Gå til innhold

Galehuset

Catus

Anbefalte innlegg

Så vittig, jeg har akkurat vært inne en annen plass og skrevet til deg :ler:

Godt å "se" deg!!

:klemmer:

Så morsomt! To sjeler en tanke!

*løper over til det andre stedet*

Godt å se deg også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Kjempefint å se deg også, vimse! Så satser vi på at vi sees mer når jeg og Junior kommer østover om ei ukes tid eller noe. :smilorange:

---------------

Ja, nå er det veldig lenge siden jeg har vært på KG. Jeg har liksom ikke hatt lyst til å skrive noe, og jeg har i grunnen ikke vært så mye innom for å kikke heller. Jeg har vært litt opptatt i det siste, samt at været jo har vært så fint. Og da har man ikke så lyst til å sitte inne på nettet hele tida.

Det har ikke skjedd så store ting i livet mitt selv om det er lenge siden jeg har gitt lyd fra meg. Junior vokser seg større og større, og han er fortsatt min elskelige solstråle! :hjerte:

Han går ikke alene enda (men går kjempefint med bittelitt støtte, han tør bare ikke å slippe seg helt), og snakker heller ikke noe særlig; det er mest lyder. Men han prøver hele tiden å etterligne det vi sier, og jeg tror ikke det er lenge til før han kommer med noen ord. Forløpig er det kun mamma, pappa, hadet hadet og nei nei nei som er helt tydelig. Ellers har han en del andre lyder som ligner på ord, og vi forstår hva han mener. F.eks "mjaamjaaamjaa" med veldig lys pipestemme; med det mener han pus (som da sier mjau mjau). Han sier også "ooooo" når han mener ost eller bro (vi går stadig over en bro når vi er på tur). I det siste har han også blitt veldig opptatt av fluer og insekter. Han forteller stadig om fluer som flyr rundt; da veiver han med hånda og sier "zzzzzzzz." :ler:

Ellers er han en meget bestemt liten herremann, han vet hva han vil og hva han ikke vil. Men han er samtidig fortsatt veldig avhengig av meg. Han tåler ikke at jeg beveger meg bort fra ham; da kommer han gråtende etter meg og bokstavelig talt henger i buksebeina mine. Det er slitsomt for meg i lengden, så jeg ser frem til at han skal bli litt tøffere. Regner med barnehagen kommer til å gjøre sitt der. Starten vil garantert bli veldig tøff for ham, men det går seg nok til.

Han skal starte 3.august, og jeg er sykemeldt til 15.august, så da gir det meg iallfall mulighet til å gi ham en gradvis tilvenning.

Ellers skal mamma begynne på cellegift i morra. Vi hadde jo både forventet og håpet at hun ville slippe det, men det viste seg at hun har en type kreft som kan spre seg til hele kroppen. Derfor setter de i gang med cellegift for å forebygge videre spredning. Det vil bli tøft for henne, men alternativet er jo så mye verre.

Men vi ser positivt på det, og tror dette skal gå veldig bra til slutt. Hun blir nok frisk igjen. :)

Det går forresten fremover med kjøringen min også. Jeg har hatt en del kjøretimer nå, og har kommet såpass langt at jeg føler jeg kan kjøre med Junior i bilen. Første gangen jeg gjorde det var jeg skjelven i lange tider etterpå, men det gikk jo greit. Nå går det enda bedre, og jeg kjørte faktisk veldig langt (halvannen time i strekk) både i går og i forgårs. Tror jeg skal ta en liten pause fra kjøretimene nå, for å kun øvekjøre hjemme. Ellers vil lappen min bli fryktelig dyr til slutt.. :sjenert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo:

Fint å høre fra deg igjen!

Takk, fint å se deg igjen også Imli! :)

Men hvor ble dagboka di av? Slettet du den? :klø:

Herreli, du har bare 49 dager igjen til termin! Hvor har egentlig svangerskapet ditt blitt av? Synes du ble gravid forrige måned jeg.. Jaja, det er rart hvor fort tida går når man får barn. Merket det ikke like godt før.

:reise::duskedame:

He he, godt du heier på meg! Jeg synes det går forholdsvis bra selv også. Jeg trenger fortsatt masse, masse øvelse da, men det kommer seg sakte men sikkert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye spennende å melde i Bippe-heimen for tiden. Dagene går liksom sin vante gang, men mye dagligdagse rutiner og ut på trilletur.

Mamma har forresten hatt første cellegift-kur, og det har gått bra. Hun fryktet at hun skulle bli fryktelig kvalm og uvel, men hun fikk noen tabletter som har hjulpet henne godt på det punktet.

