Gå til innhold

Galehuset

Catus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi tok en tur på jobben i går vi. Det var så fint vær og lite vind, så da passet det bra med en langtur. Men de hadde selvsagt møte i lunsjen akkurat i går, så jeg måtte gå igjen for ikke å forstyrre. Men jeg fikk da iallfall hilst på den nye sjefen og noen av kollegene mine. Jeg stikker heller innom en annen dag.

I dag har jeg og Junior tatt en liten gåtur med bæreselen. Men det blåste visst litt for mye for ham, for hver gang han fikk et vindpust på seg mistet han pusten og nesten brakk seg. Jeg måtte gå både baklengs og sidelengs en liten stund for at vinden ikke skulle treffe ham rett i fleisen.

Stakkars liten, han må visst bli litt mer vant til å være ute uten å ligge trygt nedpakket i vogna. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han brakk seg faktisk, stakkars liten. :fnise:

I dag har vi gått tur med vogna i stedet. Det var jo så nydelig vær, så vi gikk en litt lengre tur. Kjempedeilig!

Var til og med innom butikken for å handle melk og brød, og jeg klarte å la være å kjøpe sjokolade! *stolt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått beskjed om at snekkeren skal begynne på taket til tirsdag. Endelig skjer det noe!

Men Junior er jo så redd for høye lyder og han vil nok aldri klare å sove mens de bråker på taket, så vi må sannsynligvis flytte ut av huset. Hvilken dag vi drar er ikke helt avklart enda, men det er mulig det blir allerede i morra. Vi er jo avhengige av å bli kjørt av mannen i og med at jeg ikke kjører bil selv. Møkkalappen altså, jeg skulle virkelig hatt den nå! :sur:

Men det nytter ikke å gråte over spilt melk. Jeg får heller prøve å ta lappen før eller siden..

Men iallfall, så har jeg lagt flere planer til uka som nå må avlyses pga taket. Skulle blant annet vært med jobben hele onsdagen, og den nye sjefen synes det var litt viktig at jeg også ble med. Jeg hadde sagt ja til å bli med (iallfall på kveldstid), men nå må jeg forklare henne at jeg ikke kan likevel. Jaja, det går vel bra det også, men det er ikke den aller beste starten for et godt kollegialt forhold.. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå sover Junior, og jeg sitter her alene og fryser. Prøver å drikke litt te for få varmen i meg. Det er ikke kaldt her inne altså, men jeg har bare vært uvanlig frossen den siste uka. Tror det endret seg i forbindelse med svangerskapet, for jeg pleide nesten aldri å fryse sånn før. Jaja, godt jeg har klær jeg kan kle på meg da.. :lol:

Mannen er sen fra jobb i dag, men han kommer visst hjem snart. Han sa ikke i fra til meg at han ble forsinket, så det blir ikke noe middag i dag (heller). Sitter med brødskivene mine her nå. Jeg er så lei av brød! For han jobber jo så mye at det sjeldent blir tid til middag. Da må jeg i tilfellet bare lage noe til meg selv, og det gidder jeg sjeldent. Kunne sikkert spist selv og varmet restene opp til mannen når han kommer hjem, men det er jo ikke så trivelig det heller. Savner familielivet.. :sukk:

Edit: Må jo bare si at det ikke alltid er mannens feil at han jobber så mye, altså. Finanskrisa har satt sine spor i det private markedet, kan man si..

Endret av Bippe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at taket endelig skal fikses da :tommelopp: Men kjedelig å måtte flytte ut. Vi måtte nok gjort det vi også, for her våkner også lillebebisen av lyder...

Kjedelig å ikke ha lappen noen ganger. Eller veldig ofte egentlig... Jeg har ikke kjørt bil på to år, av medisinske grunner her da. Men det er utrolig kjedelig, man blir så avhengig av andre.

Håper mannen snart må jobbe mindre :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er litt kjedelig å måtte flytte ut. Men Junior er så redd for høye lyder at jeg ikke kan ha ham hjemme. Han hyler livredd av både støvsuger, stavmikser og all støy av den typen. Det er umulig for meg å støvsuge med han hjemme, for å si det sånn. Og det er veldig tungvint, pluss at jeg ikke har det så rent som jeg ønsker å ha det. :forvirret:

På den andre siden blir det jo koselig å bo hos mamma ei uke da. Hun koser seg jo så masse med Junior. Dessuten får jeg sikkert til å treffe en del barndomsvenninner, pluss Spiss og Padda fra KG. Og det blir bra! :smilorange:

Ja, jeg hater å ikke ha lappen! Det var null problem før, men etter jeg fikk barn ser jeg hvor tungvint det er.

Bare det å gjøre storhandel på butikken er umulig for meg og Junior alene. Vi hadde jo hatt god til til å gjøre det om dagen dersom jeg hadde kjørt bil. I stedet må vi vente til mannen kommer hjem fra jobb, han henter oss og vi drar på butikken sammen. Eller han tar det alene på vei hjem. Det er jo kjipt for ham at det må være sånn, men jeg kan ikke hjelpe for det akkurat nå. Jaja, kanskje en gang.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Hei hei!

Jeg vil bare si i fra om at jeg lever! Jeg har bodd over to uker hos mamma uten internetttilgang, og uka etterpå har jeg vært så travel at jeg ikke har hatt tid til nettsurfing. Dessuten hadde vi besøk av mamma fra torsdag til i dag morges. Hun var barnevakt for oss på lørdag når vi var på julebord. Så her har det vært full fart hele tida.

Lille Junior som egentlig ikke er så liten lenger har blitt mer krevende. Han vil helst ha min oppmerksomhet hele tida, så det er ikke så lett å kunne sette seg ned med PC'n på dagtid lenger.

Siden sist har Junior fått ei tann til nede, han spiser fullkornsgrøt på kvelden og siden han begynte med den har han sovet hele natta gjennom. Herlig! :smilorange:

Ellers åler han seg veldig raskt over gulvet nå, og han er veldig nysgjerrig på det meste han kan få tak i. Friheten min til å gjøre andre ting har dermed blitt redusert kraftig. Jeg har jo lekegrinda da, men han har ikke helt blitt tilvendt den enda. Skal jobbe litt med det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nye taket ble forresten veldig bra. Ellers har de skiftet kledning på den ene kortveggen, skiftet takplater på badet, skiftet vinduet på Juniors rom og verandadøra i stua. Det ble veldig fint!

Nå venter vi bare på at vinduet i stua skal skiftes ut. Det var leveringstid på det, så det blir vel rett over jul tenker jeg. Gleder meg til alt blir ferdig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo forresten; en ting til. Junior flyttet inn på eget rom i forrige uke. Nå som han har fått nytt vindu var det fritt frem for det. Og det gikk helt knirkefritt. Han sov kjempegodt fra første stund, og det var ikke så ille for meg heller. Jeg sov faktisk nokså greit, selv om jeg hadde babycallen rett ved øra omtrent. ;)

Men nå er det visst en liten en som har våknet inne på rommet sitt. På tide å hente ham, og dermed er det slutt på friheten min på en stund! Hi hi.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan tenkte meg han ikke er så veldig liten lenger ja.. Herlig med alt som skjer for tiden :) Ting begynner jo å skje veldig fort plutselig.. Men det er jo gøy når de kan bevege seg på engenhånd og da.. Snart går han vel løs på pynten din :tunge1:

Husker her da E flyttet ut av rommet vårt og inn på sitt eget.. Den første natten drømte jeg at hun kom valsende inn på rommet vårt med en sånn mini handlevogn som er på butikken, med alle klærne sine i :fnise:

Den gang var det for meg et mareritt og jeg syns såå synn på den lille skrotten som måtte sove helt alene uten mammen sin...

Det var den gang.. :ler:

Nå er hun for stor og ligger alt for urolig til å dele seng med oss.. Men jeg skulle ønske hun kunne ligget der av og til :sukk:

Tidene forandrer seg!

Full kontroll til julefeiring eller?

:klemmer:

Endret av Sense
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever fortsatt! :vinke:

Men jeg er litt stresset for tiden, så jeg bruker tiden min på litt andre ting enn KG. Vi skal feire jula hos oss i år (for første gang), så jeg stresser litt rundt og har masse å gjøre. Ligger langt etter i forberedelsene. :forvirret:

Hadde tenkt at jeg iallfall skulle vært ferdig med alle julegavene til nå, men Junior har hatt et par dager med feber og da ville jeg ikke ta ham ut. Så det blir nok en shoppingtur i morra. Liker egentlig ikke å handle på søndager, men må man så må man.. ;)

Junior har vært urolig på natta den siste uka. Han har gjerne våknet et par timer etter han ble lagt, og hylskreket. Ingenting annet enn mat kunne roe ham da, pluss at jeg måtte sitte og vugge ham nærmest i søvn før han kunne fortsette natta. Det har vært litt slitsomt, men denne natte gikk det heldigvis bedre. Håper det fortsetter nå.

Mulig det er flere tenner på gang, men jeg kjenner ingen enda. *venter i spenning* :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...