Gjest imli Skrevet 12. september 2008 #5601 Del Skrevet 12. september 2008 Ja, hvilket merke bruker dere i bleier? Kanskje dere kan prøve med en litt stram bleiebukse/truse utenpå bleia om natta for å hindre lekkasje? Her lekker det skjelden. Vi bruker Libero. Bruker str 4 nå. Han skal helst gjøre fra seg hver dag, men ikke alltid han klarer det, og da merker jeg han blir utilpass. Har gått opptil fire dager uten her. Etter et sånt opphold er det en herlig ladning som kommer, for å si det sånn Håper dere får en fin (lekkasjefri) helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 12. september 2008 Forfatter #5602 Del Skrevet 12. september 2008 I dag regner jeg ikke med at det kommer så mye mer, for det var en god ladning han kom med. Dette måtte jeg rimelig raskt trekke tilbake, for det kom intet mindre enn tre bleier til i løpet av dagen! Storproduksjon i dag! Du har ikke vurdert å prøve et annet bleiemerke da? Og lønna, fremdeles ikke kommet inn? Slike ting er så kjedelig, og så er det SÅ typisk at det skjer når man virkelig trenger pengene... De selger kun Libero på nærbutikken her, så det er det som er enklest å kjøpe. Hadde de solgt Pampers i tillegg, hadde jeg kjøpt det bare for å sammenligne litt. Men havner jeg på en annen butikk en gang, så kjøper jeg det for å se hvordan den er i forhold. Lønna har ikke kommet nei! Jeg har vært innom jobben i dag, for jeg hadde uansett et annet ærend like i nærheten. Og det viste seg at ingen har fått lønn i dag. Det var visst noe feil med lønnssystemet, slik at lønna ikke kommer inn før i morra eller mandag. Jaja, ingen krise. Ja, hvilket merke bruker dere i bleier? Kanskje dere kan prøve med en litt stram bleiebukse/truse utenpå bleia om natta for å hindre lekkasje? Her lekker det skjelden. Vi bruker Libero. Bruker str 4 nå. Han skal helst gjøre fra seg hver dag, men ikke alltid han klarer det, og da merker jeg han blir utilpass. Har gått opptil fire dager uten her. Etter et sånt opphold er det en herlig ladning som kommer, for å si det sånn Håper dere får en fin (lekkasjefri) helg Vi bruker også Libero 4 nå. Har nettopp byttet til den, da jeg syntes nr 3 begynte å bli litt liten. Jeg kan kanskje kjøpe en brillebukse eller noe, for å hindre lekkasje ja. Verd et forsøk. Men det går seg vel til etter hvert som han vokser også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 12. september 2008 Forfatter #5603 Del Skrevet 12. september 2008 Jeg har et halvt øye til "Skal vi danse" på TV2 i kveld. Mikkel Gaup og Tore Andre Flo var søte og sjarmerende på dansegulvet (selv om dansen var litt så som så). Vet ikke helt hvorfor jeg har på det programmet, for jeg pleier ikke å se det. Har vel i grunnen aldri sett en hel episode før.. Men en gang må vel være den første. Nei forresten, jeg har ikke sett hele i dag heller, for jeg slo ikke på før det hadde vart en halvtime. *ammetåke* (Det er så herlig å kunne skylde på noe for dumskapen min for en gangs skyld. Jeg er ikke blond lenger, så jeg har jo ikke den unnskyldningen heller. Men hva skal jeg skylde på når jeg har sluttet å amme, tro? :klø: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spiss Skrevet 12. september 2008 #5604 Del Skrevet 12. september 2008 Post-ammetåke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 12. september 2008 Forfatter #5605 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) I 50 år fremover? Ja, hvorfor ikke! En gang ammetåke; alltid ammetåke! Endret 12. september 2008 av Bippe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spiss Skrevet 12. september 2008 #5606 Del Skrevet 12. september 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 12. september 2008 Forfatter #5607 Del Skrevet 12. september 2008 Du er løsningsorientert du, spiss! Usj, jeg er lei av å snørre allerede! Har jo bare vært forkjølet i et døgn, men det er et døgn for mye. Og jeg håper ikke at Junior blir smittet. Det er ikke noe gøy med syke små.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spiss Skrevet 12. september 2008 #5608 Del Skrevet 12. september 2008 Vi har hatt en liten omgang snørr her, men det gikk forholdsvis fort over, i alle fall for min del Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 13. september 2008 Forfatter #5609 Del Skrevet 13. september 2008 (endret) Håper det går like fort over her, da. Det ble nok en dårlig natt for min del. Jeg skjønner ikke hvorfor Junior er så veldig urolig om natta for tida. Han ligger og vrir seg masse og klynker og sukker. Med de lydene får jo ikke jeg sove, og dessuten må jeg opp og gi ham smokken flere ganger også. Da klokka var fire var han plutselig lysvåken og skulle ikke sove mer. Han fikk litt mat, og jeg la ham ved siden av meg etterpå i håp om at han kunne sove litt mer. Jeg måtte ligge og holde ham i hånda for at han skulle sovne igjen. Han sov veldig urolig frem til halv åtte. Det er jo et flott tidspunkt altså, men han var halvveis våken flere ganger. Gråt litt før han sovnet på nytt. Og jeg måtte holde ham i hånda nesten hele tiden. Og da får jo ikke jeg sove særlig bra. Det er ikke aktuelt å flytte ham på eget rom enda, selv om det kanskje ville hjulpet på søvnen min. Barnerommet er nemlig ikke ferdig enda. Dessuten er det et råttent vindu der inne som MÅ skiftes før det er aktuelt å la Junior sove der inne. Vi ser for oss å ha Junior inne hos oss i et par-tre måneder til. Iallfall. Så får jeg heller sove litt dårlig inntil da. Men det kan jo hende at det hjelper når vi starter med grøt da. Håper på det! Endret 13. september 2008 av Bippe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spiss Skrevet 13. september 2008 #5610 Del Skrevet 13. september 2008 Men du kan vel prøve med litt grøt nå? Nattesøvn er viktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 13. september 2008 Forfatter #5611 Del Skrevet 13. september 2008 Ja, jeg lurer på om vi skal prøve for første gang i morra. Vi skal i kirka og se på dåp i morra, så jeg tar ikke sjansen på å gi ham grøt i kveld. Magen kan jo reagere litt, og han har jo vært litt sensitiv tidligere. Men jeg gleder meg til å prøve grøten. Det skal bli spennende å se hvordan han reagerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spiss Skrevet 13. september 2008 #5612 Del Skrevet 13. september 2008 Det går nok bra skal du se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 13. september 2008 Forfatter #5613 Del Skrevet 13. september 2008 Ja, det tror jeg også. Det kan sikkert bli ganske så morsomt. Jeg er alene hjemme i kveld. Mannen er på vift, men kommer nok snart hjem igjen. Jeg tror uansett ikke det blir lenge til jeg legger meg. Jeg må nok lade opp til en tøff natt igjen. Junior la seg kl syv og sovnet halv åtte, men han har allerede vært urolig mange ganger. Håper virkelig det der bedrer seg snart altså, ellers kommer jeg til å gå rundt som en zombie til slutt. Søvnmangel kan man jo bli helt tussete av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 15. september 2008 Forfatter #5614 Del Skrevet 15. september 2008 Så var det nok en ny uke. Mannen har dratt på jobb, og Junior tar seg en dupp. Jeg har nettopp spist frokost og sitter nå og slapper av litt. Junior la seg greit i går, men sovnet ikke til vanlig tid. Etter å ha lagt en stund og skravlet, gulpet han seg helt ut. Han lå nærmest og badet i gulp, og jeg måtte at ham opp for å vaske ham og skifte pysj. Og da våknet han jo igjen. Jeg la ham direkte ned i senga