Daria Skrevet 26. februar 2009 #6141 Del Skrevet 26. februar 2009 Kokosboller er absolutt brukbar erstatning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 27. februar 2009 Forfatter #6142 Del Skrevet 27. februar 2009 ..men nå har jeg ikke flere igjen av dem heller.. Jaja, det får være en trøst at jeg skal spise middag med jobben i kveld. En kollega skal slutte, og hele bunsjen er invitert på middag på en restaurant. Blir sikkert bra det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 27. februar 2009 #6143 Del Skrevet 27. februar 2009 Høres deilig ut Jeg skulle være fornuftig i gåt og kjøpte bare en pinneis i butikken, i stedet for en hel boks. Men nå angrer jeg jo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sense Skrevet 27. februar 2009 #6144 Del Skrevet 27. februar 2009 Mine ekstremt trøtte øyne klarte lese noe helt annet enn pinneis da jeg skumleste over siden her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vimse Skrevet 28. februar 2009 #6145 Del Skrevet 28. februar 2009 *sitter hardt på fingrene* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #6146 Del Skrevet 28. februar 2009 Men du hjelper ikke akkurat ved å si at du sitter hardt på fingrene, vimse. Jeg datt i kofferten på den kommentaren jeg, altså! Huff, overtrøtt humor.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #6147 Del Skrevet 28. februar 2009 Jeg er trøtt, ja. Jeg fikk ikke sove før rundt kl ett i går, for jeg fikk skikkelig kvalmeanfall da jeg hadde lagt meg. Tror ikke jeg tålte så godt det siste jeg spiste før jeg la meg. Kvalmen fortsatte i dag også, men heldigvis gikk det over utover dagen. Men en periode trodde jeg nesten jeg måtte ut og be til porselensguden, altså.. Vi har hatt fullt hus her i dag, så jeg er veldig glad for at formen bedret seg. Jeg merker at magen fortsatt ikke er helt i toppform, men jeg er iallfall ikke kvalm lenger (og for de som overtolker; jeg er IKKE gravid!). Vi har hatt middagsgjester. Svigermor, samt et vennepar med sin 3 år gamle sønn var her. Egentlig var det bare meningen at svigermor skulle komme, og de andre kom litt på sparket. Så jeg endte jo opp med å måtte lage middag til hele gjengen. Heldigvis hadde vi gjort storinnkjøp i dag, så vi hadde nok mat til alle. Det er veldig koselig med gjester altså, men jeg blir litt stresset når det helt plutselig kommer tre personer ekstra. Det var ikke akkurat planlagt, så jeg styrte litt en periode. Men det gikk seg til, og endte jo bra. Det var nok bare lunta mi som var ekstra kort i dag, siden jeg ikke følte meg helt på topp. Men nå kan jeg (snart) legge meg med god samvittighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #6148 Del Skrevet 28. februar 2009 Junior fikk forresten sin fjerde tann i går. Tanna til venstre for fortanna nede. Fortsatt venter vi på tenner oppe. Han klør iallfall noe vannvittig i munnen, så jeg håper de kommer snart. Det må være fryktelig plagsomt å klø så fælt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vimse Skrevet 28. februar 2009 #6149 Del Skrevet 28. februar 2009 Men du hjelper ikke akkurat ved å si at du sitter hardt på fingrene, vimse. Jeg datt i kofferten på den kommentaren jeg, altså! Huff, overtrøtt humor.. Dere altså, jeg blir helt satt ut av tankene deres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #6150 Del Skrevet 2. mars 2009 Ja, akkurat som om du ikke havner raskt i kofferten selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #6151 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Jeg er trøtt. Jeg merker godt at Junior har stått opp kl seks hver morgen i over ei uke. Det er visst det nye faste tidspunktet å våkne på. Det er helt greit det altså, men det hadde jo vært deilig å få sove til halv syv iallfall. Jaja, jeg skal være glad han ikke våkner FØR kl seks. *ser det positive* Nå har Junior sin første dupp for dagen. Han har sovet kun to dupper om dagen i ca tre-fire uker nå. Han sov jo tre tidligere, men jeg skjønte at han var klar for å trappe ned litt. Fortsatt varer duppene oftest kun i tre kvarter, og da blir han VELDIG trøtt når kvelden kommer. Men i blant slår han til og sover i en time, eller enda sjeldnere i halvannen time. Og det er deilig for mor, som da får tid til å gjrøe litt andre ting eller bare å slappe av litt. Det trengs det også. I dag skal jeg prøve å få støvsugd litt, samt få dusjet selv. Det trengs, for å si det sånn. Men akkurat nå må jeg først sitte ned litt og slappe av. Kjenner jeg trenger det. I morra får vi besøk av mamma, som skal være her i noen dager. Det blir koselig. Endret 2. mars 2009 av Bippe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #6152 Del Skrevet 2. mars 2009 ..og der var de små tre kvarterene over. De gikk raskt i dag, og jeg rakk visst ikke å gjøre noe fornuftig annet enn å slappe av.. Jo, jeg fikk drukket kaffe og satt over en vask da. Så det var jo ikke helt bortkastet. Jaja; inn og hente Junior! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #6153 Del Skrevet 2. mars 2009 Da var dusjen unnagjort, men nå våknet Junior igjen. Jeg hadde håpet at han ville sove mer enn 45 minutter denne gangen, slik at jeg hadde fått tid til å gjøre litt ymse ting. Dessuten vil han bli så himla trøtt i kveld når det er såpass lenge til han skal legges for natta. Selvsagt kan jeg jo legge ham tidligere også, men synes halv seks-seks blir litt i det tidligste laget. Han pleier å legge seg i halv syv-syv tida, og jeg tror at han vil våkne så himla tidlig om morran dersom han blir lagt før det. Og jeg synes egentlig kl 06 er tidlig nok.. Nei; inn for å hente Junior igjen. Så får vi se om jeg får tid til middagsforberedelser, mer klesvask, støvtørking samt å rydde litt her og der sånn innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #6154 Del Skrevet 2. mars 2009 Sånn, da var poden i seng for natta. Han var dødstrøtt nå og ganske sutrete. Så det var godt å få lagt ham. Har faktisk ikke hørt en eneste lyd fra ham siden jeg la ham, så jeg regner med han allerede har sovnet. Da gikk det iallfall på to minutter. Mannen ringte og blir sen fra jobb, så da går middagen i dass. Jeg som hadde gledet meg til hjemmelagede lakseburgere. Jeg har ikke laget det før, men det hørtes bare så godt ut. Jaja, vi får spise det i morra i stedet. Går sikkert bra det, jeg kokte jo laksen i dag så jeg regner med at den kan ligge et døgn i kjøleskapet uten å bli dårlig? Men hva skal jeg spise i kveld da, tro? Hmmm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vimse Skrevet 2. mars 2009 #6155 Del Skrevet 2. mars 2009 Nudler? Men du, går det ikke an å forskyve juniors dupper med et kvarter så kanskje ikke kveldene/morgenene blir så tidlige? Eller er jeg i overkant positiv nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #6156 Del Skrevet 2. mars 2009 Nudler har jeg ikke, men takk for tipset! Tror det bare blir brødmat av en eller annen slag. Forskyve duppene med et kvarter? Jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønte eksakt hva du mente nå.. *dum* Men jeg prøver å holde ham våken så lenge jeg kan mellom duppene. Men når han har blitt så trøtt at han bare sutrer og ikke er fornøyd med noe lenger, nei da er ikke veien lang inn i senga for en dupp. Dessuten er det aldri godt å vite hvor lenge han sover. Legger jeg ham for duppen for sent og han plutselig sover i halvannen time, kan leggetida bli forskjøvet tilsvarende. Han er ikke god å forutsi, så det er ikke så lett å planlegge. Det er han som bestemmer hele greia og hele dagen. Jeg må bare henge med så godt jeg kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #6157 Del Skrevet 2. mars 2009 Jeg hadde en tortilla og litt taco-rester igjen fra i går, så jeg sitter og koser meg med det nå. Mangler bare sjokoladen til dessert.. Har kokesjokolade da, men det er ikke helt det samme. Men det spørs nok om jeg ikke ender opp med det likevel.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vimse Skrevet 2. mars 2009 #6158 Del Skrevet 2. mars 2009 Ja, hvis han feks er trøtt halv tolv, så at du forskyver det til kvart på. Men det er sikkert ikke så enkelt som jeg forestiller meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #6159 Del Skrevet 2. mars 2009 Han har ikke noe fast tidspunkt som han sover på. Alt kommer i grunnen an på når han våkner om morran, og noen ganger blir han trøtt raskere enn andre dager. Så her har mor ingen kontroll. Men han er vanligvis klar for dupp etter tre timers våkentid. Jeg prøver å utsette det litt dersom han er i form til det, så du tenker helt riktig, vimse. Men av og til er det bare ikke mulig å utsette duppen. Men for all del; jeg synes jo det er deilig når jeg kan legge ham for natta litt tidlig også. Halv syv passer meg egentlig utmerket. Da får jeg en god og lang frikveld, pluss at jeg og mannen får tid til å spise middag i ro og fred. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #6160 Del Skrevet 3. mars 2009 I dag får jeg besøk av mamma. Hun skal være barnevakt mens jeg er hos tannlegen onsdag og torsdag. Jeg regner med at hun blir her nesten resten av uka, men vi får se. Jeg kjenner at jeg er veldig trøtt og sliten for tida, så det skal bli godt med litt avlastning med Junior. Han er ekstremt masete og klengete for tida, og det er litt slitsomt. Det er ingen andre enn mamma som er god nok og mannen jobber jo hele tida, så det blir lite avlastning ellers. Men så er det jo veldig koselig at mamma skal være her også da, og ikke kun pga avlastningen. Jeg måtte jo bare få sagt det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå