Gå til innhold

Galehuset

Catus

Anbefalte innlegg

Sånn, da har vi koblet til en annen stasjonær PC. Denne fungerer bedre enn den forrige, så jeg håper jeg slipper å banne mer nå. Jeg banner jo egentlig nesten aldri, men jeg fikk bare nok den dagen.. :sjenert:

Jeg tror ikke jeg skal prøve å oppdatere nettleser. Jeg har ikke greie på sånt, så jeg tør ikke å involvere meg i slikt. Det får bli mannens oppgave. Kjenner jeg ham rett så ordner vel han snart en brukt bærbar en. Han klarer seg nok ikke så lenge uten PC i stua.. ;)

-------------------

Her er alt bra! I går hadde jeg og mannen besøk av et vennepar. Det var kjempekoselig, selv om vi egentlig hadde tenkt å legge oss tidlig akkurat i går. Jeg er så trøtt og sliten for tida, så jeg vet ikke helt hva som skjer. Men det er nok bare over 10 mnds søvnunderskudd som slår inn. Det ville i tilfellet ikke være så rart..

På torsdag var jeg og Junior på besøk hos ei venninne som fikk baby 30.desember. Det var kjempegodt å komme seg ut litt! Pluss at det var litt rart å se en så liten tass igjen. Kan nesten ikke huske at Junior var så liten, selv om det på samme tid virker som det var i går. Rart det der..

Forresten er han 10 mnd i dag!! :dåne:

Endret av Bippe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er morsdag i dag, og jeg hadde i grunnen ingen forhåpninger om at mannen skulle huske det. Jeg hadde jo ikke minnet ham på det siden tirsdag, må vite.. :fnise:

Men tror dere jaggu ikke at han kom hjem med en stor bukett blomster i går (fikk den i går fordi han ville være sikker på at den holdt seg), pluss at han sto opp med Junior i dag (for aller første gang). Jeg fikk ikke sove etter at de sto opp da, men jeg lå og dro meg en laaang stund. Tenkte at jeg skulle gi dem sårt tiltrengt tid alene. De trenger jo å bli skikkelig kjent med hverandre, så jeg ble bare liggende og døse i senga. Lå og hørte på at de to guttene koste seg med både morgenstell og frokost. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vimse og smile! :klem:

Jeg forsømmer visst dagboka mi for tida. Men jeg har så mye annet å gjøre enn å sitte nede i den kalde kjelleren og taste. Det var litt greiere da vi hadde den bærbare, for da kunne jeg snike meg til litt KG-tid mens jeg hadde Junior på golvet i stua. Men det er for kaldt for ham her i kjelleren, og dessuten er det så stusselig her nede at jeg ikke vil han skal leke her. Og dermed blir det lite nett-tid på meg.

Men nå sover Junior for lengst, pluss at mannen er ute på vift sammen med en kompis. Så da sitter jeg her litt. :)

En liten turbo-oppdatering på hvordan det går og hva vi har gjort den siste uka:

- Vi var på helsestasjonen på tirsdag. Det var for mye snø til at vi fikk med oss vogna, så det ble en busstur med bæreselen. Hjem igjen tok vi buss halve veien og spaserte resten (i overkant av en halvtime). Junior sov veldig godt i selen og han koste seg med frisk luft. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten den selen, altså. Den har vært redningen for meg mang en gang. :)

Juniors mål er forresten: vekt 9290 gram, lengde 74,5 cm og hodeomkrets 46,3 cm. Helt perfekt i forhold til hans egen kurve, og helsesøster var veldig fornøyd. I tillegg fikk han sin siste hepatitt-sprøyte. Godt vi er ferdige med dem nå! Bare en trippel-sprøyte igjen, så er vi helt i mål.

- På torsdag var jeg og Junior på babytreff hos ei venninne. Vi var fire kolleger og fire babyer. Veldig koselig, og veldig godt å komme seg ut litt! Det ble mye baby-prat da, men det er jo naturlig når vi er samlet sånn.

- Av fremskritt har Junior nå lært seg å sette seg ned selv. Det vil si fra liggende til sittende stilling. Jeg så han gjøre det første gang i går, og han har helt kontroll på det nå. Det kom bare helt plutselig.

På lørdag hadde han reist seg opp selv for første gang, sa mannen. Jeg fikk ikke sett det selv, men han hadde visst dratt seg opp etter sofaen ved hjelp av et teppe som mannen hadde over seg og som hang nedover siden på sofaen.

Han er ikke verdens raskeste til å utvikle seg motorisk, men det har jeg heller ingen behov for at han skal være. Flinke, skjønne gutten min! :hjerte:

- Ellers går brødspisingen veldig bra. Han spiser nå en hel skive i slengen, og liker både leverpostei og smøreost. Neste skritt må vel bli å fpå ham til å like makrell i tomat. Han spyttet det rett ut sist vi prøvde, men det er en stund siden nå og jeg håper det går bedre neste gang.

- Jeg er nede i bare to amminger i døgnet nå; en om morgenen og en om kvelden før leggetid. Jeg har redusert gradvis, og det har gått kjempebra. Det blir nok ingen problem å avvenne ham helt ved ca ett års alder. :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink han er! Omtrent like stor som vår bebis, bittelitt lavere og en kilo lettere da :fnise:

Vi har også begynt med amming kun morgen og kveld nå. Greit å trappe ned så man ikke sitter der og ammer i flere år fremover :ler:

Flink til å spise brød også jo! Her går det litt opp og ned.

Håper dere har det bra ellers :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok en gang lenge siden jeg har vært her. Men nettsurfing i kjelleren blir rett og slett nedprioritert for tida. Merker det er et annet liv nå ja.. :fnise:

Men vi har det veldig bra, Imli. Jeg koser meg veldig med den lille turboen vår. Han er overalt og racer rundt i hele andre etajse. Pusejakt er veldig morro, men ikke fullt så gøy for kattene. :ler:

Uansett har de lært seg å stikke når han kommer, og det er egentlig like greit. Jeg stoler ikke på den ene katten, så det passer meg utmerket at hun rømmer hver gang Junior nærmer seg.

Ikke de store fremskrittene med Junior siden sist jeg var her. Han står veldig bra når han har noe å holde seg i, men han har enda ikke reist seg helt opp slik at jeg har sett det. Han klatrer imidlertid på alt han kommer over at litt lavere ting, slik som meg når jeg sitter på golvet, den nederste kjøkkenskuffen og oppvaskmaskinen (når luka står åpen, og han "hjelper" meg med å ta ut rene ting).

Nå har heldigvis snøen begynt å smelte litt, så endelig kom vi oss ut med vogna i dag. Det var veldig lenge siden sist! Vi har vært ute flere ganger med bæreselen da, men det blir ikke helt det samme. Han sover godt i selen også, men jeg vil tro at han sover bedre når han ligger? Dessuten er det bedre for kroppen min med vogna, for jeg har fått så vondt i hofta de siste gangene jeg har brukt selen. I nedforbakkene er det ett eller annet som skjer inni der.. :forvirret:

Vi var faktisk på trilletur med en nabo i dag. Traff henne tilfeldig i går da vi var ute med selen (vi kjente ikke hverandre fra før). Hun har en sønn som er noen få måneder eldre enn Junior. Hun virket veldig hyggelig, men jeg tror kanskje ikke vi har så mye felles utover barna. Jaja, det kan jo bli greit å ta et par trilleturer sammen likevel. Jeg har jo savnet det å ha andre småbarnsmødre i nærheten, så jeg bør nok ikke kaste bort denne sjansen.

Vi får se hva tiden bringer. Jeg kan jo ikke vite helt hva hun syntes om meg heller.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makrell i tomaten har forresten blitt fiasko nok en gang. Brødbiten kom rett ut igjen, sammen med en festlig grimase. :fnise:

Men han har faktisk spist hjemmelaget lasange. Han ville jo ikke ha hjemmelaget mat tidligere, men det var jo så lenge siden nå så jeg ville prøve en gang til; denne gangen med litt mer smakfull mat. Jeg tok ut både kjøttsaus og ostesaus før salting, og kokte litt makaroni til. Moste det med stavmikseren, og han slukte det med god appetitt. Det smakte visst veldig godt.

Da er den barrieren brutt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers skjer det litt andre ting i livet mitt også altså, men det er ting jeg ikke har så lyst til å skrive om her.

Synes det er greit å bare skrive litt om Junior og fremskrittene hans her. Det blir på en måte min egen lille huskebok for hva som skjedde når og hva vi gjorde sammen.

Men det blir litt amputert nå da, som jeg ikke kan skrive ned for hver dag. Ikke så lett å huske og å få med seg alt. Men litt er jo bedre enn ingenting! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers skjer det litt andre ting i livet mitt også altså, men det er ting jeg ikke har så lyst til å skrive om her.

Har du planer om å fortelle det på annet vis da eller???

*overhode ikke nysgjerrig* :hoho:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var overhode ikke nysgjerrig. :engel:

Tenkte bare "good for you" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tullejenter! :fnise:

Ja, det er bare å ta søs med på tur vestover det, så skal jeg fortelle i lange baner! :ler:

Men altså; det er ikke så mye spennende som skjer. Det er bare det at jeg ikke har lyst til å nevne det her. Synes ikke så mye om å bli alt for personlig her inne lenger. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eeeh.. HALLO!

Har du sakt A, må du si B og...

Og du vet jo at personlig informasjon kan spres via andre kilder enn KG ;)

*absolutt IKKE sysgjerrig*

Kan tenke meg det er herlig at snøen er på vei vekk ja.. Her hadde vi snø så det holdt forrige uke. Den er helt borte nå. Og trenger ikke tenke på å returnere igjen, for nå har jeg hatt nok snø, og vil at det skal bli vår. Helst sommer, men sånt tør jeg ikke håpe FOR mye på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Søs jobber bare, og jeg er lite god på å kjøre for tiden :sur:

Men vi skal nok se hva vi kan få til ;)

Jeg er med, og nå må vi få det til altså!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med, og nå må vi få det til altså!! :)

Den er grei! :tommelsmil:

Møtte mammaen din på butikken i dag, men jeg så det ikke før jeg var kommet forbi og måtte bare komme meg i bilen og få satt meg ned med den skrøpelige kroppen min :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...