekymringen på en fornuftig måte, så kan det nok være grunn til bekymring.

Men man får ikke mennesker sparket fra jobben sin ene og alene pga noe flåsete nettprat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...