igjen etter skiftet, men da ville han jo selvsagt ikke sove. Han var overtrøtt og startet hylekonserten. Heldigvis varte den ikke så lenge. Han sovnet vel da klokka var kvart på ni. Natta har vært nokså grei, selv om jeg flere ganger måtte opp og gi ham smokken for å roe ham. Men dette har jo blitt normalen for meg nå, så siden det ikke har vært noe ekstra anser jeg det for en forholdsvis god natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 15. september 2008 Forfatter #5615 Del Skrevet 15. september 2008 Junior prøvde forresten grøt for første gang i går! Eller grøt og grøt fru blom; den var jo så tynn at det var velling. Men smaken er der jo likevel, og den er jo helt ny for ham. Han skjønte ikke helt at han skulle spise det, for det meste kom ut igjen. Men han fikk da ned bittelitt. Han så litt skeptisk ut noen ganger, men det er kanskje fordi han forbinder skjea med tran (som jeg forøvrig har måttet gi opp. D-vitamin dråper går mye greiere). Tror grøten smakte litt bedre enn tranen ja. Han var iallfall veldig blid og fornøyd etterpå. I kveld skal jeg prøve å lage smaksprøven litt tykkere, så skal vi se hvordan det går. Spennende og morro dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 15. september 2008 Forfatter #5616 Del Skrevet 15. september 2008 Nå har jeg og Junior vært på trilletur. Spaserte frem og tilbake til butikken. Det er litt over en time til sammen, og med flere bratte bakker. Dermed fikk jeg litt trim i dag også. Da jeg var på butikken så jeg at Nidar har kommet med en ny pose. Og den så bare knallgod ut! Om jeg husker riktig var det Smash, melkeplett, stratos, bamsemums og karamell. Tror det må være den beste av alle posene. Jeg sto og vurderte lenge om jeg skulle kjøpe den, men jeg klarte å la være. Måtte jo ha NOE da, så jeg kjøpte heller en Premium. *sunn* Men jeg tenkte på Nidar-posen hele veien hjem, og angret sårt på at jeg ikke hadde kjøpt den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 15. september 2008 #5617 Del Skrevet 15. september 2008 Så moro å prøve med velling da! Hva slags grøt brukte du? Forresten så er det vel lov med sjokolade-belønning når man har gått en time? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 15. september 2008 Forfatter #5618 Del Skrevet 15. september 2008 Jeg brukte Nestlé maisgrøt. Jeg gleder meg til å prøve igjen i kveld. Lurer på om han skjønner at det skal svelges denne gangen. Hvis ike, får jeg sikkert noen fine grimaser iallfall. Junior stresser litt med magen i dag. Han har enda ikke klart å gå på do, men promper voldsomt akkurat nå hører jeg. Håper det kommer noe mer håndfast før leggetid. Mulig det er grøten fra i går som gjør det. Men egentlig ville det vært litt rart om det var det, for han fikk jo ikke i seg mer enn et par dråper. Jaja, vi får se hva som skjer. Så snart han skjønner at det som kommer på skje skal spises, skal jeg gi ham litt sviskemos. Da hjelper det nok på magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 15. september 2008 Forfatter #5619 Del Skrevet 15. september 2008 Forresten så er det vel lov med sjokolade-belønning når man har gått en time? Men jeg kjøpte jo sjokolade. Bare at det var en mørk sjokolade med 70 % kakao. Jeg innbiller meg at den er litt sunnere enn vanlig sjokolade, men det er mulig det bare er en illusjon? Iallfall følte jeg meg litt bedre da jeg klarte å stå i mot Nidar-posen. Selv om jeg angret etterpå da, for mørk sjokolade er liksom ikke helt det samme.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 15. september 2008 Forfatter #5620 Del Skrevet 15. september 2008 Håper det kommer noe mer håndfast før leggetid. Og der var det i boks! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå