Kykkelikokos Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg har veldig lyst på et helt enkelt perlesmykke (enrads) som sitter relativt tett rundt halsen. Noen som vet hvor jeg får tak i et slikt ett til en OK pris? Det trenger ikke være "ekte" så lenge det ser pent ut. Hvilke smykker/pynt (tiara f.eks) skal dere ha? Hvor kjøper dere dem?
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #3 Skrevet 27. oktober 2006 Smykkene lager jeg nok selv, eller kjøper noe av en annen smykkedesigner, eller muligens bruker et arvesmykke etter moren min. Det blir i allefall ikke hvite perler på meg, jeg bruker det til andre annledninger av og til, men til bryllupsdagen vil jeg ha noe sprekere Perlekjeder som er billig får du jo over alt, bare å titte det, eventuelt så kan du gå på en av de ørten perlebutikkene som finnes i større butikker og kjøpe mer eller mindre ekte perler der og tre opp selv, da kan du tre de helt tett om du vil, og du kan få kjøpt den størrelsen du ønsker. De har også pene låser, og selv om det ofte er billigere å kjøpe ferdig på butikk ala acessorice, så kan du jo lettere få det som du selv vil.
Gjest glamourgirl Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 Enig med innlegg over. Ellers så kan du finne rimelige og lekre smykker på bruktbutikker. Jeg fant et lekkert vintage-perlekjede hos tonica i oslo. Tok av en rad (det var tre) og laget armbånd med Swarowzchki-krystaller innimellom perlene... (klokka er for mye til at jeg prøver stave )
*Emma* Skrevet 28. oktober 2006 #5 Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Har ikke bestemt meg enda...jeg "må" ha noe som ser ut som diamanter for det er endel av det både på kjolen, i sløret og i tiaraen min...men når jeg har tittet syns jeg alt har perler omtrendt... Heller mot et tynt kjede med en sten på (fordi kjolen har mye pynt i seg selv) men hvis ikke er det mulig jeg handler på Her på Ariela.no Syns de har mye fint til ikke avskrekkende priser. DETTE er tiaraen min. Kjlpt på Ebay til 160kr inkl frakt. Endret 28. oktober 2006 av *Emma*
Kykkelikokos Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg får desverre ikke opp ebay-linken din, så jeg får ikke sett på tiaraen din. Jeg har forvørig swarofskykrystaller i sløret mitt, og kommer til å velge en tiara med "diamant"-steiner. Betyr det at det kommer til å krasje med et eventuelt perlesmykke?
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #7 Skrevet 28. oktober 2006 Tiara fra panayotis, og smykke og øredobber fra pan. Offwhite perle med en strass-sten over i enkel lenke.... Armbånd ats og crafts tre strassrader. Var enkelt og pent... Det blir så mye pynt den dagen at man må være litt forsiktig med smykker syns jeg. Har sett mye glorete rundt omkring...
*Emma* Skrevet 28. oktober 2006 #8 Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Prøver igjen jeg....NY link m bilde....min enkle men veldig pene og elegante (syns jeg) tiara... Tror ingen som kjenner meg ville gjettet at jeg skulle velge såpass enkelt..fordi jeg er en dollejente...men den er veldig pen på.. Endret 28. oktober 2006 av *Emma*
*Emma* Skrevet 28. oktober 2006 #10 Skrevet 28. oktober 2006 Tusen takk gjest Darkness....det blir jo opp til deg men jeg personlig ville ikke brukt krystaller i slør og tiara og perler som smykke....
Gjest Tuppelure Skrevet 29. oktober 2006 #11 Skrevet 29. oktober 2006 Emma: Er enig med gjesten som syntes at tiaraen din var veldig fin! Jeg har faktisk sett på en ganske lik en, som jeg vurderer å kjøpe. Mine smykker på Den Store Dagen blir for øvrig et sett i hvitt gull, som min kommende ektemann har gitt meg. Det har diamanter og rosa edelsteiner, og består av ring, øredobber og halssmykke. Det er veldig enkelt og vakkert og klassisk, og så tenker jeg å matche det hele med noe rosa i brudebuketten. Jizzuz, så gøy det er å planlegge bryllup!!!!!!
orakel Skrevet 8. november 2006 #13 Skrevet 8. november 2006 Jeg forstår ikke hvorfor folk kjøper smykker til den store dagen. At man ikke har tiara fra før er forståelig, og at man dermed kjøper det eller annen hårpynt. Men ut over det er det ikke greiere å bruke noe man har fra før? Jeg synes det er adskillig koseligere å bruke smykker som f.eks. har tilhørt min bestemor enn plastperler og glassteiner.
mowgli Skrevet 8. november 2006 #14 Skrevet 8. november 2006 Jeg skulle ønske jeg hadde noen smykker etter bestemor, det ville jeg gjerne hatt på meg.... Dessverre så er smykkeskrinet mitt ganske tomt, har ihvertfall ikke noe som passer til brudekjolen der... så jeg må nok kjøpe noe Men jeg har foreløpig ikke funnet noe jeg kunne tenke meg. Vil helst ikke bruke for mye penger på smykkene så jeg håper på å komme over noe fint og rimelig
Gjest Gjest Skrevet 8. november 2006 #15 Skrevet 8. november 2006 Jeg skal lage smykket, "tiara" og kanskje armbånd selv. Skal ha litt røff kjole, så mine perlekreasjoner kommer til å bli perfekte!
Kykkelikokos Skrevet 9. november 2006 Forfatter #16 Skrevet 9. november 2006 Har du funnet noe Darkness?? ← Desverre. Jeg aner ikke hvilke smykker jeg skal ha, nå som jeg har innsett at jeg ikke kan ha perler med en krystalltiara Til personen under ditt innlegg: Jeg har desverre ikke noen smykker som passer. Hverken arvgods eller andre
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #17 Skrevet 9. november 2006 Jeg har heller ikke noe etter bestemødre eller slekt. Jeg har tenkt å kjøpe et enkelt halskjede med en sten på (tror jeg) og enstens øredobber. Har sett fine settfine sett i flere gullsmedforretninger.....Da kan jeg bruke det til vanlig senere også
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2006 #18 Skrevet 9. november 2006 Siste gjest var meg. *Emma* ikke innlogget....
mowgli Skrevet 10. november 2006 #19 Skrevet 10. november 2006 Jeg kom over DENNE SIDEN med smykker. Kanskje noen av dere finner noe her
Gjest Gjest_Amanda_ Skrevet 15. november 2006 #20 Skrevet 15. november 2006 Hei, selv skal jeg ha et smykke som jeg arvet etter min oldemor, og så skal jeg få laget meg en tiara og armband som passer til det fra www.unik-mru.no tror jeg. Har sendt designeren bilde av kjolen og av meg selv med smykket på. Er enig i at en helst bør unngå plastperler om kan, så er det ikke noen du kan låne et smykke fra, om du ikke vil kjøpe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå