Gå til innhold

Galehuset

Catus

Anbefalte innlegg

Jeg får besøk av en venninne med en 3 mnd gammel baby i morra; det er derfor jeg må gjøre husarbeid. Men jeg vet hun ikke er så opptatt av at det skal være strøkent til en hver tid, så jeg tar det ikke så alt for tungt. Hun hadde ikke støvsuget sist jeg var hos henne, og det gjør litt godt å se at andre også kan ha det litt støvete av og til. ;)

Ikke sant? :ler: Når jeg ser rot og hybelkaniner hos andre, tenker jeg jo ikke "Huff, for et sjuskete hus", men "Yes! Det er ikke bare meg..." :fnise: Det var en stor dag da jeg fant hybelkaniner på bådet hos mamma :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nemlig! :ler:

Det samme har jeg følt når jeg også har vært hos mamma og kanskje ikke badet har vært helt strøkent, slik som det pleier å være. Men det har ikke vært ofte, altså. Som regel har hun det nærmest plettfritt. Men så er hun pensjonist også da, så hun har litt mer tid enn meg til å gå med støvsugeren. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junor er våken igjen. Og jeg klarte ikke å lette på den tunge rompa mi for å danse med støvsugeren, så nå må jeg vente til neste gang han skal sove.

Ikke bare-bare å ha en unge som er livredd støvsugeren, altså.. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge doen er fri for fregner så er man vel egentlig reddet :fnise:

Så koselig med besøk i morgen, nå må du ikke stresse for mye da ;) Får besøk i morgen jeg også, men det er ikke så pes, tar et lite jafs i dag og et lite i morgen. Tipper jeg er rimelig redusert i morgen, skal til tannlegen :sjokk:;)

Og så pus da, uff, håper det går greit med den. Man blir nesten litt kvalm når disse små firbeinte har ødelagt seg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri for fregner.. :fnise:

Ja, det var en søt måte å si det på!

Doen er viktig ja, så den skal jeg ta. Men jeg skal ikke stresse med så mye annet enn den og støvsugeren. Planlegge middag til i morra må jeg også, men jeg tror jeg allerede vet hva jeg skal lage. Har de fleste ingredienser til lasange, så den skal være grei. :)

Huff tannlegen.. Lykke til! Det går sikkert bra.

Bedøvelse er jo helt supert, så det vil jo ikke gjøre vondt uansett hva du skal gjøre. Jeg rotfylte jo for et par mnd siden, og jeg kjente det ikke en gang. :)

Ja, stakkars pusen.. Jeg har enda ikke fått sett på labben hennes. Håper ikke det er så ille. Forhåpentligvis er det bare en rift eller noe. Men man blir jo litt bekymret likevel ja.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei Araminta!

Så koselig med et nytt ansikt i boka mi.

Velkommen skal du være! :)

----------

Nå har jeg lagt Junior for dagens andre dupp. Lurer på om jeg får støvsugd denne gangen..

Må bare vente til han har sovnet først, slik at han ikke blir redd for lyden. Han er en komplisert liten sak.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det det gjør, dessverre.

Men godt å vite at vi er flere! :)

Jeg har satt støvsugeren på utstilling i stua nå, slik at han skal bli mer vant til den. Han er ikke redd når den står oppreist, men så snart jeg legger den ned (uten å slå den på) blir han mer skeptisk. Men han tør faktisk å gå ganske nærme den nå da, så etter hvert skal jeg prøve å sette den på noen sekunder for å se hvordan han reagerer.

Forsiktig tilnærming ja.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Junior har hatt kjempekoselig besøk i dag. Venninne med 3 mnds baby var her, fra kl elleve og helt til halv seks. Tida bare fløy, og vi koste oss med både lang trilletur, middag og muffins.

Junior spiste som en hest, og det var nesten ikke bunn i ham i dag. Først frokostgrøt med en halv boks frukt, så to skiver brød til lunsj, så hjemmelaget lasange til middag, nesten en hel muffin til dessert og kveldsgrøt med et halvt glass sviskemos før sengetid.

Han er glad i mat ja!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pus har forresten blitt mye bedre. Hun halter fortsatt og har sikkert vondt, men hun er i mye bedre humør. Hun har til og med vært ute et par ganger i dag. Og det lover jo veldig bra. Tror neppe hun har skadet seg alvorlig. Vi puster lettet ut.. :)

Men nå skal jeg legge meg! Jeg hadde seriøse planer om en tidlig kveld, men så ble jeg sittende og sende forsinkede bursdagsannonser til to lokalaviser i stedet. Kom på at det hadde jeg jo helt glemt for stakkars lille Junior.

*dårlig mor* :fnise:

Endret av Bippe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, god morgen! :fnise:

Så bra at pus er blitt bedre, det lettet nok litt vil jeg tro :jepp:

Håper helgen blir bra og med MYYYYYYYE sol, det har de meldt her i alle fall ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen!

Takk, det håper jeg! Synes vi fortjener litt sol nå etter å ha hatt grått og trist vær i noen dager. :)

Ja, det er veldig godt at pus har blitt så mye bedre. Hun har faktisk vært ute i hele natt, så jeg regner med at hun snart er helt god igjen.

Godt at vi slapp dyrlegen, selv om vi må ta en tur med henne snart uansett. Hun har så mye tover i pelsen sin, og det kan umulig være behagelig. Så snart det blir varmt nok ute, skal vi få henne barbert. :fnise:

Hun lar oss ikke børste henne annet enn rundt hodet (hun blir sint, og en sint katt er ikke å spøke med *fnis*), så da blir det lett tovete. Hun er en særing som ikke lar seg plukke på nesa av noe. Godt hun har personlighet altså, men det er måte på noen ganger.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en fin dag! Jeg, mannen og Junior kjørte et stykke for å gå på trilletur langs en laaang og fin strand. Jeg hadde med meg muffins til oss, som vi satt ved strandkanten og spiste. Junior var storfornøyd og koste seg. Jeg var også veldig fornøyd, for det er ikke ofte mannen blir med oss på tur. Men jeg tror han også hadde det fint; han sa iallfall det. ;)

I kveld er jeg alene hjemme. Mannen er på vift og Junior har nettopp sovnet. Han var litt umulig i kveld da, for han ville ikke legge seg. Han bare sto i senga og hylte og hylte. Men til slutt måtte han jo kapitulere, og nå sover han søtt. :sjarmor:

Håper bare det varer nå da!

Jeg skal kose meg i kveld. Det blir sikkert mye KG og litt TV, men jeg skal lure inn litt rydding hist og pist også. Må jo få gjort NOE fornuftig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg forresten til neste helg! For da skal jeg på husmorferie til Oslo! :hoppe:

Det er reunion på en skole jeg har gått på, og jeg skal bo hos ei god venninne som jeg ser alt for sjeldent. Jeg gleder meg veldig til å dra! For jeg trenger nok virkelig en pause hjemmefra. Det vil gjøre meg veldig godt, tror jeg.

Men jeg kjenner det skal bli veldig rart og litt skummelt også, for jeg har aldri vært borte fra Junior lengre enn et par-tre timer. Vet det sikkert høres teit ut for dere som ikke har barn, men jeg kommer til å savne ham allerede før jeg har dratt hjemmefra. :sjenert:

Man blir så utrolig sterkt knyttet til disse små..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strandturen deres hørtes skikkelig idyllisk ut!!!

Jeg skjønner godt hva du mener om å være borte fra lillegullet. Jeg hadde vært borte en kveld og en natt så plutselig var jeg ei uke borte ifb med jobben her i vinter. For min del skjedde det noe hele tiden men de siste to dagene var jeg skikkelig rastløs på å komme hjem. Så gjensynsgleden ble desto større!!!! :hoppe:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kunne kanskje høres idyllisk ut. Vet ikke akkurat om det var det, men det føltes nesten sånn fordi jeg ikke er vant til at mannen er med på tur. Det var i grunnen nok til at jeg hadde det helt topp! :smilorange:

Men nå tror jeg at jeg skal legge meg. Har faktisk kost meg med ostepop og en øl, og jeg kjenner at den ølen gjorde meg litt døsig. Jeg drikker jo ALDRI, så det er ikke så mye som skal til. :fnise:

Når jeg nå så ostepop og øl i samme setning, så det i mine øyne plutselig fryktelig harry ut.. :sjenert::ler:

Men det smakte fantastisk godt likevel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...