Gå til innhold

Galehuset

Catus

Anbefalte innlegg

Herreli, for et lydnivå det er på Junior i dag! Han prater, skravler og hviner så høyt at jeg nesten trenger hørselsvern. :ler:

Det har gått konstant i "vavavava", "babababa", "iiiiiihhhhhhh" og "aaaaaaaahhh" hele dagen. Lurer på hva han prøver å fortelle meg.

Nå har han en liten dupp, og det er nesten litt deilig å ha det helt stille. Kun tørketrommelen som durer i det fjerne og regnet som trommer på vinduene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det kan man trygt si. De har vel meldt regn flere dager denne uka. :sur:

Det blir vel ikke så mange trilleturer på oss da. Jeg har ikke skaffet meg ordentlig regntøy enda, så da styrer jeg unna de dagene det regner som mest. Gidder ikke å bli våt.

Usj, så kjedelig å være syk da! Håper det er noe som går fort over. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er kjipt å bli våt, men anbefaler deg å lete litt etter regntøy, det finnes mye bra som er godt og mykt, men samtidig ikke blir klamt og ekkelt.. Hvem har vel ikke minner om slikt fra man var små :fnise:

Håper også det er noe som går over, feber og skikkelig vondt i hue, begynner å bli lei nå gitt :forvirret: Mannen får fikse middagen i dag har jeg tenkt :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har kikket litt etter regntøy, for jeg kommer garantert til å få bruk for det. Jeg som ikke kjører bil må jo ut og gå i all slags vær, f.eks når vi skal på helsestasjonen.

Men jeg har ikke funnet noe jeg liker enda. Dvs. jeg har funnet en kjempefin regnkåpe, og jeg falt veldig for den. Men det er vel mer praktisk med et helt sett kanskje, selv om jeg har en regnbukse liggende her hjemme. Den er mannens, men den passer sånn nesten.

Får se hva jeg kjøper. :)

Ja, det er noen som er heldige som har en mann som kan trå til på kjøkkenet.. ;)

Be ham lage noe ekstra godt til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnkåpe er jo praktisk for korte småturer kanskje?

Regner vel med det blir pizza her i dag kjenner jeg mannen rett, eller noe fra varmedisken nedi her :fnise: Jaja, godt en gang innimellom det også :Nikke: Jeg har drømt om fylt paprika/tomat noen dager nå, så det blir vel det en dag også, men jeg vet hvem som må lage det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som også er med regnkåpe er at man føler seg litt fint kledd selv i regntøy. Føler meg så bomsete dersom jeg har på meg et helt sett. Jakkene er jo ofte unisex, og dermed ikke innsvingt i livet (iallfall de jeg har sett på). Har ikke lyst til å se ut som en potetsekk.. :sjenert::ler:

Men men, jeg skal lete litt til og se om jeg ikke finner noe som passer.

Pizza er jo kjempegodt da! Og de selger sikkert mye godt i varmedisken også. :fnise:

Fylt tomat og paprika har jeg aldri prøvd å lage selv, men har spist det hos svigermor en del ganger. Helt grei middag, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt i dag..

Junior la seg kl åtte i går og sovnet fint av seg selv ca halv ni. Skulle helst lagt ham en halvtime før, men han fikk en litt for sen dupp i går som ødela litt.

Men iallfall; han ble litt urolig rundt kl halv fire, jeg måtte opp og gi ham smokken et par ganger. Da klokka ble fem måtte jeg på do etter å ha gitt ham smokken igjen, og da jeg kom inn på soverommet igjen hørte jeg det smalt i bleia. Så begynte han å skravle, for nå var han jo våken. Så måtte jeg jo opp å skifte på ham (det har jeg ikke trengt å gjøre om natta på veeeldig lenge), og det ble han jo helt lysvåken av. Prøvde å gi ham mat for å se om han ville sovne igjen, men ikke tale om. Dermed ble det morgen kl 05 for oss i dag. Det er tidlig det! :Gjesp:

Men egentlig har jeg ikke sovet så godt siden halv fire da, og det merker jeg. Jeg fikk duppet i 45 minutter sammen med Junior tidligere i dag, men jeg kjenner på kroppen at jeg fortsatt er trøtt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er enig i at kl 05 fortsatt er natta. Men det var nytteløst å fortelle det til Junior. Han ville jo ikke høre. :fnise:

Men jeg er veldig rask til å stå opp med ham også da, fordi jeg vil at mannen skal få sove så lenge som mulig. Han er slett ikke god i helsa for tida, og trenger all den søvnen han kan få. Ellers kunne jeg sikkert lagt Junior mellom oss en stund, så KANSKJE han hadde sovnet igjen.

Men heldigvis er det ikke ofte det blir morgen så tidlig da. Han pleier å sove til rundt halv syv, og det er jo veldig overkommelig. :Nikke:

Men hvordan fungerer en slik kåpe i skikkelig plaskregn? Blir man ikke våt på buksene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det blåser kraftig og det regner vannrett, blir man jo det, men i "vanlig" regn er det ikke noe problem. Det er uansett mye bedre enn paraply :regn: Dessuten gåt jeg stort sett i skjørt, så regnbukse er egentlig ikke noe alternativ... :fnise:

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jo det da. Synes jeg ser deg med skjørt og regnbukse. En smule klumpete, kanskje?

Hvorfor finnes ikke regnskjørt? :klø: :fnise:

Og, paraply er jo uansett ikke noe alternativ for meg akkurat nå. Ikke så lett å manøvrere både vogn og paraply samtidig.. ;)

Mulig jeg må ta en titt til på den regnkåpa da. Den var jo så fiiiin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jo det da. Synes jeg ser deg med skjørt og regnbukse. En smule klumpete, kanskje?

Hvorfor finnes ikke regnskjørt? :klø: :fnise:

Jeg har vurdert å sy... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var det nok en gang morgen kl 05. Men han sovnet ved siden av meg etter han hadde fått litt mat. Og da sov han til halv syv. Jeg sov litt selv også, og det hjalp godt.

Nå har vi nettopp kommet hjem fra en halvannen times trilletur. Hører han er våken nede i vonga nå, for han ligger og leker med leken sin samt babler noe helt vannvittig. Jeg skjønner ikke hvordan det kan være så mye lyd i en sånn liten knott, altså. De tre siste dagene har han nesten skravlet hull i hodet på meg. :ler:

Men det er veldig morro også, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en liten morgenfugl vi også, som gjerne vil opp sånn i halv 6 tida! Men heldigvis går det som regel an å lure ham til å sove en time eller to til hvis han får ligge inntil mamma ;)

Man har begynt med div bable- og hyle-lyder her også :fnise:

Artig, men litt slitsomt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant? Det er iallfall litt slitsomt dersom det går i ett, slik det gjør her til tider. Men synes jo det er morro også. Jeg har ledd av ham flere ganger, for han høres så morsom ut. :ler:

Jeg fikk lurt Junior til å sove litt mer i dag også. Han våknet jo kl fem i dag igjen. Men etter en matbit sov han ved siden av meg til kvart på syv.

Det var verre med meg, for jeg klarer ikke å sove så godt når han ligger hos meg. Dessuten har jeg generelt hatt en dårlig natt, i og med at Junior har vært veldig urolig. Vet ikke hvor mange ganger jeg måtte opp for å gi ham smokken. Og sånt får man ikke noe god sammenehengende søvn av.

Kjenner jeg er litt sliten i dag. Jeg har hatt flere netter på rad som ikke har vært helt gode. Men men, sånn er det jo til tider! Lar meg ikke knekke av litt søvnunderskudd. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...