Gå til innhold

Galehuset

Fremhevede innlegg

Skrevet
Økedøgnene ja.. De bare fortsetter og fortsetter. Junior spiser annenhver time nå, både dag og natt. Han gjorde jo det fra starten av også, men hadde så en periode der det kunne gå tre timer mellom. Og det var mamma'en veldig fornøyd med. Men nå er det tilbake til det gamle; man kan nesten stille klokka etter ham om natta. I natt var det kl tolv, to, fire, seks og åtte.

:dåne: Blir sliten bare ved tanken...

:klemmer:

Videoannonse
Annonse
Gjest Kardemomme
Skrevet

:hallo:

Er ofte innom og leser, men har vært dårlig å legge igjen spor. Håper alt er vel med deg og lillegutten :klem:

Skrevet
:dåne: Blir sliten bare ved tanken...

:klemmer:

He he.. Ja, det er slitsomt. Men man klarer det man må klare. Jeg har jo ikke store valget. Selvsagt kunne jeg ha pumpet meg og latt mannen stå opp for å gi Junior mat, men synes ikke det er riktig av meg å kreve det når han skal på jobb dagen etter. *snill og omtenksom* ;)

:hallo:

Er ofte innom og leser, men har vært dårlig å legge igjen spor. Håper alt er vel med deg og lillegutten :klem:

Gopia! Så koselig å se deg. Hyggelig du er innom. Jeg er innom hos deg også altså, men jeg er også veldig dårlig på å legge igjen hilsner.

Men nå er det sannelig ikke lenge igjen for deg! Spennende tider du går mot! :-D

Skrevet

Jeg har hatt besøk at den høygravide venninna mi i dag. Hun har forløpig holdt seg unna føden. :ler:

Men det var iallfall kjempekoselig med besøk! Deilig å kunne skravle litt, og vi fikk til og med gått en liten tur i byggefeltet her.

Men nå er det visst en liten gutt som er sulten her. Best jeg går og henter ham før han blir alt for utålmodig. :)

Skrevet

Tusen takk for det, og i like måte! :klem:

Jeg tror vi bare kommer til å bli hjemme i morgen; jeg, mannen og Junior. Tviler sterkt på at vi gidder å dra til byen. Det blir bare stress. Vi satser nok heller på å kose oss litt her hjemme. Like greit det, når Junior uansett er for liten til å bry seg om tog, is og pølser. ;)

Gjest vimse
Skrevet

Tipper dere får deres dose av det i årene fremover alikevel :fnise:

Skrevet
Tipper dere får deres dose av det i årene fremover alikevel :fnise:

Vi er ihvertfall i den dose-perioden nå. Jenta mi skulle spise 5 iser imorgen sa hun! :fnise:

Skrevet

Nyt det mens du kan, sier bare jeg... Vi gadd heller ikke bry oss noe.. Ikke før eldstejenta begynte i barnhagen...

Jeg er en av dem som ikke kan fordra akkuratt denne dagen, og for min del kunne vært en helt vanlig dag uten feiringer og flagg og pølser og is og tog og mas og gnagsår og :sukk:

Nyt det mens du kan, jah.....

Ønsker dere allikevel en fin 17. mai :kose:

Gjest vimse
Skrevet
Vi er ihvertfall i den dose-perioden nå. Jenta mi skulle spise 5 iser imorgen sa hun! :fnise:

Tviler ikke!! :ler:

Skrevet

Inne og oppdaterer meg litt! Håper du har det bra, Bippe!! :klem:

Skrevet

*er med på å skape liv i Galehuset*

Skrevet

Godt det er noen som holder liv her mens jeg er borte! :ler:

Jeg har hatt besøk av mamma, ser dere. Derfor har jeg ikke vært innom på en stund. Men alt er bare bra her!

Mamma har hjulpet meg med å støvsuge huset og rydde i hagen. Sistnevnte var en smule overgrodd nå, kan man si. :sukk:

Men med et bekken som ikke har fungert helt, har det måttet bli en stund siden jeg var ute og ryddet.

Men nå ser det veldig bra ut, og jeg regner med at jeg kan klare neste rydding selv. Bekkenet er SÅ mye bedre, så jeg føler meg nesten helt normal igjen. Hurra! :hoppe:

Det går bare fint med Junior også. Jeg og mamma tok ham med på hans første bytur på onsdag. Det var min første også siden fødselen. Og det var ubeskrivelig deilig å komme seg ut litt og se andre ting enn disse fire veggene og byggefeltet rundt her. Vi endte opp på café og spiste og koste oss. Jeg hadde med flaske til Junior, og det gikk også kjempefint.

Det var litt betryggende å ha med seg noen første gangen jeg skulle ut i den store offentligheten med ansvar for en liten en. Men neste gang tror jeg at jeg skal tørre på egen hånd. Junior sov nesten hele tiden og oppførte seg eksemplarisk på caféen. Flinke gutten min!

Ellers blir det mer og mer smiling her, og han er bare helskjønn! :hjerte:

Skrevet (endret)

Vi var forresten på helsestasjonen på tirsdag. Junior har lagt på seg enda en kilo, så nå har han gått opp nesten to kilo siden fødselen. Han veier nå 5145 gram, er 56 cm lang og 37 cm i hodeomkrets. Han er blitt så stor! Har vokst ut av størrelse 56 allerede, så nå er det 62 det går i.

Store, lille gutten min! :rødme:

Endret av Bippe
Skrevet

Så bra at byturen med mamman din og junior gikk bra! Det er vel greit å ha med en ekstra første gang på trilletur sånn "offentlig", litt tryggere på en måte! Og så greit å se at junior er en liten engel i byen, da er det jo mye greiere å ha han med ut ;)

:juhu: For kilo og cm!! :-D

Ha en fin dag Bippe :klem:

Gjest vimse
Skrevet

Så koselig med besøk av mams! Tror du hun vil komme og ta et tak i min "hage" også? :fnise:

Skrevet
Så bra at byturen med mamman din og junior gikk bra! Det er vel greit å ha med en ekstra første gang på trilletur sånn "offentlig", litt tryggere på en måte! Og så greit å se at junior er en liten engel i byen, da er det jo mye greiere å ha han med ut ;)

:juhu: For kilo og cm!! :-D

Ha en fin dag Bippe :klem:

Takk for det og i like måte! :klemmer:

Ja, det var veldig greit å ha med seg mamma. Jeg var spent på om Junior ville være rolig i vogna så lenge (og ikke minst på bussturen frem og tilbake til byen), men det var jo ingen problem.

Det eneste som er litt dumt med ham er at han skal ha mat så ofte samtidig som han bruker utrolig lang tid på å rape/gulpe før han roer seg etter mat. Da blir det vanskelig å planlegge noe som helst. Jeg og mamma prøvde å komme oss av gårde i lang tid før vi endelig lyktes.

Men det går seg vel forhåpentligvis til etter hvert. :)

Så koselig med besøk av mams! Tror du hun vil komme og ta et tak i min "hage" også? :fnise:

Ja nå har du jo møtt henne, så du kan jo stikke innom og høre! :ler:

Forøvrig elsker hun hagearbeid og hun er nokså flink til det også, så hun kan sikkert komme med mange gode råd om du spør.

Forresten er det skikkelig kjipt at jeg ikke har arvet hennes kreativitet og grønne fingre! :sur:

Skrevet

Her har vi hatt den store gulpe- og klagedagen. Junior har gulpet opp store deler av det han har spist i dag. Og i og med at han mest sannsynlig har vært litt kvalm, har han også vært veldig urolig og langt fra fornøyd. Jeg har nesten ikke fått "fri" i det hele tatt, og jeg har måttet sitte med ham på fanget eller bære ham store deler av dagen. Heldigvis rakk jeg å få meg en dusj før han begynte å styre som verst. :)

Han lå lenge og småklaget i kurven sin i stad. Selv ikke smokken og uroen fikk ham til å bli helt fornøyd. Men til slutt kapitulerte han visst til lyden av uroen, for nå sover han søtt. Håper jeg får en liten pause nå før det er tid for mat igjen. Ellers kommer vel mannen hjem fra jobb snart, og da håper jeg at han kan avlaste litt dersom kvelden blir på samme måte som dagen har vært.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...