Gå til innhold

Galehuset

Catus

Anbefalte innlegg

Godt det er flere enn meg som reagerer på prisen. Jeg kunne nesten ikke tro det jeg så. Men men, jeg har lyst til å arrangere dette og jeg hadde jo allerede sendt påmeldingen, så da må man bare ta den prisen som er. Men det er nesten sånn at jeg sporenstreks meldte inn mannen i HEF bare for å kunne betale 750 kr. Lurer på om han hadde blitt glad da.. :fnise:

Må ta en prat med mamma etterpå, for å høre om hun kan komme til oss noen dager før for å hjelpe oss med å lage middag og kaker. Det gjør hun sikkert med glede. Så lenge hun får se Junior, gjør hun jo hva som helst. Det er gøy med bestemødre som er helt tussete etter barnebarna sine. :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må ta en prat med mamma etterpå, for å høre om hun kan komme til oss noen dager før for å hjelpe oss med å lage middag og kaker. Det gjør hun sikkert med glede. Så lenge hun får se Junior, gjør hun jo hva som helst. Det er gøy med bestemødre som er helt tussete etter barnebarna sine. :smilbla:

Gode muligheter for utpressing, altså :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars Junior. Han fikk en reaksjon på vaksinen denne gangen, og har skikkelig feber i dag. :(

Det ble en urolig natt. Han sov godt fra syv til ni på kvelden. Da våknet han og hadde tisset gjennom bleia. Jeg la ham med en gang etter pysj- og bleieskiftet, og han sovnet faktisk ikke så lenge etterpå. Jeg og mannen var kjempetrøtte vi også, og la oss rett etter Junior var sovnet.

Men Junior var urolig resten av natta. Han vred stadig på seg og klynket. Mannen trengte søvn, så han endte opp med å legge seg inn på gjesteromet for å få sove. Jeg måtte opp og gi smokken til Junior en del ganger. Så våknet han helt da klokka var halv fire. Da fikk han mat og ble liggende i min seng. Han begynte å få feber da, og var veldig urolig. Jeg måtte holde ham i hånda resten av natta for at han skulle være rolig og sovne. Han sov i rykk og napp frem til kl halv åtte. Da våknet han og gråt ustanselig. Han var glovarm, så jeg måtte gi ham en paracet. Det har hjulpet litt på feberen nå, pluss at jeg har unngått å kle på ham så veldig.

Humøret hans er veldig opp og ned. Jeg merker at han faktisk prøver å være glad og fornøyd, men det er ikke alltid så lett når man føler seg elendig.

Nå har han heldigvis en dupp. Han har sovet en time alt, men jeg håper han sover litt til. Tror han trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode muligheter for utpressing, altså :ler:

Jepp! :sjarmor:

Neida, jeg mente det ikke akkurat sånn. Det er ikke så langt fra sannheten at hun gjør hva som helst for å få se ham. Men jeg er ikke så fæl at jeg utnytter det. Ikke er det nødvdig heller. Jeg vet at hun mer enn gjerne hjelper til så godt hun kan med det jeg skulle trenge hjelp til uansett. Jeg har nemlig en veldig snill mamma. :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hører jeg at Junior er i ferd med å våkne. Er spent på hvordan formen og humøret er nå. Han har sovet i halvannen time, og det er iallfall bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk!

Håper det går sånn tålig bra med deg også, vennen! :klemmer:

-----------------

Junior hadde tisset seg ut igjen da han våknet i stad. Han var våt opp etter hele ryggen. Tror ikke de nye bleiene passer helt. Mulig de fortsatt er litt store. Men synes de andre begynte å bli litt små. Så heller litt for stort enn for smått, tenker jeg!

Han likte IKKE å bli skiftet på før han fikk mat, det ga han klar beskjed om. Vi har nemlig fått en rutine på at han får mat rett etter han våkner fra duppene sine. Han hadde ikke tid til å ligge på stellebordet først, det måtte jeg jo skjønne! :ler:

Men etter skiftet var ferdig og han hadde fått mat, var alt så mye bedre. Han har fortsatt litt feber, og er ikke helt på topp. Men han virker piggere nå enn i morges. Tror den paraceten hjalp godt.

