Gå til innhold

Galehuset

Catus

Anbefalte innlegg

Godt å høre at dere har det bra der nede, sense! Vi er IKKE misunnelige på været dere har altså! :riste:

...for her har vi nemlig deilig regnvær og temperaturer godt under 15 grader..

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk slappet litt av også, Spiss. Mannen har heldigvis tatt seg ferie noen få dager denne uka, så jeg fikk litt tid med ham også.

I går hadde jeg besøk store deler av dagen. Vi var tre voksne og tre babyer. Det ble livat her hjemme da, men det var veldig koselig. Det er så godt å treffe andre mødre med barn på omtrent samme alder. :)

Junior har vært eksemplarisk de siste dagene. Han har lagt seg uten protester både på dagtid og på kveldstid. Han hadde kun en runde på dagen i går der han hylte en del før han skulle sove. Tror han var overtrøtt, samt at han merket at jeg var litt stresset før besøket skulle komme.

Grøten har han også slukt med god apetitt. Han fikk hele seks skjeer med grøtpulver i går, og det gikk ned på høykant.

Han har nærmest vært skuffet når det har blitt tomt i koppen. Han kjenner forresten igjen koppen med grøt i lenge før skjeen kommer, og blir skikkelig ivrig. Det er så søtt. :hjerte:

Vanndrikking fra tutekoppen går også veldig bra. Han setter litt i halsen av og til, men stort sett klarer han det bra. Og vannet smaker visst fryktelig godt! :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uh, først nå har jeg hatt tid til å spise frokost. Det er ikke bra at jeg går så lenge uten mat i og med at jeg ammer, men det ble bare sånn i dag. Jeg, mannen og Junior har nemlig vært på timeavtale i lokalbanken her for å bli kunder. De har god forsikring der, og vi fant ut av at vi like gjerne kunne bytte bank og bli totalkunder. Til nå har vi hatt to forskjellige banker, og det er jo litt tungvindt.

Men nå skal alt bli så meget bedre! ;)

Junior sov så lenge i dag at jeg ikke hadde tid til frokost før vi måtte dra. Han sov ved siden av meg fra kl fem og helt til kl åtte! Og det er sannelig ikke verst! :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moro at han er så ivrig etter grøt da. Hvor fort har du økt mengden?

Kan tenke meg det var deilig å sove lenge i morges ;)

Vi begynte med en teskje grøtpulver, neste dag fikk han to teskjeer, så fire og så seks. I kveld gir jeg kanskje syv. Jeg økte ganske fort fordi han er så ivrig på å spise. Hadde han vært vanskeligere, hadde jeg nok ikke økt like raskt. Men det har jo gått så bra, og magen hans har jeg heller ikke merket noe på.

Så dette er bare gøy!

Forresten - hvor har du Junior når du gir grøt? Sitter han i stol, har du ham på fanger eller annet?

Han sitter i vippestolen. Det kan bli litt gris og søl, så jeg synes det er greit å ha begge hendene fri mens jeg mater ham. Smekke er forresten et must! Ellers blir det lett grøt hele gutten. :ler:

Og den grøten er så klissete når den tørker, så etter måltidet bærer det rett til kveldsstellet. Mulig den er så klissete pga morsmelka den blandes ut med?

Så deilig at han tar både grøt og vann så lett :) Sikkert godt for mamma at det finnes alternative matfat ;)

Ja, det er det. Men han får jo melk etter grøten da, for han får jo ikke hel porsjon enda. Så det er amming like ofte som vanlig. Forløpig. Men det er helt greit, jeg er jo så vant til det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i alle fall flinkere til å øke mengden enn det de var med lille snupp her :fnise: Men hun tar i mot alt, og har sjelden problemer med magen, heldigvis! Men morsmelk? Trodde det ble blandet ut med vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke denne første grøten. Denne kan brukes fra 4 mnd, og skal blandes med MM eller MME.

Men så snart Junior fyller 6 mnd kan han prøver flere andre grøter, også de som blandes ut med vann. :)

Usj, jeg har hodepine.. Jaja, jeg må kanskje få i meg mer vann. Tror jeg har drukket litt lite i dag. Ellers må jeg nok få i meg litt mer mat. Junior har en dupp til akkurat nå, så jeg tror jeg skal benytte sjansen. Tenkte å bade ham etterpå når han våkner, så da får jeg ikke tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lærer så lenge man lever! :tommelsmil:

I ettermiddag fikk jeg badet Junior. Selvsagt tisset han ut håndkledet og videre utover håndvasken før han kom oppi badebajla, men pytt sann! Hva gjør vel litt gullregn? :fnise:

Jeg er glad for at han liker å bade. Han elsker å sitte og plaske, sprute og å gjøre mor våt. Han er så herlig!

Det er ikke alltid det er fullt så gøy å komme opp igjen fra badebajla da, men i dag var han på veldig godt humør.

Nå venter jeg bare på at han skal våkne fra enda en liten dupp, og da skal han få grøt. Tipper han blir fornøyd da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han har visst det. :ler:

Han sover ca hver halvannen time. Da sover han i ca 45 minutter. Det er deilig med noen sånne små pauser i løpet av dagen, og jeg er kjempeheldig som har en baby som vil sove alene i senga si. :)

Nå har han spist grøt og fått pupp, samt drukket litt vann. Pysjsen er på og kveldsstellet er over. Nå skal han snart legge seg, og jeg krysser fingrene for at han sovner greit.

Jeg tror jeg skal ta en tidlig kveld selv, for jeg kjenner jeg er veldig trøtt. Jeg får besøk igjen i morra, så det hadde jo vært greit å være litt uthvilt til det.

Må bare finne ut av hva jeg har lyst på til kveldsmat i kveld. Det har blitt så mye brødmat i det siste, så det er jeg så lei av. Tror bare ikke vi har så mye annet spennende i skapet.. :forvirret:

Endret av Bippe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var det da! :fnise:

Han har vært modig i forhold til fremmede den siste tiden, så det hadde nok gått veldig bra. Jeg håper bare det varer, for nå går han jo inn i den alderen hvor skepsis til fremmede egentlig skal starte. Raringen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har du rett i! :tommelsmil:

Det har blitt så mye brødmat i det siste, så det er jeg så lei av. Tror bare ikke vi har så mye annet spennende i skapet.. :forvirret:

Det ble brød i kveld igjen, gitt. Usj!

Men med en sjokladebit som dessert, gikk det så bra atte! :sjarmor:

Jeg kjøpte forresten den gule Nidar-posen da jeg fikk besøk i går, og den var knallgod! Den forsvant i rekordfart, og det meste forsvant visst ned i min mage.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...