Gå til innhold

Galehuset

Catus

Anbefalte innlegg

Ja, det spørs om vi ikke må ha oss en tur ut. Må bare vente til etter neste gang Junior skal ha mat, sånn at han ikke blir sulten mens vi er ute (gidder ikke ta med flaske bare for en liten gåtur).

Jeg kan jammen ikke bare ta en tur ut på impulsen lenger. Må først passe på at han er mett, har ren bleie, er kledd passelig og pakket godt nedi vogna.

Så er det meg selv som også skal se noenlunde ut før vi tar turen. Og det er ikke alltid like lett å få tid til. Jeg har blitt litt mindre forfengelig etter Junior kom, kan man si. Nå går jeg lett ut uten mascara og uten å være helt nydusjet. Han har visst påvirket mamman sin, men om det er til det positive eller negative vet jeg sannelig ikke.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vimse
:ler: Er det ikke godt å bare kunne være helt naturlig? Det er sikkert ikke så mange som bryr seg om du har mascara på eller ikke ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke andre enn meg selv. ;)

Men jo; det er jo litt deilig å bare være naturlig (selv om selvtilliten gir meg litt følelse av grå mus). Så kan jeg heller føle meg ekstra fin de dagene jeg rekker å ta på meg litt sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk gått en kjempefin tur i dag også. Det er sååå herlig med det flotte været! :hoppe:

Men nå er mannen på vei hjem fra jobb, og jeg må gå og gjøre klar Junior og meg selv for en tur på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal fortelle deg hva jeg gjorde dagen etter vi kom hjem med jenta fra sykehuset.

Jeg skulle jo på butikken og handle middag til mannen kom hjem, så jeg hadde på meg jakke og pengboka i handa... til og med fått på meg skoa og skulle til å gå ut ytterdøren da jeg plutselig kom på en "liten" ting til jeg glemte...

Nei, ikke handleliste....

Men ja, jenta mi. Ho låg der og sov i sengen sin. "oj, søren...." sa jeg for meg selv...

Ja, det var enda en ting bortsett fra pengboka å ta med meg på livet vei nå ja. Uvandt og litt av en omstilling!

Men nå er det heller slik at viss jeg skal på butikken er veldig rart om ungene ikke er med. føler det blir helt feil :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Er nok mange som har glemt sånt i begynnelsen ja Ghost.

Håper det står bra til Bippe. Jeg er ikke her så ofte lenger men jeg har sett flere ganger på de nydelige bildene av nurket på facebook. Virkelig pen gutt dere har altså!!!

Kos deg videre i permisjon og nyt øyeblikkene. Det går så altfor fort. Snart feirer vi 1-årsdag!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, Ghost! :fnise:

Det der har ikke jeg gjort enda. Men jeg må jo innrømme at jeg flere ganger har hatt lyst til å gå ut uten Junior. Det var jo så greit og praktisk før. :ler:

Gleder meg til mannen er ferdig med all overtidsjobbinga si, slik at jeg kan få meg en tur ut alene. Det er veldig koselig å ha med Junior altså, men jeg tror alle trenger litt alenetid også i blant.

----------

Tuesn takk for hilsen, smile! Koselig å se deg når du først er innom KG. Jeg har sett på bildene dine også, og du har sannelig ei skjønn jente! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior hadde økedøgn i går og i natt. Han spiste mye og ofte, og dermed er mamman veldig trøtt i dag. :Gjesp:

Jeg skulle nesten ha sovet litt, men jeg får besøk av to gode venninner i ettermiddag og da må jeg nesten gjøre litt ymse småtteri her hjemme. Det ser nemlig ikke ut her.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Junior har visst bare fortsatt på økedøgnet sitt. Han spiser ofte og blir ganske krakilsk dersom jeg ikke er kjapp nok til å hente ham for amming. Synes jeg aner at han får mer og mer vilje og blir mindre tålmodig. Men nå han har jo litt å gå på også da, så snill og grei som han har vært til nå. :)

Det var kjempekoselig med besøk av venninnene mine i går! Det er så godt å få litt mennesklig kontakt utover Junior. Jeg kjenner jo ingen rundt her som har småbarn, og dermed blir jeg litt isolert når alle andre venninner er på jobb om dagen. Bestevenninna mi har imidlertid gått ut i permisjon nå, så hun kommer på besøk i morra. Så sant hun ikke føder da. :lol:

Men jeg håper at hennes lille Junior venter noen dager til med å komme til verden, for hun har fortsatt to uker igjen til termin. Det er spennende der i gården nå! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen fikk endelig montert lekegrinda i går. Jeg kunne sikkert ha montert den for lenge siden jeg, men han hadde rotet bort skruene. Så fant han dem i går, og da tok det ikke lange tiden før grinda var på plass. Jeg kommer til å bruke den å legge Junior på magen i, slik at han slipper å ligge på gulvet. Synes det er litt tryggere i forhold til kattene. De kommer ikke så lett bort til ham i et uoppmerksomt øyeblikk fra min side.

