Gå til innhold

Galehuset

Catus

Anbefalte innlegg

Jeg glemte å fortelle at Junior fikk sin første hårklipp i går, kun 8 mnd gammel. Luggen var blitt så lang at den hang ned over øynene hans. Jeg har ei venninne som har jobbet som frisør, og hun tok saksa og klippet ham. Vi hadde forventet en hylekonsert, men han var så flink! Han satt på fanget mitt og bare kikket facinert på hva hun holdt på med; nesten helt musestille. Flinke gullet mitt! :hjerte:

Nei, jeg må nok gå å finne på noe lurt nå, det er visst nok å ta av.. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe: for både hårklipp og 300 sider :hoppe:

Jammen har dagboka di blitt lang. Men ikke klippe den da :fnise:

Bebisen vår har også begynt å få ganske mye hår, men ikke så mye at det må klippes ennå.

Hvordan går det ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 sider, gitt! :overrasket:

Jeg var ikke klar over at den var blitt så lang. Kanskje på tide med en ny en snart?

Joda, jeg slapper av litt innimellom. Men når Junior sover må jeg bruke tiden til noe fornuftig, for det er ikke mye jeg får gjort når han er våken. Han krever mye oppmerksomhet og blir skikkelig sur dersom jeg overser ham. :ler:

Akkurat nå ligger han i senga si og hyyyler fordi han ikke har lyst til å legge seg. Men han var jo så trøtt, så jeg håper han sovner snart.

Men han har blitt syk, stakkars. Han hoster skikkelig, nyser masse og har begynt å snørre. Jeg liker ikke helt den hosten, for det er skikkelig bjeffing av og til. Men så lenge han ikke har feber (den unnagjorde han på onsdag og torsdag), så går det nok veldig greit. Jeg gidder ikke å løpe til legen bare for litt hoste iallfall. :)

Men han er stort sett på veldig godt humør da, det skal han ha. Snillingen min!

Endret av Bippe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte gi meg i stad, gitt. Ikke tale om at han skulle sove. Jeg tok ham opp igjen og ga ham litt mat, samt gikk litt rundt med ham i bæreselen. Han var ikke helt i slaget.

Nå prøvde jeg å legge ham igjen og nå tror jeg han sovnet etter to minutter. Han er iallfall stille der inne.

Jeg benytter anledningen til å spise litt. Har ikke fått spist noe siden frokost kl syv. Det ble forresten morgen kl seks i dag, for andre dag på rad. Rart at han våkner så tidlig, når han først er så urolig på kveldene. Han har våknet etter to timer nesten hver kveld den siste uka, og han er våken minst i en time. Det har kun vært mat og kos som har klart å roe ham igjen. Lurer på hvor lenge denne perioden skal vare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå, håper du får pustet litt imellom slagene. Og at mannen har litt fri fra jobb og får pustet litt han også! :fy_fy:

:nissekonekyss:

Joda, jeg fikk slappet av litt i blant. På mandagen kom mamma, og hun hjalp meg med å gjøre huset i stand til jul. Det var godt å få litt hjelp. Det er ikke bare enkelt å skulle gjøre masse husarbeid samtidig som man har en liten tass som racer rundt over hele golvet. :ler:

Men det ble smått med pusting på mannen, er jeg redd. Han jobbet både julaften og andre juledag samt lørdag og søndag. Og i dag er han jo på jobb igjen som vanlig. Så han er litt sliten. Men så er jo det normalen nå for tida da, uten at det egentlig gjør det noe bedre.. :forvirret:

God Jul Bippe :)

:klem:

Tusen takk!

Håper du også hadde en kjempefin jul! :klemmer:

God jul snuppa.. Kos deg masse i kveld!

:nissekyss:

Takk i like måte! :kyss2:

Håper du har ei fin jul, og at lillemann er frisk. :klem:

Takk og i like måte! :klem:

Junior var frisk helt til i går. Da fikk han plutselig feber igjen, og var slett ikke i form. Jeg måtte bære ham rundt i bæreselen en del ganger for at han skulle være rolig og slappe av.

Men i dag virker han bedre. Ikke fullt så varm, og han lekte så fint på golvet her i stad. Så det lover bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå våknet visst Junior. Hører han ligger og hoster litt, så jeg vil inn og se til ham.

Jeg får heller skrive litt mer senere.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det, jenter! Og et riktig godt nyttår til dere også! Håper dere koste dere på nyttårsaften! :klemmer:

Puh, det blir lite tid til meg selv for tida. Men endelig sover Junior og jeg stjeler til meg litt alene-tid uten å gjøre et slag av fornuftige ting.

Junior er svært krevende for tida. Han er ekstremt klengete og mammadalt. Selv ikke pappan er god nok lenger, og han som egentlig er sååå glad i pappan sin! På nyttårsaften måtte jeg eksempelvis ha Junior i bæreselen mens jeg laget nyttårsmiddagen. Han nektet plent å være hos pappan, og bare gråt sårt og strakk seg etter meg hele tiden. Jeg lurer på om han er syk eller noe, for han har fått litt utslett på kroppen, samt at han jo hadde feber på søndag og mandag. Mulig det er derfor han er så sutrete.. :klø:

Jeg har ikke vært hos legen med ham, for feberen er jo borte for lengst pluss at han ikke har nedsatt allmenntilstand. Han ser ikke ut til å plages med noe, annet at han skal klenge på meg hele tida. Og da gidder iallfall ikke jeg å løpe til legen. *rolig og avbalansert*

Mulig jeg er litt for rolig når det gjelder dette, men.. :forvirret:

-------------------

Nyttårsaften var veldig koselig, foresten. Jeg og Junior tok oss en liten trilletur til butikken på dagen, for jeg hadde glemt å kjøpe et par ting til middagen. Det var flott vær med strålende sol. Jeg hadde holdt ham inne noen dager pga feberen, så det var deilig å komme seg ut litt igjen.

