Gå til innhold

Galehuset

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

For et praktksemplar av en husmor du er da! :Nikke:

Endret av imli
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nuvel.. :ler:

Takk, men jeg er redd det kun er en illusjon. Jeg er ikke så flink til å ta litt husarbeid hver dag, det blir heller sånne skippertak. Og da ser jeg nok feilaktig veldig flink ut. Det er vel egentlig sånn jeg ikke skal innrømme da, men heller ta i mot det skrytet jeg får.. :fnise:

Skrevet (endret)

Venninnene mine har dratt etter å ha vært her i 3,5 timer. Vi hadde det kjempekoselig, og både sjokoladekaka og lasagnen var vellykket. :-D

Junior var kjempesnill gjennom hele kvelden, men ble en smule overtrøtt etter hvert. Men likevel fikk jeg ham i seng til vanlig tid uten for mye sutring. Flink gutt!

Og på toppen av en flott kveld rullet Junior for første gang fra mage til

rygg! :hoppe:

Men jeg fikk dessverre ikke se det, for jeg var på do akkurat da. Venninnene mine hadde nettopp dratt og jeg hadde lagt Junior på magen i lekegrinda mens jeg gikk på toalettet. Og mens jeg satt der hørte jeg et dunk fra stua. Skjønte ikke hva det var før jeg kom ut i stua igjen, og så Junior liggende storfornøyd på ryggen. Han lå og gliste og var tydelig stolt av seg selv. Fikk selvsagt masse skryt fra meg. Gode gutten min! :rødme:

Endret av Bippe
Skrevet

Skippertak er tingen - spesielt før man får gjester :fnise:

Du kan jo søke deg til en ny jobb da, selv om du ikke har mulighet til å studere? Kjedelig å gå tilbake til en jobb man ikke savner ihvertfall!

Skrevet

Ja, jeg er ekspert på skippertak og panikkrydding. :fnise:

Men jeg skulle ønske at jeg var flinkere til å holde det fint hele tiden. Det må være litt mer avslappende å kunne ta litt hver dag i stedet for å jobbe seg halvt i hjel samme dag man får gjester. Jaja, jeg får bare øve meg. :ler:

Ja, jeg kunne nok funnet meg en ny jobb. Men litt av problemet er kanskje at jeg ikke har lyst til å jobbe med det jeg er utdannet til lenger. Og skal jeg velge noe helt annet, blir det sikkert lavere lønn. Og det har jeg ikke så lyst til. Så det er en ond sirkel dette her. Men jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg går tilbake til jobben min etter endt permisjon. Så kan jeg heller gå og glede meg til neste permisjon. Håper ikke det blir så mange år til. ;)

Skrevet

Mannen tok seg faktisk fri noen timer fra jobben i dag, så vi fikk tilbrakt litt tid sammen. Det var koselig å endelig være sammen som en familie. Fordi mannen jobber så sykt mye blir det lite av sånt til vanlig, så jeg nyter de gangene vi får det til. :-D

Skrevet

Jaa! Jeg :hoppe: litt for begge deler!

I samme slengen kan jeg :hoppe: litt for at det blir sooool i morra! Jeg og venninna mi med baby skal på bytur imorra, og det gleder vi oss veldig til. Det skal bli koselig. :-D

Skrevet

Vi hadde det kjempekoselig på bytur i går. Det var sol fra skyfri himmel,og vi koste oss med skravling, shopping, is og god mat.

Jeg fikk kjøpte blant annet ei jakke til meg selv til 150 kr (salg selvsagt) pluss en strikkegenser og et smykke. Ellers fikk Junior en del nytt tøy i str 74. Hadde et tilgodekort på HM som kom godt med. I tillegg kjøpte jeg en ullbody, ullsokker og ull-lue til ham. Nå er vi snart klare for høstværet. :)

Huff, nå har jeg nettopp spist sjokolade - igjen. :sukk:

Må visst ut på trilletur i dag for å redusere de unødvendige kaloriene jeg nettopp trykte i meg! :fnise:

Skrevet

koselig med en bytur da. og klær på salg! blir som oftest det her i huset... og så er det moro å kjøpe klær til bebisen! de kler jo alt også, i motsetning til mødrene... :ler:

ble bare små bokstver, sitter her og skriver med en hånd og selskapssyk bebis på fanget :)

Skrevet

Ja, jeg elsker å kjøpe klær til Junior! Han passer jo alt, i motsetning til meg ja. Det er IKKE gøy å kjøpe klær til meg selv. Men jeg har alltid hatt problemer med å finne klær som passer bra. Jeg har visst en vanskelig kropp.. :forvirret:

Koselig med bebis på fanget! :-D

Jeg regner med at min våkner snart. Han har sovet i over en time nå, og det ligner ikke ham. Jeg kan som regel stille klokka etter de 45-minutters duppene han har på dagtid. Men det betyr vel at han sover godt da, og det er jo bra. Egentlig burde vel jeg også ha duppet litt sammen med ham, men synes det er vanskelig å legge meg på dagen.

Skrevet

Babyen til venninna mi, som vi var i byen med i går, har vokst noe helt utrolig i det siste! Han er to måneder yngre enn Junior (dvs han er 2,5 mnd gammel) og han veier allerede mer! :overrasket:

Junior veier nesten 6,9 kg, mens den andre babyen veier rett over 7 kg! Og alle som kommenterer at de synes Junior er stor når de ser ham. Men han er jo ikke stor i det hele tatt. Rimelig normal, vil jeg tro.

Jaja, de vokser i sitt eget tempo disse små. :)

Skrevet

Junior har sovet i to timer nå! :overrasket:

Han sover jo aldri mer enn 45minutter på dagtid, så jeg har måttet gå inn og sjekke ham flere ganger. Og han sover så søtt med armen rundt den ene bamsen sin. :hjerte:

Nei, forresten! Nå hører jeg at han er i ferd med å våkne. Han er sikkert akutt sulten nå, så best jeg finner frem gulpekluten og gjør alt klart for mat før jeg henter ham. Ellers synes han nok at det tar for lang tid før maten kommer. :ler:

Skrevet

:Gjesp:

God morgen. Det ble morgen før klokka slo seks i dag. Synes det er en halvtime for tidlig, men det er jo umulig å sove videre med en smørblid og pratsom baby i nærheten. :ler:

Jaja, da får jeg iallfall litt ut av dagen. Og kanskje jeg tar meg en dupp sammen med Junior etterpå.

Skrevet

Jeg fikk meg en liten dupp sammen med Junior i stad. Men mannen snorket, så jeg fikk ikke sovet så lenge jeg kunne gjort. Jaja, jeg har jo sjansen flere ganger i dag, men det spørs om det blir noe mer soving på meg. Noe tid alene må jeg jo ha, dessuten må jeg jo få tid til å gå ut med søppel, rydde litt, klesvask og slike ting. :)

Mannen har dratt på jobb, ellers kunne jo han hatt Junior litt.

Skrevet

Det blir ofte morgen i 6 tida her også. Ble det i dag, men fikk gitt ham mat og sovet lengre. Det er egentlig ikke noe lurt, for da blir jo hele døgnrutinen ødelagt. Ikke verd to ekstra timers søvn egentlig.

Du får kose deg alene med Junior da. Jobber mannen din mye i helgene eller?

Skrevet

Jeg prøvde også på trikset med mat, men han var like våken etterpå. Så det hjalp ikke. Som regel gjør det ikke det, men for enkelhetens skyld pleier jeg å gi ham mat i senga mi før vi står opp. Det kunne jo mot alle odds hende at han sovnet igjen. ;)

Mannen jobber veldig ofte i helgene ja. Han har kun fri søndagene og en lørdag i måneden. De er underbemannet på jobben hans, og med hans ansvar må han trå ekstra til. Ikke særlig populært her hjemme..

Men vi håper på at de får inn nye folk snart, slik at det kan bli litt mer fri på ham. Han har jo ikke hatt ferie heller i år, stakkars.. :(

Skrevet

T sovner som regel ikke igjen om morgenene han heller. Ligger og "prater" og ler og sparker ;) Men bedre det, enn sånn som han er nå...

Så kjedelig at mannen må jobbe så mye da. Da blir det jo ekstra mye på deg også...

Skrevet

Ja, det blir veldig mye på meg; det aller meste faktisk. Men heldigvis er jo Junior så grei å ha med å gjøre at det ikke er noe problem. Han gjør det så lett for meg! Snille gullgutten min!

Det eneste jeg synes er så synd er at Junior ikke får så mye tid med pappan sin. Tror det er viktig at de også få kost seg litt sammen, f.eks med bad, stell, lek og sånt. Men det blir alt for liten tid til det, gitt. :(

---

I natt våknet Junior kl halv fem. Han var lys våken og lå og pratet og lo til bamsene sine. Det var vel så vidt han kunne se dem da, i og med at det fortsatt var litt mørkt, men han skravlet iallfall i vei. Jeg fryktet at jeg måtte stå opp med ham da, men etter litt kos med smokken og kluten sin sovnet han heldigvis igjen. Så våknet han kl halv åtte. Da var det morgen og han ville ha mat. Det er jo et perfekt tidspunkt å stå opp på. Verken for tidlig eller for sent. :)

Men sånn ellers i natt har jeg ikke sovet så veldig godt. Jeg våknet veldig mange ganger og brukte evigheter på å sovne igjen. I tillegg la jeg meg så sent (tolv). Vi hadde besøk, men til slutt måtte jeg bare kaste inn håndkledet før kompisen vår hadde dratt. Det er ikke bare-bare når besøket blir værende helt til kl halv ett..

Skrevet

Nå sitter jeg og jobber med å fremkalle bilder. Har ikke fremkalt noe siden fødselen, så det er litt bilder å ta av for å si det sånn. Men heldigvis bestemte Junior seg for å sove lenge akkurat nå, så da fikk jeg gått gjennom en del. Sitter og venter på at det skal overføres til Eurofoto nå. Det tar tid, gitt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...