Dessuten har jeg montert uroen i dag. Nå venter jeg bare på at Junior skal våkne fra duppen sin, så skal jeg prøve hvordan han reagerer på den. Det er ikke sikkert han oppdager den skikkelig enda, det er muligens litt tidlig. Men jeg skal nå iallfall prøve. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke noen barselgruppe der du bor da? Godt du har venninnen din som føder snart da :)

Hvordan går det ellers med økedøgnene?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjekt å høre at du snart får ei venninne til som har barn da. Det er veldig kjekt å møte andre i blandt ja!

Skjønner du vil bruke lekegrind på junior ja. Ikke helt beregnelig alltid disse dyra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld.

Idag har lillegutt vært på 15 mnd kontroll og fått sprøyte i armen sin stakkar.

ja ja, håper det går bra med dere da! :klemmer:

Ble kort dette, men må plutselig gjøre noe her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior har visst bare fortsatt på økedøgnet sitt. Han spiser ofte og blir ganske krakilsk dersom jeg ikke er kjapp nok til å hente ham for amming. Synes jeg aner at han får mer og mer vilje og blir mindre tålmodig. Men nå han har jo litt å gå på også da, så snill og grei som han har vært til nå. :)

Mener å huske at mine i denne perioden, også hylte forferdelig. Det var nesten så en kunne tro de ville dø om ikke maten kom fort nok. ;)

*på med maskaraen Bippe og ut på trilletur*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere ikke noen barselgruppe der du bor da? Godt du har venninnen din som føder snart da :)

Hvordan går det ellers med økedøgnene?

Dessverre arrangerer de ikke barselgrupper her i kommunen. Men jeg har snakket med helsesøster om det, og etter litt vurdering kom de frem til at de ville starte etter sommeren. Jeg gleder meg til det kommer i gang, og håper jeg treffer noen jeg finner tonen med. :-D

Økedøgnene ja.. De bare fortsetter og fortsetter. Junior spiser annenhver time nå, både dag og natt. Han gjorde jo det fra starten av også, men hadde så en periode der det kunne gå tre timer mellom. Og det var mamma'en veldig fornøyd med. Men nå er det tilbake til det gamle; man kan nesten stille klokka etter ham om natta. I natt var det kl tolv, to, fire, seks og åtte. Og når jeg da i tillegg må bruke masse tid på å få ham til å rape og/eller gulpe, blir jeg nokså sliten. Men men, det går seg vel til etter hvert. :)

Kjekt å høre at du snart får ei venninne til som har barn da. Det er veldig kjekt å møte andre i blandt ja!

Skjønner du vil bruke lekegrind på junior ja. Ikke helt beregnelig alltid disse dyra...

Ja, jeg gleder meg til hun får sin lille. Hun skulle egentlig besøke meg i dag, men hun hadde fått så menssmerter i ryggen i dag, så vi utsatte heller besøket til i morra. Så får vi se da; om det blir besøk hos meg eller på føden for hennes del. :ler:

God kveld.

Idag har lillegutt vært på 15 mnd kontroll og fått sprøyte i armen sin stakkar.

ja ja, håper det går bra med dere da! :klemmer:

Ble kort dette, men må plutselig gjøre noe her!

Junior skal også ha sprøyte neste uke. Da er det hepatitt B-vaksinen som står for tur. Jeg gleder meg ikke til de skal stikke i ham igjen.. :forvirret:

Mener å huske at mine i denne perioden, også hylte forferdelig. Det var nesten så en kunne tro de ville dø om ikke maten kom fort nok. ;)

*på med maskaraen Bippe og ut på trilletur*

Ja, det er nesten så man skal tro de vil krepere dersom maten ikke kommer NÅ eller helst i stad.. :ler:

Blir visst ikke noen trilletur på oss i dag. Og jeg hadde ikke giddet å ta på meg mascara heller.. :tunge1:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...