Gå til innhold

Galehuset

Catus

Anbefalte innlegg

Gratulerer Bippe. :)

:sjokolade:

Dagen skal forresten forbigåes i stillhet. Jeg har ingen planer om noen feiring

Samme her.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaja..

Mammapermisjonen min var over 17.mars, og nå har jeg egentlig ferie. Men jeg var hos legen i dag og ble sykemeldt. Jeg vil ikke si så mye om hele grunnen her, men jeg kan vel si det sånn at jeg er litt sliten for tida. Tok blant annet noen blodprøver for å sjekke om jeg mangler jern eller andre nødvendige vitaminer og mineraler.

Jeg er sykemeldt ut april i første omgang. Da skal jeg til ny timeavtale hos legen, så får vi bare se hva som skjer etter det.

Men sånn ellers går det greit. Jeg bruker de kreftene jeg har på Junior, og vi koser oss sammen! Lille solstrålen min! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaah, i dag har jeg vært sliten og trøtt! Mannen har vært borte i hele dag; først på jobb og nå er han på vift. Så jeg har vært alene med Junior fra morgen til kveld. Og han er jo som kjent en liten masekopp, og jeg får ikke fred et sekund mens han er våken.

Selv om jeg koser meg maks med ham (for det gjør jeg jo - han er min lille skjønne solstråle), må jeg jo innrømme at det er slitsomt at han er så klengete og avhengig av meg. Jeg har ikke sjanse til å få gjort noe annet enn å være med ham på golvet hele dagen. Vet ikke helt hvordan jeg skal prøve å snu det. Uansett har jeg ikke krefter til ta noen "slosskamp" med ham på det punktet akkurat nå, så det får vente..

Junior er forresten inne i en periode igjen der han våkner før seks om morgenen, og for meg er det veldig tidlig akkurat nå. Jeg bruker gjerne litt tid før jeg sovner for tida; i går sovnet jeg f.eks ikke før kl to. Så jeg kjenner jeg er veldig trøtt. Fire timers søvn er ikke nok for meg i den situasjonen jeg er i.

Ikke hjelper det at mannen min ikke er i form heller, så jeg forventer ikke at han skal stå opp med Junior. Han tilbød seg det i dag da, faktisk. Men da hadde jeg jo allerede våknet og var mentalt klar for å stå opp, så da var det ikke noe vits for meg i å legge meg igjen. Jeg visste jo at mannen var like trøtt som meg. Men vi ble enige om at han heller skal stå opp med Junior til søndag. Så får vi se da, om det blir noe.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Gratulerer med vel overstått 30-års dag!

Så synd du ikke er i form da. Jeg har hatt en sånn periode selv nå, hvor jeg nesten ikke orka annet enn å ligge på sofaen. Hos meg kommer det jo av graviditeten da, og det viste seg at jernlageret mitt var nesten tomt. Sporenstreks på jerntabletter, og nå er jeg mye bedre :) Kanskje du også har jernmangel?

Skjønner godt at det er slitsomt med klengete bebis. Vår har egentlig vært veldig flink til å leke alene, men i det siste har han vært mer sutrete og krevd underholdning nesten hele tida, sannsynligvis fordi jekslene presser på og da blir han litt ute av form. Men selv om man bare sitter på gulvet og leker med ungen, så er det jo faktisk slitsomt... man får liksom ikke gjort så mye. Håper det bedrer seg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Imli! :)

Jeg tok noen blodprøver hos legen for å se om jeg mangler jern eller andre ting, pluss at hun også ville sjekke stoffskiftet mitt. Det kan visst endre seg etter et svangerskap. Så vi får se.

Men det er nok andre ting som spiller minst like stor rolle, men det vil jeg helst ikke si så mye om her. ;)

Ja, det er veldig slitsomt med en så totalt avhengig baby. Han klarer ikke å leke alene på golvet i mer enn et par minutter. Dersom jeg f.eks har reist meg fra golvet og satt meg i sofaen for å slappe av litt, kommer han krabbene med en gang han merker at jeg er borte, reiser seg opp etter beina mine og sutrer og maser. Han gir seg ikke heller, før jeg kapitulerer og enten løfter ham opp eller setter meg tilbake på golvet.

Dersom jeg f.eks skal ut på kjøkkenet en tur, er det veldig ofte at han klager når jeg går (kjøkkenet er rett ved siden av stua, og han kan både se og høre meg), og kommer krabbene etter meg mens han sutrer.

Jeg vet jeg ikke gjør det noe bedre med å gi etter for ham, og jeg er klar over at jeg må gjøre noe med det. Men jeg har bare ikke krefter til å ta den kampen nå. Det får komme senere.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen sto faktisk opp med Junior i dag! :overrasket:

Han våknet kl seks (kl syv, ny tid) som vanlig, og det var deilig å bare kunne si til mannen at "han er våken" for så å snu seg rundt og slappe av videre.

Hadde jeg bare fått sove mer, hadde det vært fint. Den ene katten terroriserte meg ved å henge i vinduet mitt og vræle for å komme inn. Mannen slapp henne inn i huset til slutt, men da forflyttet hun seg bare til døra mi og satt der og vrælte i stedet. Hun bare SKULLE inn på soverommet i dag! Skrapte på døra gjorde hun óg. Så da fikk jo ikke jeg sove mer.. :sukk:

Men jeg ble liggende i senga og bare slappe av, for jeg ville at mannen og Junior skulle få litt tid sammen bare de to. Og de hadde visst kost seg veldig.

Mannen hadde lest bøker for Junior og greier, og det er det aller gøyeste Junior vet.

Han sitter og peker når jeg spør "hvor er ..." og spør meg "hva er det" når han ikke vet hva noe er (på sin bable-måte da selvsagt, men jeg skjønner jo hva han mener). Skjønningen! :hjerte:

Endret av Bippe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går begynte dagen dårlig. Jeg var så sinnsykt sliten at jeg ikke visste om jeg ville komme meg gjennom dagen. Hadde egentlig blitt invitert på cafétur med to venninner, men jeg måtte melde avbud fordi jeg ikke orket å reise inn til byen.

Men da ringte de og ville heller komme på besøk til meg, og det var akkurat det jeg trengte den dagen! Det var kjempekoselig og veldig godt å være sammen med venninner og få skravlet litt om ting og tang. Jeg følte jeg hadde mer energi etter de hadde gått, og det var en god følelse. Jeg hadde det kjempegøy med Junior resten av dagen, og vi lekte og koste oss.

På kvelden kom mannen hjem fra jobb med en film han hadde leid, og vi satt bare og sløvet resten av kvelden. Det var en god film også, så det var bra. En fin lørdagskveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imli :klemmer:

Jeg begynner å bli syk. Nesa renner, jeg nyser og kjenner at halsen kommer til å bli sår. :sukk:

Jaja, det måtte vel skje, for Junior har vært syk lenge nå. Han begynte å snufse for to uker siden, men jeg trodde det ville bli med det. Men på mandag begynte han å hoste og natt til tirsdag fikk han feber. Det har vært to netter med mye snørr og tårer. Jeg har måttet gå inn til ham og trøste ham flere ganger. Tror han blir litt redd når han hoster så fælt at han brekker seg, samt at nesa er så tett at han ikke får puste skikkelig gjenom den. Ikke rart han gråter da, stakkars..

Men i dag var feberen endelig borte, og han har sovet mye bedre på dagtid enn de to foregående dagene. Det lover bedre for natta også. Jeg kjenner at jeg har fått alt for lite søvn i det siste, så jeg håper på en rolig natt.

Junior hoster fortsatt en del og snørret renner, men jeg har kjøpt hostesaft til ham i dag og håper at det vil hjelpe. Men han har nok skjønt hva som er i flaska nå, så det blir spennende om jeg får i ham mer hostesaft i morra. Han likte det iallfall IKKE i dag. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle forresten hatt besøk av venninner med baby både i dag og i morra. Men pga Juniors sykdom måtte det utsettes. Synd at han ble syk akkurat nå, for jeg hadde gledet meg til besøk!

Jaja, de kommer jo senere, så jeg kan jo fortsatt glede meg. :)

I mellomtiden får jeg besøk av mamma. Hun kommer enten mandag eller tirsdag og blir noen dager. Iallfall til torsdagen, for da skal vi feire Juniors bursdag, og da kommer hele familien. Det blir koselig med en liten samling. :)

Men tenk at Junior blir ett år til onsdag!!!!

:dåne: :dåne: :dåne:

Endret av Bippe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg tror ikke jeg kommer hjem i påska denne gangen. Familien kommer som sagt hit, så da tror jeg at vi blir hjemme.

Men vi tar gjerne i mot besøk, altså! Hint hint! ;)

Jeg og Junior har hatt en fin dag i dag. Vi hadde en lang og fin tur ute. Det er jo så nydelig vær for tida! Får nesten litt mer energi bare av det. :smilorange:

Vi traff på nabodama og sønnen på veien, så da fikk vi oss en liten prat også.

Junior er forresten bedre i form. Han hoster fortsatt stygt og nesa renner, men almenntilstanden er nokså bra. Han er iallfall blid som ei sol, stort sett. Matlysten er så som så da, men jeg får lurt i ham litt yoghurt etter de måltidene jeg synes han spiser for lite. Det er han veldig glad i. :)

I morra får vi besøk av venninne med to mnd yngre baby. Jeg gleder meg til det. Barna har blitt så store nå at de så vidt begynner å få litt glede av hverandre, og det er morro.

Det blir mye besøk for tida, men det har jeg bare veldig godt av kjenner jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har du lyst til det altså? Det ville hun sikkert bli glad for. :)

Tror hun kommer på mandags kveld eller tirsdags formiddag. Hun har faktisk bursdag i dag, så jeg skal uansett snakke med henne i løpet av dagen. Jeg kan jo melde deg så snart jeg vet hvilken dag hun kommer.

Eller tenkte du helst å kjøre henne når hun skal hjem igjen? Det kommer jo helt an på hva som passer for deg, da. Du har sikkert andre planer i påskeuka også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da ble Junior ett år på onsdag! :dåne:

Jeg skjønner bare ikke hvor tiden har blitt av! Jeg var ikke forberedt på at det skulle gå SÅ fort. Synes jeg nettopp var på sykehuset og fødte jeg.. :klø:

Jau...

Vi hadde familieselskap på torsdag. Da kom hele familien på både middag og kaker. Det var fullt kjør hele dagen, men det var veldig koselig å få samlet familien. Det er ikke så ofte vi er sammen, så det var fint.

Junior synes det er litt skummelt med så mange folk i starten, men det gikk bedre etter hvert. Han er jo veldig avhengig av meg, så jeg prøvde å holde meg litt ute av syne den dagen. Han tolererer ikke å være med andre dersom han ser eller hører meg. Da blir det full hyling. :sukk:

Men det er vel bare en periode som snart går over, håper jeg. ;)

Jeg synes forresten at det er helt rart å se på min egen ticker nå; at jeg faktisk har et barn som er over året. *dåner og dåner*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...