Gå til innhold

Galehuset

Catus

Anbefalte innlegg

Oslo-tur, sier du...? :sjarmor:

Ja, jeg sa det! :ler:

Men jeg tror ikke jeg får tid til å treffe deg denne gangen. :(

Jeg kommer nemlig sent på fredags kveld. På lørdagen går hele dagen med til reunion, og jeg drar hjem igjen tidlig søndag morgen.

Tror jeg iallfall. Dersom det blir endringer, kan jeg selvsagt gi deg beskjed. Jeg har jo tlf.nr ditt, så får vi se! :)

Hadde jeg fått med mannen på tur hadde jeg også blitt overlykkelig. Det skjer nemlig aldri her heller!

Godt å høre at jeg ikke er alene om det problemet.

Men det er jo like leit likevel. De har jo så godt av å komme seg ut i frisk luft, disse mennene, og samtidig være sammen med familien sin. Man får gjerne pratet ganske mye på en slik tur også, iallfall mens barna er så små at de ikke deltar. ;)

Men så snart de blir gamle nok blir det jo heller pratet om litt andre ting da, som barna også gjerne er interessert i.

Koselig er det jo uansett! :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt en koselig dag i dag. Jeg og Junior har vært i byen og truffet tre venninner på café. Veldig deilig å komme seg ut av huset og boområdet, og oppleve litt andre ting.

Junior oppførte seg faktisk rimelig bra mens vi spiste, selv om han var ganske trøtt. Caféturen kræsjet litt i sovetiden hans, men det gikk veldig fint. Så lenge jeg hadde med meg noe han også kunne spise, var det greit. For ellers tror jeg han hadde villet spise opp maten min i stedet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten fått barnehageplass fra august! :hoppe:

Fikk brevet i dag, og det var godt å endelig få bekreftelsen. Vi hadde jo krav på plass i år, men jeg har hørt at kommunen ikke har full dekning, så jeg var spent på om vi ville få noen plass.

Det var andrevalget vi fikk da, men det er en god barnehage og den ligger veldig nært huset vårt. Bare 10 minutters gange.

Det som er negativt er at barnehagen skal flytte innen et år eller to, og da blir det øyeblikkelig mye vanskeligere for meg som ikke kjører bil. Men jeg håper jeg har fått lappen innen den tid, så det skal sikkert løse seg det også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at jeg ikke er alene om det problemet.

Men det er jo like leit likevel. De har jo så godt av å komme seg ut i frisk luft, disse mennene, og samtidig være sammen med familien sin. Man får gjerne pratet ganske mye på en slik tur også, iallfall mens barna er så små at de ikke deltar. ;)

Men så snart de blir gamle nok blir det jo heller pratet om litt andre ting da, som barna også gjerne er interessert i.

Koselig er det jo uansett! :smilorange:

Sant det!! Jeg blir iallefall i strålende humør når han i sin villeste fantasi blir med oss så da burde jo han merke det og bli med mer....??!! LItt bestikkelse med muffins og andre godsaker skal jeg jammen prøve å lokke med... :smil:

Gratulerer med barnehageplass!!! Det er godt å ha i havn!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sa det! :ler:

Men jeg tror ikke jeg får tid til å treffe deg denne gangen. :(

Jeg kommer nemlig sent på fredags kveld. På lørdagen går hele dagen med til reunion, og jeg drar hjem igjen tidlig søndag morgen.

Tror jeg iallfall. Dersom det blir endringer, kan jeg selvsagt gi deg beskjed. Jeg har jo tlf.nr ditt, så får vi se! :)

Kan stå opp tidlig på søndag jeg ;):ler:

Jeg har forresten fått barnehageplass fra august! :hoppe:

Gratulerer, så deilig å ha det ordnet. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med barnehageplasse :klem: Hørte at junior etterhvert også får en "kjent" barnehagetante ;)

Her står forresten alt bra til, men ikke akkurat den action vi ønsker oss :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med barnehageplasse :klem: Hørte at junior etterhvert også får en "kjent" barnehagetante ;)

Nå skal du passe deg, Eeyore. ;) Vi barnehagefolk liker ikke å bli kalt tanter! :snurt:

Håper du koser deg i Oslo, Bippe!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal du passe deg, Eeyore. ;) Vi barnehagefolk liker ikke å bli kalt tanter! :snurt:

Jeg vet... :sjenert: Sorry! Jeg tenkte faktisk over det, men fant ut at det ble litt for langt og ikke helt den samme klangen med barnehageped.leder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tante er koselig det da!?? ;)

Ikke at frøken er så bra i skolen heller da men.... :ler:

Skjer det noe spennende hos Bippe om dagen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her var det visst lenge siden jeg hadde vært..

Det har vært så travle tider i det siste, så jeg har ikke helt hatt tid til å prioritere KG. Jeg har jo vært både på Oslotur og hatt langbesøk av mamma. Hun var her en hel uke, faktisk. Det var som vanlig godt å få litt avlastning, og Junior er jo så glad i mormor'en sin. Ikke så rart egentlig, for hun duller jo med ham hele tida. :ler:

Gratulerer med barnehageplass!! :blomst:

Tusen takk for det! Det er godt å ha det i boks. :)

Sant det!! Jeg blir iallefall i strålende humør når han i sin villeste fantasi blir med oss så da burde jo han merke det og bli med mer....??!! LItt bestikkelse med muffins og andre godsaker skal jeg jammen prøve å lokke med... :smil:

Gratulerer med barnehageplass!!! Det er godt å ha i havn!! ;)

Ja, det er nok ikke så dumt å friste litt med muffins eller noe annet godt.

Eller hva med å friste litt med en fin belønning etterpå dersom han blir med deg på tur? :sjarmor:

Men kanskje ikke det man har mest lyst til med et kranglete bekken.. Jaja, han får jo bare glede seg til barseltida er over da. :fnise:

Kan stå opp tidlig på søndag jeg ;):ler:

Gratulerer, så deilig å ha det ordnet. :hoppe:

Ja, det hadde vært veldig koselig dersom jeg hadde fått treffe deg! Men denne gangen var det ikke så lett å få til. :(

Jeg ankom storbyen fredag kveld, og da var det rett hjem til venninna mi for skravlings og mat. Lørdagen gikk i ett med reunion til langt på natt, og søndagen dro jeg rett etter frokost. Så jeg fikk det rett og slett ikke til denne gangen. Men kanskje neste gang?

Dessuten er du jo hjertelig velkommen på sørlandet også vet du, dersom du av en eller annen grunn skulle havne her. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står forresten alt bra til, men ikke akkurat den action vi ønsker oss :(

Takk for det! Og ja; han skal faktisk få en kjent "tante" (Kylling: :tunge1::fnise:). Det er kjempemorro!

Synd å høre at det ikke er så mye action. Jeg hadde virkelig håpet for dere nå.. :kose:

Men man må ikke miste håpet; snart blir det deres tur! Det er jeg sikker på.

Dersom du har lyst til å fortelle litt om hvordan det går, tar jeg gjerne imot en PM eller noe. Jeg får jo ikke med meg noen ting når du ikke har dagbok lengre.. ;)

Håper du koser deg i Oslo, Bippe!! :klem:

:fnise:

Men hva vil dere helst bli kalt da?

Jeg koste meg veldig i Oslo! Det var godt å få oppleve noe annet i et par dager, og det var morro å se igjen skolevenner jeg ikke hadde sett på mange år. :)

Jeg vet... :sjenert: Sorry! Jeg tenkte faktisk over det, men fant ut at det ble litt for langt og ikke helt den samme klangen med barnehageped.leder...

Nei, det blir liksom litt mer tungvindt.. :ler:

Tante er koselig det da!?? ;)

Ikke at frøken er så bra i skolen heller da men.... :ler:

Skjer det noe spennende hos Bippe om dagen da?

Tante er veldig koselig det, men jeg forstår at de ikke har så lyst til å bli kalt det lenger. Frøken er i grunnen ikke så mye bedre, nei. :ler:

Noe spennende i Bippe-heimen? Nei, det er jaggu pent lite. Jeg har ikke krefter til så mye spennende; det går mest i å ta seg av Junior om dagene. Og om kvelden er jeg gjerne så sliten at jeg blir sittende dypt i sofaen helt til jeg skal legge meg.

Men så skal jeg jo bruke denne sykemeldingstida til å ta litt vare på meg selv også, så å slite seg ut på spennende ting er nok ikke det rette for meg akkurat nå. Men jeg kjenner at jeg kan få en liten energi-boost av å f.eks ha besøk av gode venninner. Så jeg prøver jo å få til litt slikt også. Men om det er så veldig spennende, er vel en annen sak.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint å bare kalle meg for navnet mitt.. :fnise:

Og sånn generelt er det vel mest vanlig å kalle oss for "de voksne i barnehagen", "barnehageansatte", "personalet" osv.

Godt du hadde en fin helg! Ta vare på energien du får av å treffe venner, slikt er gull verdt. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg hadde vel tenkt å kalle deg for navnet ditt, altså. :ler:

Men det er jo litt greit å ha noen alternativer når man snakker med andre. Det er jo ofte der ordet "tanter" har kommet inn tidligere. Men jeg har full forståelse for at det ikke er noe velkomment navn lengre! ;)

Ja, det er virkelig gull verd med gode venner! Det merker jeg spesielt nå. Jeg har tatt opp igjen kontakten med venner jeg ikke hadde sett på ganske lenge, og det har vært veldig fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ankom storbyen fredag kveld, og da var det rett hjem til venninna mi for skravlings og mat. Lørdagen gikk i ett med reunion til langt på natt, og søndagen dro jeg rett etter frokost. Så jeg fikk det rett og slett ikke til denne gangen. Men kanskje neste gang?

Dessuten er du jo hjertelig velkommen på sørlandet også vet du, dersom du av en eller annen grunn skulle havne her. ;)

En sommertur sørover hadde jo ikke vært å forakte... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du ferdig med permisjonen eller?

Veninnetreff høres hyggelig ut da! Sånt liker jeg også men det blir dessverre altfor lite tid til slikt synes jeg.

Skal ta med meg tipset om lokkemat etter tur men jeg får vel kanskje vente litt ja til jeg er skikkelig myk og tøyelig igjen!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sommertur sørover hadde jo ikke vært å forakte... :lur:

Nei, ikke sant?

Det hadde jo vært veldig veldig koselig! :smilorange:

Men vi vet jo hvor ofte vi har sagt det, uten at det har blitt noe mer ut av det da.. :sjenert:

Håper du har like fint vær som meg og nyter dagen!

:klemmer:

Ja, vi har kjempefint vær!

Har vært på trilletur med Junior hver dag, og det er virkelig deilig med sol og varme! :hoppe:

Er du ferdig med permisjonen eller?

Veninnetreff høres hyggelig ut da! Sånt liker jeg også men det blir dessverre altfor lite tid til slikt synes jeg.

Skal ta med meg tipset om lokkemat etter tur men jeg får vel kanskje vente litt ja til jeg er skikkelig myk og tøyelig igjen!!! :ler:

Ja, jeg er ferdig med permisjonen. Den var over i midten av mars, og etter ferien (tok ferie for å forlenge permisjonen) skulle jeg egentlig begynt i jobb 20.april. Men jeg ble sykemeldt i stedet, og jeg regner med at jeg sikkert vil være borte fra jobb til over sommeren.

Jaja, så får jeg iallfall tiden sammen med Junior frem til han skal begynne i barnehage, og det blir sikkert anledning til en veldig sakte tilvenning også (og det trenger han, for han er så engstelig for fremmede).

Så når det først er sånn at jeg er sykemeldt, er det faktisk litt bra óg. Noen fordeler må man vel ha også, når man først ikke er i stand til å jobbe..

Nei, jeg skjønner hva du mener med å få tid til venninnetreff. Det er ikke så ofte man kan få tid til det med jobb i tillegg til barn. Men nå går jo jeg hjemme, og jeg har et par venninner som også er i permisjon, så da er det litt lettere. Bare synd at det ikke blir så ofte som vi kan ønske, siden vi dessverre bor så langt fra hverandre alle sammen.

Kanskje greit å bli myk og tøyelig igjen, ja. Ikke rom for så mange spreke sprell med bekkenløsning. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal forresten ha min første kjøretime til tirsdag!! :redd:

Jeg gruer meg noe alldeles fryktelig, men jeg gleder meg til å (forhåpentligvis) få lappen til slutt. Det vil bety en stor frihet for meg og vil gjøre livet mitt enklere på mange vis.

Men jeg regner med det vil ta laaang tid (og maaaange penger), i og med at jeg ikke har noen å øvekjøre med.

Men men, det får ta den tida det tar. Nå kommer jeg iallfall i gang! :tommelopp:

Endret av Bippe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...