Catus Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #5801 Del Skrevet 19. oktober 2008 Håper du fikk sove mer! Og lykke til hos fotografen i dag, til tross for dårlig hårdag hos guttungen Ja, jeg fikk sove mer. Heldigvis sov Junior faktisk i nesten to timer,så jeg fikk hvilt en god stund. Og det hjalp godt. Det gikk veldig bra hos fotografen! Det var faktisk veldig morro. Spennende med fotograf da.. Blir nok fine bilder, uansett hvordan håret ligger Hva syns du om sesongens første episode av PB da?? *vet veldig mye mer* Ja, kjempespennende. Tror det ble veldig mange fine bilder. Gleder meg til å se! De sendte de to første episodene av PB. Det ser ut til å bli en lovende sesong. Endelig er de snæxy mannebeina samlet igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #5802 Del Skrevet 19. oktober 2008 Det gikk som sagt veldig bra hos fotografen. Jeg fikk faktisk til å fikse håret til Junior før i dro. Det er jo så tynt enda, så det var lett å legge det ned med litt vann. Vi fikk det til å passe perfekt med både søvn og mat før vi dro, og det var det beste utgangspunktet vi kunne få. Hos fotografen oppførte Junior seg ekseplarisk. Vi tok noen bilder med klær, noen i bare body, noen i bare bleia, og noen helt uten noe. Og han var så utrolig flink! Fotografen skrøt noe veldig av hvor skjønn hun syntes han var, og hun var helt i 100 over hvor fotogen han var. Han gjorde alt riktig og var blid som ei sol hele tida. Hun sa at dette var den mest fotogene babyen hun hadde fotografert på veldig lenge. Og gjett om det var to foreldre som var sprekkeferdige av stolthet da vi var ferdige! :rødme: Etter fotografen dro vi og kjøpte spisestol til Junior. Han har blitt så stor nå at han kan sitte litt i den, godt støttet opp av sammenrullede håndklær. Men han kan jo ikke sitte selv enda, så han sitter kun den lille tida det tar å spise grøt. Virker som han er fornøyd med stolen selv også. Det var uansett på tide å flytte ut av vippestolen, syntes jeg. I går hadde vi besøk av broren min og barna. Og det ble en kjempekoselig dag. Vi koste oss alle sammen. Til og med maten min var de fornøyde med. De er litt kresne i matveien, så jeg prøvde å safe med å lage spaghetti. Passet bare på å kutte løk og gulrot i så små biter at de ikke fant dem. *lur* Så fikk de muffins og is til dessert. Jeg tror de nærmest rullet hjem igjen. I dag har vi ingen planer forløpig. Jeg håper jeg kan få mannen med meg på trilletur i løpet av dagen, men vi får se.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #5803 Del Skrevet 19. oktober 2008 Dagen i går var ikke bare god. Vi fikk en svært dårlig avslutning. Vi har sett noen merker i taket på badet oppe i det siste, og det så ut som om det kunne være lekkasje i taket. Det gikk en stund før vi sjekket, for jeg innbilte meg at de merkene hadde vært der lenge. Men i går regnet det jo så masse, og mannen sa at nå hadde merkene garantert blitt større. Så han gikk opp på loftet for å sjekke. Og der var det selvsagt en diger lekkasje. Vi fikset jo taket for to år siden, men ikke på samme sted. Nå sier fagfolk at taket vårt er så gammelt at det nok har gjort sitt nå. Dermed må vi sannsynligvis bytte ut hele dritten. Og det koster jo ikke akkurat lite! Må sikkert regne med 200.000,- eller rundt om der. Og det har vi jo stående på sparekonto.. NOT! Må ringe banken i morra.. F**n også altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 19. oktober 2008 #5804 Del Skrevet 19. oktober 2008 Så utrolig kjedelig med taket. Håper dere får en ordning på det... Åh, kjenner jeg er skikkelig nysgjerrig på hvordan Junior ser ut nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spiss Skrevet 19. oktober 2008 #5805 Del Skrevet 19. oktober 2008 Husk å snakke med forsikringen også da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #5806 Del Skrevet 19. oktober 2008 Så utrolig kjedelig med taket. Håper dere får en ordning på det... Åh, kjenner jeg er skikkelig nysgjerrig på hvordan Junior ser ut nå! Ja, det var veldig kjedelig. Vi var gjennom det samme for over to år siden, og da fikk vi hjelp av en kamerat som var taktekker. Den muligheten har vi ikke lenger, og dessuten blir det en MYE større jobb denne gangen i og med at hele taket sannsynligvis må skiftes ut. Jeg skal se om jeg tør å legge ut flere bilder av Junior etter hvert. Han begynner å bli stor, og ser ikke ut som "alle andre babyer" lenger. Han er mer gjenkjennelig, og paranoid som jeg er er jeg litt forsiktig. Men jeg har noen bilder av ham på Facebook da, så du har jo den muligheten om du vil. Husk å snakke med forsikringen også da Takk for klemmen, det trenger jeg nå! Forsikringen dekket det ikke sist, og de dekker det nok ikke denne gangen heller. Forsikringen gjelder ikke utette tak, ser du. Dette har nok skjedd pga elde og dårlig vedlikehold fra tidligere eiere. Det er bare så utrolig kjipt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 19. oktober 2008 #5807 Del Skrevet 19. oktober 2008 Driver og veier for og i mot "hele tiden" om jeg skal legge til folk her inne på FB Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spiss Skrevet 19. oktober 2008 #5808 Del Skrevet 19. oktober 2008 Hm, så kjedelig hvis forsikringen ikke dekker noe av det i alle fall Men prøv igjen! enda en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #5809 Del Skrevet 19. oktober 2008 Driver og veier for og i mot "hele tiden" om jeg skal legge til folk her inne på FB Godt det er flere enn meg som er paranoide. Jeg legger ikke til hvem som helst jeg heller, men jeg har lagt til de jeg kjenner best her på KG, samt Toddler-gjengen. Men jeg er ikke så skummel, altså! Hm, så kjedelig hvis forsikringen ikke dekker noe av det i alle fall Men prøv igjen! enda en gang! Ja, må kanskje prøve igjen. Men jeg har min store tvil. Jaja, vi skal vel komme over denne kneika også, vi er jo rimelig drevne på det nå. Det tar jo liksom aldri slutt med ting vi skal slite med. Er det ikke det ene så er det garantert det andre, og gjerne en ting eller to til på toppen av det hele. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spiss Skrevet 19. oktober 2008 #5810 Del Skrevet 19. oktober 2008 Uff altså Håper virkelig det løser seg på en bra måte og at det ikke blir for dyrt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #5811 Del Skrevet 20. oktober 2008 (endret) Det håper ikke jeg heller. Men jeg forsto det på kontakten min i banken at vi nokså sikkert kan få litt mer i lån, slik at vi kan få fikset det. Må bare få en pris først, sånn at vi vet hvor mye det er snakk om. Heldigvis fikk mannen stoppet lekkasjen midlertidig i går, sånn at skaden ikke skal bli verre enn den er. Da slipper vi iallfall å risikere at det skal begynne å dryppe fra taket over stellebordet til Junior (for det er jo selvsagt akkurat der lekkasjen er; et helt perfekt sted ). Men jeg puster litt lettere nå. Endret 20. oktober 2008 av Bippe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #5812 Del Skrevet 21. oktober 2008 I dag har vi vært på helsestasjonen for 6-mnds kontroll. Helsesøster skulle se hvordan han ligger på magen, hvordan han håndterte leker liggende på ryggen (dvs hvordan han fører hendene) og høre om hvordan han utvikler seg på spesifikke områder hun spurte om. Junior var i rute på alt. Ellers snakket vi bare om hvordan det går. Og det går jo bare helt flott med oss, så det var bare fryd og gammen. Han serverte til og med noen smil til henne. Tidligere har han jo vært rimelig kostbar på smilene til henne, så det var godt hun fikk med seg den siden av ham også. Det er jo tross alt sånn han er hele tiden ellers. Etterpå var det legekontroll, og alt var i skjønneste orden med lillemannen min. Han sjarmerte til og med legen i senk med smilene sine og skravlingen sin. Legen skrøt og mente Junior var "langt fremme." Jeg regner med han sier det til de fleste foreldre for at de skal føle seg spesielle, men det er jo likevel litt gøy å høre sånt da. :rødme: Juniors nye mål er Lengde: 68,5 cm Vekt. 8.020 kg Hodeomkrets: 43,5 cm Med andre ord en helt perfekt liten gutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 21. oktober 2008 #5813 Del Skrevet 21. oktober 2008 Så flott med perfekt bebis da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spiss Skrevet 21. oktober 2008 #5814 Del Skrevet 21. oktober 2008 Han har nesten samme mål som lille snupp, så vittig, de er jo ikke så langt fra hverandre i alder heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #5815 Del Skrevet 22. oktober 2008 Så flott med perfekt bebis da Ja, det er herlig! Han har nesten samme mål som lille snupp, så vittig, de er jo ikke så langt fra hverandre i alder heller Det betyr jo at de er som de skal være begge to. Gøy at de følger hverandre. --------- Det ble en ganske god natt i natt. Leggetida ble forskjøvet 45 minutter, men han sov bra likevel. Han våknet kl halv seks for mat, jeg la ham tilbake i sin egen seng etter det og da sovnet han igjen etter litt skravling og leking med bamsene sine. Så sov han til halv åtte. Det var deilig. Jeg begynte å legge ham over i sin egen seng igjen i går. Han har jo sovet ved siden av meg på morgenen i det siste, men fant ut av at han burde vennes av med det. Jeg hadde grudd meg, for jeg så for meg at han ikke ville sovne igjen i senga si og at jeg dermed ville måtte stå opp med hamkl fem hver morgen. Men han sovnet jo til slutt, bare jeg holdt ut å høre på skravling en liten stund. Håper det vil fortsette sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #5816 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jeg har ingen planer i dag. Været ser ikke særlig bra ut, så det spørs om jeg orker å gå ut. Jeg er fortsatt ikke helt frisk heller, så jeg kommer sikkert bare til å holde meg innendørs i dag. Jeg og Junior skal ut på tur i morra, og jeg kan like godt spare krefter til det. Vi skal besøke venninna mi med baby i nabobyen i vest. Det skal bli koselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 22. oktober 2008 #5817 Del Skrevet 22. oktober 2008 Så deilig at du får sovet lengre om morgenen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spiss Skrevet 22. oktober 2008 #5818 Del Skrevet 22. oktober 2008 Så deilig å få senga litt mer for seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #5819 Del Skrevet 22. oktober 2008 Så deilig at du får sovet lengre om morgenen Ja, kjempedeilig! Men vi får se om det varer da. De har sin egen lille døgnrytme disse små, og den kan jo endre seg mange ganger. Men forløpig ser det jo bra ut. Så deilig å få senga litt mer for seg selv Ja, det var faktisk det. Det er jo kjempekoselig å sove sammen med Junior altså, men søvnkvaliteten min blir ikke så bra av det. Nå håper vi bare på at dette varer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #5820 Del Skrevet 22. oktober 2008 Planene for i morra er endret. Babyen til venninna mi er ikke helt frisk, så vi utsetter besøket til neste uke. Det passer meg egentlig veldig bra, i og med at jeg heller ikke er tilbake i toppform enda. Det sitter hardt i dette her. Har hanglet i halvannen uke nå. Er litt lei kan man si! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå