Gå til innhold

Galehuset

Catus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å så gøy!! :hoppe:

Det kommer til å gå så bra, bare vent og se :jepp:

Ja, jeg håper det! Jeg er skrekkslagen, men dummere mennesker enn meg har jo klart det. Så da skal vel jeg også få det til til slutt!. :ler:

Jepp. Helt sikker på at det går bra ;)

*gleder meg til Bippe har fått lappen og kommer nordover* :fnise:

Ja, det går nok bra til slutt!

*i mellomtiden synes jeg at Sense, som faktisk har lappen, kan komme seg sørover*

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du altså, når JEG klarer å kjøre så gjør du også, for jeg er dum på bilkjøring jeg, bare spør søs, det er hun som arvet det genet...

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det fortsatt vår og strålende sol. Hurra! :hoppe:

Jeg har tenkt å ta minst én trilletur med Junior i løpet av dagen. Kanskje det til og med blir to turer, men det får vi se på når vi kommer så langt. Jeg er nemlig veldig trøtt i dag. Fikk ikke sove skikkelig i natt, og jeg har kun sovet til sammen tre timer. Kjenner den, ja.. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du altså, når JEG klarer å kjøre så gjør du også, for jeg er dum på bilkjøring jeg, bare spør søs, det er hun som arvet det genet...

:fnise:

Men jeg har da kjørt med deg flere ganger, og jeg synes ikke det virker som at du er så dårlig på å kjøre.

På den andre side; er det kanskje en grunn til at det som regel er Padda som kjører når dere skal på langtur? :tunge1::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun kjører bare så mye bedre enn meg, og ikke minst så går det et "ørlite grann" fortere :sjenert::fnise: Jeg egner meg ikke til å kjøre fort, det er nok derfor du synes det er ok å kjøre med meg, du har bare sittet på når jeg har kjørt sent :ler:

Er strålende vær her også, utgangsdøra står åpen og sola skinner. Jeg har vært ute og gått to ganger allerede jeg, men ikke lengre enn til postkassa da, og det går veeeeeeeeeeeldig seint... Men regner med det blir flere turer :fnise: Jadda, kroppen min er ikke så myk og smidig som den en gang var :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ja, det jeg egentlig skulle si: Så herlig Junior er, jeg fikk ENDELIG surret meg til å få sett de nyeste bildene. Han har jo DE dådyrøyene :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh!! jeg hadde skrevet et langt innlegg, som bare forsvant!! :kjefte:

Jaja, jeg får gjøre et nytt forsøk, men det blir neppe like langt og velskrevet. :fnise:

Ja, hun kjører bare så mye bedre enn meg, og ikke minst så går det et "ørlite grann" fortere :sjenert::fnise: Jeg egner meg ikke til å kjøre fort, det er nok derfor du synes det er ok å kjøre med meg, du har bare sittet på når jeg har kjørt sent :ler:

Er strålende vær her også, utgangsdøra står åpen og sola skinner. Jeg har vært ute og gått to ganger allerede jeg, men ikke lengre enn til postkassa da, og det går veeeeeeeeeeeldig seint... Men regner med det blir flere turer :fnise: Jadda, kroppen min er ikke så myk og smidig som den en gang var :hoho:

Men er det om å gjøre å kjøre så himla fort da? Så lenge man holder seg til fartsgrensa er det vel nok i massevis?

Jeg kan ikke huske at du kjørte unormalt sent da jeg satt på, men nå kjørte vi vel på veier med relativt lav fartsgrense da. :ler:

Jaja, du har lappen og kommer deg fra A til B, og det er tross alt det viktiigste! :tommelopp:

Jasså, alderen tynger? :fnise:

Men går det så seeeent altså? Betyr det at du har blitt verre i ryggen igjen? Håper ikke det!!

Og ja, det jeg egentlig skulle si: Så herlig Junior er, jeg fikk ENDELIG surret meg til å få sett de nyeste bildene. Han har jo DE dådyrøyene :hjerter:

Tusen takk!

Ja, han er herlig! På noen av bildene ser det nok ut som om han har litt større øyne enn han egentlig har da, men han er like fullt verdens nydeligste unge (selvsagt)! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var vel ikke direkte råkjøring vi bedrev :fnise: Men enig med deg, fartsgrensa holder den, selv om jeg må innrømme at jeg heller ligger litt over enn under :sjenert:

Selvfølgelig er Junior verdens nydeligste unge! Det ville jo vært litt merkelig hvis du sa noe annet :ler: Og du er jo aldeles ikke subjektiv i den uttalelsen heller :fnise: Vi må virkelig få tatt turen bortover snart gitt, vi er så trege :roll: Det er jo ikke så langt heller... :riste:

Ryggen er et kapittel for seg selv ja, men men, forhåpentligvis løsner det til i morgen, da er det konfirmasjon og den har jeg ikke lyst til å gå glipp av. Mamma har fikset bunaden min, og hun har sydd nytt forkle og strøket skjorta og greier :hjerte: så jeg vil jo gjerne bruke den, tror ikke jeg har brukt den på ti år :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dere er TREGE!! :ler:

Men jeg vet hvordan det er. Dagene bare flyr av gårde og man rekker ikke halvparten av det man skulle ønske. Så ingen sure miner her, altså! ;)

Så kjipt at ryggen fortsatt krangler så fælt. Du har virkelig hatt et stritt år.. :kose:

Men så utrolig snill mamma du har da! Sannelig ikke verst å få bunaden fornyet, klargjort og servert på sølvfat på den måten.

Håper forresten du har prøvd bunaden, siden du ikke har brukt den på 10 år. Det ville jo vært litt kjipt å oppdage på festdagen at den ikke passer lenger.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Junior hat hatt en fin dag i dag. Det har vært så utrolig deilig vær med stålende sol fra skyfri himmel. Junior har ikke trengt å ha pledd over seg i vogna, og jeg tror han synes det var deilig å kunne bevege litt ekstra på beina. Han sprellet iallfall masse og så ut til å storkose seg. :)

Jeg og Junior hadde faktisk to turer i dag; en lang trilletur og en liten tur i bæreselen. På trilleturen hadde vi et lite stopp innom den lokale bensinstasjonen. Der satte vi oss på en benk på utsiden og delte en båtis. Jeg hadde tatt med en plastskje så det var lett for Junior å spise. Han syntes det var kjempegodt og isen kunne ikke komme fort nok. Han klaget høylytt dersom jeg var litt for sen mellom skjeene. :ler:

Ellers fikk Junior sine første sko i forrige uke. Vi har øvd masse på å gå inne (han går ikke alene enda, men ELSKER å gå mens han blir holdt i hendene). Han snublet bittelitt i starten, men det tok ikke mer enn fire-fem skritt før han skjønte at han måtte løfte beina litt mer enn vanlig. Nå elsker han å bruke skoene. Han finner dem frem selv og maser på meg om å få dem på.

I dag var vi ute med skoene for første gang, og han fikk gå på verandaen og litt utenfor huset for å se seg rundt (ting ser sikkert litt annerledes ut når han går selv enn når han sitter i vogna). Vi luktet litt på blomster og kikket på trær og sånt på den lille utforskningsturen. Kjempekoselig! :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sørover siste helg i mai, slik som i fjor, men denne gang reiser vi så sent nedover, så da blir det nok ikke tid til besøk :(

Hørtes ut som dere har hatt noen koselige dager.. Gøy når de begynner å legge merke til ting og har mer forståelse!!

Snart maser han om is og søtsaker dagen lang :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så synd at dere ikke rekker innom! :sur:

Jaja, vi får håpe at det kommer nye muligheter!

Ja, vi har hatt koselige dager i finværet; jeg og Junior. Vi var ute i dag også, men det blåste så kaldt at det ikke ble like fornøyelig. Måtte pakke Junior godt inn i to pledd oppi vogna, ellers hadde han nok fryst (å fryse - fryser - frøs - har frosset/fryst??? :klø: Nei, jeg lander vel på fryst. "Frosset" er vel når det er isen som fryser? Eller...? Nå ble jeg skikkelig i tvil her! :ler:)

Det begynner å bli gøy når Junior skal kommentere alt han ser ja. Særlig er det traktorer, biler, hester, høner, blomster og trær han kommenterer. Men det er jo forsåvidt de tingene jeg også snakker mye med ham om på turene, så det er vel naturlig at det blir sånn. Men det er iallfall kjempemorro når man merker at de forstår mer. :smilorange:

Og mas om søtsaker og is får vi ta som det kommer. Han skal ikke få smake sjokolade og annet godteri før vi "må" iallfall. Is synes jeg ikke er like farlig med. Det vil det jo bli veldig deilig å kjøle seg ned med om sommeren. Gleder meg til det! :)

Endret av Bippe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! Joda, det gikk ganske bra. Jeg har jo ikke kjørt noe særlig før, og da jeg avslørte min "grønnskap" for kjørelæreren fikk jeg vite at jeg er en sjeldenhet. Det er visst ikke så ofte de får inn elever som aldri har kjørt før.. :sjenert:

Men jeg ser positivt på det jeg, for da er det jo ingen som har rukket å lære meg sine kjørenykker. Jeg blir som et blankt ark som skal lære meg alt på den rette måten. :fnise:

Men læreren synes visst at jeg var flink til å ikke har kjørt før, så det var jo bra. Som nybegynner blir det jo masse feil, og jeg klarer ikke å konsentrere meg om annet enn å koordinere armer og bein. Så utkikk etter trafikk og andre ting tok heldigvis læreren seg av.. ;)

Jeg skal ha to doble kjøretimer til neste uke, og det blir spennende. Håper bare ikke jeg har rukket å glemme det meste på den tida.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Du høres så flink ut til å gå trilleturer!! Kos det da!

Jo, du vet; når man ikke kjører bil har man stort sett ikke noe valg. Man må bruke beina! ;)

Men altså; jeg er veldig glad i trilleturer. Synes det er kjempekoselig å gå tur med Junior. Han trenger den friske lufta, og jeg er i grunnen glad for at han blir vant til å være mye ute.

Dessuten er det fin trim for mor, særlig med de bratte bakkene vi har her hos oss. Jeg tror ikke jeg har vært i bedre form noen gang, enn det jeg er nå!

..selv om kroppen ikke er særlig veltrent da, men det er en annen sak.. :sjenert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fordel sånn ja!!! Jeg har tatt pause i trillinga nå men håper jeg kan komme sterkere tilbake, da i søskenvogn! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å føle kjøringen din med stor interesse -jeg er jo like sjelden :fnise: Synes du er tøff som er igang :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fordel sånn ja!!! Jeg har tatt pause i trillinga nå men håper jeg kan komme sterkere tilbake, da i søskenvogn! ;)

Jeg forstår godt at du har tatt pause. Det ville jo ikke vært så lurt om du holdt det gående nå, med ditt bekken.

Men bare tenk på den gode trimmen du får med søskenvogna, da! Gravid-kiloene kommer til å rase av deg! :smilorange:

Jeg kommer til å føle kjøringen din med stor interesse -jeg er jo like sjelden :fnise: Synes du er tøff som er igang :klappe:

Jeg håper ikke du kommer til å føle kjøringen min, for jeg har da ingen planer om å kjøre på deg.. :fnise:

Derimot er det koselig om du vil følge kjøringen min. Hyggelig med noen som er interessert. Men hvor spennende det kommer til å bli for andre enn meg selv, er jeg mer usikker på. Hi hi..

Takk, jeg synes faktisk også at jeg er tøff. Trodde aldri jeg skulle tørre å komme meg i gang. Det er nok mannen som skal ha æren av dette, for han har presset meg litt i det siste. Og bra er det, ellers hadde jeg nok vært busspassasjer for evig tid. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...