Resten av dagen (før gjestene kom) prøvde jeg å sjonglere mellom å ta meg av en sutrete og klengete Junior, dusje og stelle meg selv samt å forberede nyttårsmiddag med dekking av bord, skrelle poteter, krydre kyllingfilet, rydde litt osv. Det var travelt kan man si, og middagen ble litt forsinket pga dette. Men det var ingen problem, det ble jo ferdig til slutt og gjestene ble underholdt av mannen så lenge.

Menyen var stekt kylingfilet med poteter, kyllingsaus (ikke hjemmelaget altså.. :sjenert:), løk og eple stekt i fløte samt wokede grønnsaker. Tror det ble veldig bra. Alle spiste iallfall veldig godt og ble visst stappmette. :)

Til kaffe hadde vi sjokolademousse med vaniljesaus, samt masse godteri. Svigermor hadde i tillegg med seg litt kake som hun hadde laget. Spørs om jeg ikke har lagt på meg et par kilo denne gangen.. :fnise:

Ellers var jeg spent på hvordan det ville gå med Junior og rakettene. Han ble mot formodning ikke redd for dem. Han er jo så redd for lyder, så jeg hadde regnet med at han ville bli skeptisk. Men jeg satt i vinduet med ham så han fikk se naboens fyrverkeri, og det virket som at han likte lysene veldig godt.

Men han var ganske urolig likevel, for han fikk jo ikke sove pga alt bråket. Han ble først lagt sånn i åtte-tida og sovnet fort. Men da den ene naboen begynte å fyre opp raketter sånn i halv ti-tida var det stopp. Da fikk han ikke sove mer og ble liggende og gråte. Det nyttet ikke uansett hvor mange ganger jeg var inne hos ham. Til slutt måtte jeg ta ham opp, og da var han våken helt til halv ett. Da var han overtrøtt de luxe, stakkars. Men så snart rakettene hadde stilnet, ble han lagt og han sovnet veldig fort.

Resten av natta ble imidlertid urolig. Tror han mellom kl halv fem og ni våknet hver halvtime og gråt. Og da fikk jo ikke jeg heller sove. Så første nyttårsdag gikk jeg nærmest rundt som en zombie. Men det måtte jeg bare takle, for jeg måtte underholde svigermor, samtidig som jeg måtte ta meg av en fortsatt like klengete Junior.. :forvirret:

Det gikk greit det altså, men da svigermor dro hjem til seg selv sånn i fem-tida var jeg skutt! Det var så vidt jeg orket å lage litt middag til meg og mannen (heldigvis bare lettlagede rester), og resten av kvelden tilbrakte jeg i sofaen.

Denne natta har gått litt bedre, men fortsatt våkner Junior en del ganger og gråter. Jeg vet ikke helt hvorfor, men heldigvis sovner han greit igjen av seg selv. Jeg var bare inne to ganger for å gi ham litt kos og litt vann. Men selv om han sovner fort igjen, våkner jo jeg når han gråter. Så nattesøvnen min er ikke den beste for tida. Til tider føler jeg meg litt :eeeh:

----------------------------

Oj, dette ble et langt innlegg, men når det er så lenge siden jeg har hatt tid til å stikke innom her ble det bare sånn. Hvis noen gidder å lese så langt som til hit, da.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg nettopp snakket med service-mannen som tar seg av vedlikeholdsarbeid på parafinovner og slikt. Vi fyrer jo med parafin i den gamle ovnen vi har i peisen. Det er vi veldig fornøye med, for det gir en så fin og jevn varme i huset. Ikke så miljøvennlig kanskje, men..

Iallfall; i går hørte jeg to smell i ovnen etterfulgt av en lukt av parafin og svidd. Det var mye sot inne i vinduet der man skal se flammen brenne. Jeg likte det ikke, men tenkte ikke så mye mer på det før det samme skjedde igjen nå nettopp. Denne ganen luktet det sterkere, og jeg ringte til denne service-fyren. Han sa det trolig ikke var noe farlig, men at vi var heldige at vi ikke fikk stua full av sot da det smalt.. :overrasket:

Vi måtte slå av ovnen med det samme, så skal han komme og se på den til mandag. Jeg tror jeg må finne frem noen panelovner å sette i stua så vi ikke skal fryse. Det var jo parafinovnen som varmet opp hele 2.etasjen. Hurra for høyere strømregning, i tillegg til regningen for servicen.. :forvirret:

Jaja, sånn er livet. Det var godt det ikke var noe farlig iallfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du er i skravlehjørnet i dag :hakeslepp::fnise:

Godt det ikke er noe farlig med parafinovnen, synes det er litt ekkelt med sånne saker jeg, men det er sikkert fordi jeg bare er vant til gode gamle vedovnen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...