Nå ligger han til og med og leker litt forsiktig under babygymmen, og det er ikke verst. :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, nå sover Junior for natta. Håper jeg, iallfall. ;)

Han har fortsatt feber, men han fikk en paracet til for et par timer siden, og den begynte å fungere før jeg la ham. Så nå håper jeg på en bedre natt enn vi hadde i går. Regner nesten med at feberen har gått mye ned til i morra.

Han har vært veldig opp og ned i humøret i dag. Alt fra blid som ei sol til sur som en sitron. Men noe annet kan man ikke forvente heller, stakkars.

Jeg er iallfall glad det er lenge til neste vaksine av denne typen! Det tar nok på for de små kroppene. :Nikke:

Endret av Bippe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er Junior mye bedre! Det hjalp godt med den siste paraceten i går kveld. Han la seg halv åtte og sov godt frem til kl 23. Da våknet han nemlig, og var vel våken i en halvtimes tid. Jeg hadde nettopp sovnet selv, og jeg var frustrert fordi jeg så for meg at han kom til å være våken lenge. Men han sovnet igjen da jeg holdt ham i hånda. :hjerte:

Deretter sov han godt hele natta. Han våknet kl seks og skulle ha mat. Etter måltidet sov han enda en time ved siden av meg. Så natta ble sannelig ikke verst! :)

Imli: Stort sett sover Juinior gjennom hele natta. Med det mener jeg fra halv åtte/åtte på kvelden til halv fem/fem om morgenen. Etter å ha fått litt mat sovner han som regel ved siden av meg og sover en stund til. Han våkner skikkelig alt fra kl seks til kl halv åtte. Så jeg er heldig! :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du bli frustrert altså?? :fnise:

Så godt han er bedre i dag, skal vel bare kose dere i dag da? :)

Jeg skal kose meg med lille snupp i dag, gleder meg, får nesten ikke nok :ler: Svigerinne og svigermor kommer hit i dag for å gjøre rent for meg gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, jeg kan bli frustrert så det holder! Jeg er da ikke noe overmenneske heller, selv om jeg er rolig av meg. :fnise:

Jeg og Junior skal kose oss i dag ja. Jeg må bare få unna litt smårydding og slikt underveis. Men han skal få det meste av min oppmerksomhet når han er våken.

Så deilig med vaskehjelp! Jeg vet hvordan det er, for det måtte jo jeg også ha en stund før fødselen og i noen uker etterpå. Tror det må være det eneste som er positivt med å ha vondt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, du er veldig rolig av deg, godt du kan bli frustrert du også! :ler:

Har dagen gått bra? Det er vel snart sengetid for junior nå, får håpe det går bra :Nikke:

Søs har vært her noen dager nå, og har vært helt unik! Hun ordner opp og styrer i vei, i tillegg til travle dager på jobb. Jeg setter så utrolig stor pris på den hjelpen hun har gitt! :hjerte: Og det var skikkelig godt å få svigermor og svigerinne innom i dag, få vasket gulv og bad, slippe en kg sand og hundehår overalt. Og så kom de med ti røde roser fra svigermors tante, da begynte jeg nesten å sippe... :sjenert::fnise:

*fyrer i ovnen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er veldig rolig av deg, godt du kan bli frustrert du også! :ler:

Har dagen gått bra? Det er vel snart sengetid for junior nå, får håpe det går bra :Nikke:

Søs har vært her noen dager nå, og har vært helt unik! Hun ordner opp og styrer i vei, i tillegg til travle dager på jobb. Jeg setter så utrolig stor pris på den hjelpen hun har gitt! :hjerte: Og det var skikkelig godt å få svigermor og svigerinne innom i dag, få vasket gulv og bad, slippe en kg sand og hundehår overalt. Og så kom de med ti røde roser fra svigermors tante, da begynte jeg nesten å sippe... :sjenert::fnise:

*fyrer i ovnen*

Dagen i går gikk veldig bra. Junior hadde ikke feber lenger, og han var i godt humør. Vi koste oss begge to. :)

Selve sengetida for Junior gikk veldig fint. Han la seg uten særlige protester og ble liggende og skravle i en halvtimes tid før han sovnet. Sovinga gjennom natta var det heller litt verre med..

Så snill familie du har! :hjerte:

Man setter så utrolig stor pris på den hjelpen man kan få når man ikke har mulighet til å gjøre slikt arbeid selv. Og roser er jo også veldig koselig å få. Ikke rart du ble rørt over alle gode tanker og gjerninger! Det hadde jeg også blitt!

Og hurra for padda som er så flink og snill med søstra si! Skulle ønske jeg også hadde en sånn søster.. ;)

*fyrer med strøm* :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp:

I dag ble det tidlig morgen, gitt. Junior våknet kl 05:15 og skulle ikke sove mer. Det har ikke vært noen god natt heller, i tillegg til at jeg har blitt forkjølet. Så dette kommer til å bli en litt tung dag, kjenner jeg. Tror jeg skal duppe litt sammen med Junior etterpå.. :Nikke:

Natta ble som sagt ikke så veldig god. Junior våknet kl 22 (da var jeg selv på vei i seng) og hylskrek. Jeg måtte til slutt ta ham opp, men klarte likevel ikke å roe ham. Endte opp med å gi ham mat, og da roet han seg med en gang. Han har ikke hatt behov for nattmåltid på langt over to måneder, så dette var nytt for meg. Mulig det blir på tide med litt grøt snart, ja.

Etter maten sovnet Junior på flekken, men idyllen varte ikke så lenge. Han var veldig urolig resten av natta. Var halvveis våken mange ganger, lå og vred på seg og klynket mye. Jeg måtte opp ganske mange ganger for å gi ham smokken, så jeg har ikke fått noen god søvn. I tillegg var nesa mi tett, og jeg måtte opp og pusse nesa flere ganger.

Jaja, jeg har vært bortskjemt lenge med en kjempeflink soveunge, så nå er det vel min tur til å være våken litt om natta. Det er sikkert bare en periode, og det går nok over snart. *optimist*

Dette er jo uansett ikke så galt i forhold til hvordan andre kan ha det, så jeg skal vel være fornøyd uansett.

Men nå hører jeg at det er en bleie som må skiftes. Det surkla godt nedi der nå. :fnise:

Endret av Bippe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det bare er en liten periode han sover dårlig da. Er jo slitsomt med lite søvn. Merker jo selv hvor mye mer opplagt jeg er de gangene jeg bare har vært oppe en gang.

Surkling i bleier ja :fnise: Hvor ofte bæsjer din unge, for å komme med et litt ekkelt spørsmål? :ler:

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen spørsmå om bæsj er ekle lenger når man har en baby i hus. :ler:

Men han har minst en bleie om dagen. Det har aldri gått en dag uten at han har fått gjort fra seg. Det varierer litt hvor mange bleier det blir da. Noen dager fordeler han det litt utover to-tre bleier, mens andre dager samler han alt i en. I dag regner jeg ikke med at det kommer så mye mer, for det var en god ladning han kom med. :fnise:

Jeg sliter litt med at bleiene lekker jeg da. Både tiss og bæsj. Det er ikke noe særlig. Regner med det er bleia som fortsatt er litt for stor, og jeg håper det går seg til snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg har ikke fått lønna inn på konto enda. Den pleier jo å være på plass fra morgenen av. Håper det bare er banken som er litt treg akkurat i dag.. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke vurdert å prøve et annet bleiemerke da?

Og lønna, fremdeles ikke kommet inn? Slike ting er så kjedelig, og så er det SÅ typisk at det skjer når man virkelig trenger pengene...

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...