Jeg og Junior drar hjem til mamma i morra, og blir der nok ei ukes tid. Der er det ingen nettilgang, så det blir ingen oppdateringer her i løpet av den tiden. Men nå har jeg ikke akkurat vært her så mye i det siste, så dere merker nok ikke noe forskjell der uansett.. :fnise:

Sånn ellers kan jeg jo si at jeg har det sånn tålig greit (og det er jo tross alt bedre enn jeg hadde det for ei stund siden). Jeg er fortsatt sykemeldt, men jeg regner med at jeg begynner forsiktig i jobb igjen i løpet av august/september. Vi får se hvordan det blir, ingenting er bestemt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Så koselig å se dere, Imli, Vannmelon og Smile! :)

..................

Huff, jeg har visst neglisjert dagboka mi fullstendig i sommer. Jeg har vært innom og kikket flere ganger på KG, men om jeg skal være helt ærlig har jeg ikke hatt så lyst til å skrive noe. Det går veldig i bølgedaler for meg det der. Jeg hadde egentlig ikke så lyst til å skrive så mye nå heller, så det kommer jeg sikkert ikke til å gjøre. Men plutselig fikk jeg det for meg at jeg iallfall burde gi fra meg et lite livstegn.

Jeg har det sånn tålig bra. Jeg er fortsatt sykemeldt, nå frem til 16.september. Etter det regner jeg med at jeg vil gå litt forsiktig tilbake til jobb. Kanskje en aktiv sykemelding slik at jeg kan styre det litt selv og ikke føle noe press. I tillegg blir det andre arbeidsoppgaver. Jeg tror jeg vil ha godt av å komme meg ut i aktivitet igjen, og bare jeg slipper å gå tilbake til den gamle stillingen min tror jeg det blir bra.

Junior har forresten begynt i barnehagen! Det tok sin tid med tilvenninga - som jeg forventet. Han er jo en liten engstelig sjel som er super-avhengig av mamma'n sin. Jeg var sammen med ham i barnehagen i fem dager (samt tok duppene sine hjemme) før jeg gikk fra ham et par timer og vi prøvde å la ham sove i bhg. Lang tilvenning var nok akkurat det han trengte, for det gikk ganske bra. Lite gråting, kun akkurat da jeg dro samt rett etter han våkner fra duppen. I dag hadde han derimot vært litt sår, og hadde grått hver gang noen gikk ut av døra.

Men alt i alt synes jeg det har gått veldig bra, og jeg synes han er kjempeflink. De ansatte skryter av ham og sier han er så snill og forsiktig samt at han lett gjør seg forstått. Han har ikke så mange helt riktige ord enda, men han klarer likevel å formidle hva han mener ved å bruke lyder og ord som ligner på det som er riktig. I tillegg synes de han er skjønn og en veldig god gutt. Og da blir jo mor stolt som en hane (høne kanskje? :ler:)! :rødme:

Ellers går han ikke enda, men det er kun fordi han ikke tør. jeg vet han kan, for det har han vist mange ganger. Men han er som sagt av den engstelige typen, og kommer ikke til å gå før han føler han mestrer det 100 %. Det kommer når han er klar for det selv, og jeg stresser ikke med det. Selv om han er 16 mnd nå, er det jo ikke unormalt at de ikke går selv enda. :)

Tja, hva ellers er verd å fortelle om i livet mitt?

Jo, hvordan det står til med mamma kanskje. Vel, det kunne i grunnen gått bedre. Samme kveld som jeg og Junior reiste hjem igjen ette rå ha bodd hos henne i halvannen uke tildigere i sommer, fikk hun feber og ble dårlig. Da bar det rett på sykehuset. Det viste seg at hun ikke har NOE immunforsvar igjen, så hun ble lagt på isolat og ble der i over ei uke. Hun var veldig nedfor mens hun var der, forståelig nok. Nå har hun kommet hjem igjen, men må fortsatt leve i isolasjon. Hun tåler ingenting av baktierier, og får dermed ikke lov å gå på butikken eller andre steder der det er mye folk. I tillegg må alle som kommer på besøk gå med munnbind og desinfisere hendene sine. Ikke får jeg og Junior lov å treffe henne heller, i og med at vi drar med oss så mye bakterier fra barnehagen. Så det er litt stusselig for henne, stakkars. Vi håper bare ikke det vil være sånn i hele cellegift-perioden, for da vil hun måtte ha det slik helt frem til jul. Men hun prøver å være ved godt mot, og vi prøver å tenke at dette kun er midlertidig. Det går nok bra til slutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt at barnehagetilvenningen går bra :) Deilig for mamma å ha litt egentid igjen, vil jeg tro...

Stakkars moren din, å bo i isolat høres usannsynlig kjedelig ut. Får håpe det ikke varer så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria! :klem:

Ja, det er veldig deilig å ha litt egentid. Det er jammen lenge siden sist jeg har hatt sjansen til å slappe av helt alene, så det var sårt tiltrengt.

Men samtidig savner jeg jo Junior noe helt enormt og noen ganger har jeg mest lyst til å bråsnu og hente ham igjen etter jeg har levert ham i bhg. Men det er vel sånn det skal være. ;)

Ja utrolig kjedelig for mamma, stakkars. Vi håper bare ikke at det blir sånn helt frem til jul. Det kan bli en stusselig julefeiring dersom vi må sitte med munnbind alle mann, eller det som verre er: at Junior ikke kan være sammen med henne.

Jaja, vi kan ikke annet enn å håpe på at ting skal bedre seg. Det skal nok gå fint til slutt, iallfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Der var du ja. Godt å høre fra deg igjen, selv om ikke alt er sånn helt på topp :jepp: Bra det går fint med junior i barnehagen da, da var det jo en fordel at du var sykemeldt og kunne være med ham såpass mye :Nikke:

Håper ting blir bedre etterhvert, både med deg og med moren din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom med en :klem:

Ikke ålreit å høre om mamman din og jeg skjønner en blir deppings av slikt. Å måtte ha på munnbind skaper mer avstand og viser konkret at ting ikke er som det skal... :( Men det er jo til det beste!!

Håper du får mer overskudd fremover, nå som du også får litt mer alenetid. Deilig for J å få en så fin og rolig start i bhg. da, godt med en mamma som har got tid til innkjøring når det trengs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Der var du ja. Godt å høre fra deg igjen, selv om ikke alt er sånn helt på topp :jepp: Bra det går fint med junior i barnehagen da, da var det jo en fordel at du var sykemeldt og kunne være med ham såpass mye :Nikke:

Håper ting blir bedre etterhvert, både med deg og med moren din!

Takk for det! :klem:

Jo, det var veldig bra at jeg var sykemeldt nå. Når det først skulle bli sånn, var det jo en veldig god timing.

Og du da, høygravid og greier? Håper formen din er bra! :)

Skriver mer i morgen/i dag, når jeg er litt mer våken... :fnise:

Har du ikke våknet ENDA.. ?? :tunge1:

:fnise:

Ikke ålreit å høre om mamman din og jeg skjønner en blir deppings av slikt. Å måtte ha på munnbind skaper mer avstand og viser konkret at ting ikke er som det skal... :( Men det er jo til det beste!!

Håper du får mer overskudd fremover, nå som du også får litt mer alenetid. Deilig for J å få en så fin og rolig start i bhg. da, godt med en mamma som har got tid til innkjøring når det trengs!

Tusen takk for klem! Det gjør alltid godt. :)

Nei, det er ikke så hyggelig med mamma. Jeg synes så synd på henne som må leve i tilnærmet isolat, når hun egentlig er så sosial av seg og elsker å være sammen med folk. Det munnbindet skaper veldig avstand ja, men det verste er jo at Junior ikke får treffe henne i det hele tatt. :(

Men vi må bare tenke at dette er midlertidig, så går det nok bra til slutt. Bare synd at veien mot å bli frisk er så lang og tung..

Jeg håper også jeg får mer overskudd fremover. Jeg har i grunnen god tro på det, for jeg merker det allerede hvor deilig det er..

Men jeg håper samtidig at jeg og mannen skal få gjort litt diverse med huset i løpet av denne måneden. Vi har blant annet en vegg med ny kledning som må males. Men så trege som vi er, spørs det vel hvor snart vi kommer i gang med det.. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior har blitt syk, etter 2,5 uke i barnehagen. Jeg har jo bare ventet på det, så det var ingen overraskelse akkurat.

Han våknet med tett nese i løpet av natta i går. Han hadde ikke feber på morran i dag, så jeg leverte han i barnehagen og var der hele dagen. Da jeg hentet ham hadde han fått litt feber, og i kveld steg den opp til 39,2. Han fikk en paracet før han skulle legge seg og han sovnet heldigvis veldig fort da han ble lagt for natta. Krysser fingrene for at han er bedre i morra! :)

Ellers var jeg hos frisøren i dag. Tok litt lyse striper, for jeg var så lei av det gamle fjonet som bare hang der med sin kjedelige farge.

Det føles bedre nå, men aller helst ville jeg kanskje blitt ENDA lysere? Jaja, kanskje jeg tør neste gang.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...