melina Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 Skal snart begynne å jobbe igjen etter endt permisjon og har tenkt at det kanskje kunne være greit å slutte å amme om natten innen den tid. Skulle ønske det hadde regulert seg selv og jeg hadde sluppet å gå igjennom en skrikekur, men jenta mi ser fortsatt ut til å ville ha nattmåltidet. Kjenner at jeg ikke er særlig tilhenger av Ferbers skrikekur, det føles bare helt feil for meg å la barnet mitt ligge å skulle skrike seg i søvn...
Lille Grete Skrevet 28. oktober 2006 #2 Skrevet 28. oktober 2006 Har du hørt om Anna Wahlgrens metode "sove hele natten"? Boken hennes har akkurat kommet ut på norsk nå. Hun er ikke tilhenger av noen skrikekur, men mener at barna skal roes ned i sengen sin. Hun sier at barnas skrik er et spørsmål, og at de trenger en forsikring om at det er trygt å sove. Jeg vil ikke bruke skrikekur på ungen min. Det føles bare ikke rett å la ungen ligge å hyle, mens det eneste jeg vil er å gå inn å trøste. Her kan du finne mye info: http://www.annawahlgren.com/index.php/view...ova-hela-natten Og her: http://www.annawahlgren.com/forum/viewforum.php?f=2
tingeling Skrevet 28. oktober 2006 #3 Skrevet 28. oktober 2006 Hei Min lille gutt er 10 måneder, og vi fryktet det verste når jeg skulle begynne å jobbe. Men med litt hjelp klarte han det selv - uten skrikekur. Jeg ammer han før han legger seg, og rett før jeg selv skal legge meg tar jeg han opp og ammer da også. Selv om han sover. da spiser han i søvne og jeg kan legge han tilbake i sengen sin uten problemer. Har prøvd et par ganger å droppe den siste ammingen, men da våkner han kl 02 og er veldig sulten. Får han pupp før jeg legger meg så sover han til kl 07. Hvis han våkner om natten nå, når han ikke skal ha pupp, så er det pappan som går inn. Trøster og gir vann. Akkurat det er veldig viktig, for når du kommer inn så vil jo alltid barnet tro at det blir pupp. Jeg pleier også å amme når han våkner om morgenen, for å fylle opp litt mamma-kvote. Merker også at gutten min trenger skikkelig påfyll om kvelden, og siden jeg har ganske lite melk nå så får han en flaske mme i tillegg til pupp. Det fungerer bra lykke til (jeg synes forresten også anna walgren er veldig bra- mye mer fokus på hva som er bra for barnet)
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #4 Skrevet 28. oktober 2006 http://www.annawahlgren.com/index.php/view...ova-hela-natten ← Misforstår jeg eller? Les dette: "Metoderna: Fasta - och tillräckliga - sovtider, likaväl som fasta och tillräckliga måltider. En attityd av självklarhet hos de vuxna ("Ingen rädder för vargen här!"). Egen säng efter "smekmånaden"; eget rum efter senast fem månader. Nu knyts den trygga sömnen till barnet självt, inte till de vuxnas fysiska närvaro som en "räddning" undan vargen. Mycket skratt och glädje inför en kort och saklig läggning på mage (med larm för de minsta). Mörkt, så att inga synintryck stör (hörseln däremot kan små barn "stänga av",). Tyst, övertygande, rogivande "vagning", vaggning eller "buffning" av lämpligt slag – barnet ska tystna och slappna av i hela lilla kroppen inom två minuter. Först därefter kan den lilla våga somna och sova lugnt. " Står det der at barna skal legges på magen og at det skal være mørkt på rommet??!! Eller er hun ironisk. Og hva slags metoder er det egentlig wahlgren anbefaler? Kan du si litt om det, slik at vi forstår :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå