Catus Skrevet 27. april 2008 Forfatter #5141 Del Skrevet 27. april 2008 Ta deg en dupp når Junior hviler Pakke snurret med lekker oransje Byggkjøp-tape ble sendt avgårde i dag Tok litt tid, men fikk endelig sparket meg selv bak.. God helg, kos dere masse Jeg har litt problemer med klare å sove på dagtid, men det hender jeg får til en liten dupp. Skulle nok helst sovet litt oftere, for jeg er som regel ganske utsultet på søvn. Men heldigvis er jeg en av dem som normalt ikke trenger så mye søvn, så det kunne vært så mye verre. :-D Har du laget pakke til oss? Selen, regner jeg med? Det er bare så utrolig snilt, altså! Tusen takk, vennen! God helg til dere også! Helg :juhu: Selv om du har fri hele tiden, så er det vel deilig at mannen er hjemme Kos dere Ja, det er fint å ha mannen hjemme. Han jobber litt ute i dag igjen da, men det er godt å ha ham i nærheten. Høres ut som dere koser dere Så bra mannen sover om natten da GOd helg! Ja, det er noen som har det greit om natta.. Men vi koser oss masse! Nå ligger Junior og sover i kurven sin. Jeg kledde ham i snekkerbukse for første gang i dag. Den er fortsatt ganske stor, men han ser kjempesøt ut! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 27. april 2008 Forfatter #5142 Del Skrevet 27. april 2008 Vi hadde besøk igjen i går kveld. Da var det noen fra mannens familie som kom. Det er veldig mye besøk for tiden, men det er jo koselig det. I morra får jeg besøk av ei venninne på dagtid. Det gleder jeg meg til. Ellers har vi ikke noen planer i dag. Får se om det dukker opp noen folk etter hvert, man kan aldri vite. Håper bare jeg får tatt meg en lang og god dusj før det eventuelt kommer noen. Håper mannen kommer inn snart. Det er litt bedre å dusje når han er hjemme enn å plassere Junior i vippestolen inne på badet. Det funker greit det altså, men jeg tar meg litt lenger tid og koser meg mer når jeg vet at Junior kan være sammen med mannen i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 28. april 2008 Forfatter #5143 Del Skrevet 28. april 2008 God morgen! Eller; jeg har vært oppe en god stund allerede. Har dusjet selv og gitt Junior morgenstellet. Nå tenkte jeg å få i meg litt mat. I går var vi en tur hos svigermor. Hun satt med Junior i armene hele tiden og koste seg veldig med ham. Hun er så stolt atte. Jeg selv var ikke helt i form i går. Jeg hadde skikkelig hodepine og var dødstrøtt og sliten. Men jeg holdt da ut. Var redd for at hodepinen skulle fortsette i dag, men forløpig har den holdt seg unna. Mannen tok den siste paraceten på morgenen, så jeg håper jeg slipper unna. Jeg får forresten besøk av ei venninne i tolvtida i dag, så vi satser på at litt skravling holder hodepinen borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 28. april 2008 Forfatter #5144 Del Skrevet 28. april 2008 Nei, nå er det på tide å få gjort noe fornuftig! Jeg må gjøre klar både meg selv, Junior og huset til besøket som kommer om halvannen time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 28. april 2008 #5145 Del Skrevet 28. april 2008 Kos deg med besøk idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 28. april 2008 Forfatter #5146 Del Skrevet 28. april 2008 Takk for det! Jeg koste meg veldig. Det er så koselig å få skravlet litt fra seg. Særlig når det er gode venninner som kommer på besøk. Så fikk vi spist litt sjokolade og kake også.. Huff, jeg må nok skjerpe meg litt fremover dersom jeg skal bli kvitt de overflødige kiloene. Jeg spiser alt for mye godis for tida. Men det blir som regel sånn når det stadig er folk på besøk. Må jo ha noe å servere da, og det blir som oftest noe søtt. Jeg prøvde å veie litt opp i dag da, og serverte oppskåret frukt i tillegg. Så jeg prøver.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 28. april 2008 Forfatter #5147 Del Skrevet 28. april 2008 Da er selvangivelsen min levert. Godt å få det unna! Har ikke levert mannen sin enda, men det er et par småting han må se over før jeg sender den inn. Leverer den nok i morra. Her i huset er det jeg som tar på meg ansvaret for å se over selvangivelsene og levere dem. Til nå har de stemt hvert år, jeg har bare måttet tillegge et par tilleggsopplysninger. Lurer på hvordan det blir neste år, da har jo hele livssituasjonen vår forandret seg. :-D I dag har Junior sovet ekstremt mye. Han har bare våknet for å få mat, for deretter å sovne igjen. Nesten så jeg begynner å lure på om det er noe galt.. :klø: Men det er vel ganske vanlig at de har sånne dager innimellom. Han sover jo normalt sett ganske mye, så alt er nok vel. Det får vi i tilfellet greie på i morra, da vi skal på første kontroll på helsestasjonen. Det skal bli spennende å se hvor mye han har vokst og lagt på seg siden han ble født. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ghost Skrevet 28. april 2008 #5148 Del Skrevet 28. april 2008 Bare nyt de dagene han sover lenge, for kanskje imorgen har han bestemt seg for å være masse våken Det er helt normalt at dem sover mye en dag, like normalt som at de kan være veldig våkne en annen dag igjen! Spennende å dra på helsestasjonen da! Veldig godt å ha et sånt sted man kan dra til. man kan spør helsesøster om alt man lurer på, og da er det godt å få noen kloke svar fra ei som vet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 28. april 2008 #5149 Del Skrevet 28. april 2008 Synes det virker som du har veldig mye energi og overskudd jeg. Og tenk at imorgen er han 3 uker alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 29. april 2008 Forfatter #5150 Del Skrevet 29. april 2008 Bare nyt de dagene han sover lenge, for kanskje imorgen har han bestemt seg for å være masse våken Det er helt normalt at dem sover mye en dag, like normalt som at de kan være veldig våkne en annen dag igjen! Spennende å dra på helsestasjonen da! Veldig godt å ha et sånt sted man kan dra til. man kan spør helsesøster om alt man lurer på, og da er det godt å få noen kloke svar fra ei som vet! Godt å få bekreftet fra erfarne mødre at det er vanlig at de sover hele dagen i blant. Heldigvis sov han greit om natta også. Jeg fryktet jo at han skulle være våken hele tiden siden han hadde sovet så vannvittig mye på dagen. Han skulle ha mat ofte da, det ble hver andre time i natt. Så hadde han en våkeperiode mellom kl fem og seks. Da satt jeg med ham i stua, samt tok et skift på ham. Og hvem var det som sprutet mamman sin full av bæsj mens han lå der og ble vasket? Synes det virker som du har veldig mye energi og overskudd jeg. Og tenk at imorgen er han 3 uker alt Energi og overskudd? :klø: Tja, det kunne nok vært mye verre. Men jeg kjenner på at jeg får litt lite søvn, altså. Og tenk at han er 3 uker i dag, ja! Det er ikke til å tro! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 29. april 2008 #5151 Del Skrevet 29. april 2008 Den første tiden går kjempefort Nurkeliten sov også veldig mye i begynnelsen, nyt det mens du kan får jeg si, for det går over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 29. april 2008 Forfatter #5152 Del Skrevet 29. april 2008 Vi var på helsestasjonen for første gang i dag. Jaggu har ikke Junior lagt godt på seg! Han veide 3310 g da han ble født, og i dag veide han 4110 g. Helsesøster var veldig fornøyd med det. Vi ble litt lettet da, for da er vi iallfall sikre på at han får det han skal ha av mat. Ellers fikk han sin første vaksine. I dag var det BCG'en han skulle ha; den som alle andre får på ungdomsskolen. Det var en ekstra helsesøster med for å hjelpe til da det er veldig sjelden de setter den vaksinen på så små babyer, og man må sette nålen på en spesiell måte. Det er visst ikke bare å stikke. De var ganske nervøse, og helsesøster sa hun hadde gått og grudd seg til dette hele dagen. Beroligende for mor å høre.. Mannen hadde tatt seg fri fra jobb for å være med i dag, og det var han som holdt Junior mens helsesøster stakk. Det så ikke særlig godt ut, for Junior hadde ikke lyst til å holde armen i ro. Når han bevegde seg, bøyde nålen seg (den satt jo inne i armen hans). Mannen ble nervøs og satt og svettet mens de holdt på. Tror nesten det var verre for ham enn det var for meg. Etter litt knoting med sprøyta og litt gråt fra Junior var alt over. Det hadde gått veldig bra. Helsesøstrene var like lettet som oss, tror jeg. Nå er det 6 uker til neste gang. Da skal han ha hepatitt B-vaksine og legekontroll. Liker ikke all denne stikkingen, men det er jo bedre det enn at han blir syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 29. april 2008 Forfatter #5153 Del Skrevet 29. april 2008 Den første tiden går kjempefort Nurkeliten sov også veldig mye i begynnelsen, nyt det mens du kan får jeg si, for det går over Ja, jeg har skjønt det sånn. Nei, nå er det en som roper på meg. Det visst tid for mat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 29. april 2008 #5154 Del Skrevet 29. april 2008 Da satt jeg med ham i stua, samt tok et skift på ham. Og hvem var det som sprutet mamman sin full av bæsj mens han lå der og ble vasket? Så søtt... Ellers fikk han sin første vaksine. I dag var det BCG'en han skulle ha; den som alle andre får på ungdomsskolen. Det var en ekstra helsesøster med for å hjelpe til da det er veldig sjelden de setter den vaksinen på så små babyer, og man må sette nålen på en spesiell måte. Det er visst ikke bare å stikke. De var ganske nervøse, og helsesøster sa hun hadde gått og grudd seg til dette hele dagen. Beroligende for mor å høre.. Enkelte ting er kanskje greit å holde for seg selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 29. april 2008 #5155 Del Skrevet 29. april 2008 Hvorfor får han de vaksinene så tidlig? Har du sagt det før kanskje..... Og man får et heeelt annet forhold til bæsj når man blir mor har jeg funnet ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 29. april 2008 #5156 Del Skrevet 29. april 2008 Håper du har en fin dag Bippe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 29. april 2008 Forfatter #5157 Del Skrevet 29. april 2008 Så søtt... Enkelte ting er kanskje greit å holde for seg selv... Ja ikke sant? Det var det jeg også tenkte. Men så gikk det jo veldig bra da. Hun traff på første forsøk, heldigvis. Hadde nok ikke likt det særlig godt dersom de måtte gjort det på nytt, nei.. Hvorfor får han de vaksinene så tidlig? Har du sagt det før kanskje..... Og man får et heeelt annet forhold til bæsj når man blir mor har jeg funnet ut Han får dem så tidlig fordi pappa'n hans ikke er født og oppvokst i Norge. Det er visst fordi det er mer vanlig med smitte i andre land enn her. Men nå har jo pappa'n vært i Norge i så mange år nå (14-15 år), at det ikke skulle være noen fare. Men det er jo bedre å være på den sikre siden, selvsagt. Så derfor får Junior vaksiner nå. Og da kan han iallflall slippe unna når alle klassekameratene skal ha sin BCG på ungdomsskolen. Det blir sikkert fint for ham. Og det der med forhold til bæsj har jeg også merket. Men så har jo jeg hatt sommerjobb på diverse sykehjem også, så jeg har vært borti mye verre ting en babybæsj, for å si det sånn.. Håper du har en fin dag Bippe! Tusen takk, og i like måte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimse Skrevet 29. april 2008 #5158 Del Skrevet 29. april 2008 Er det ikke noe med prisen også? Nå får junior tilbudet om vaksinene, velger dere å ikke gi han de nå så må de betales for seinere, i alle fall hepatitt-vaksinen, og den er dyr. I sin tid(jaaa, det er mange år siden) måtte vi ut med 2000 kr for den... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 29. april 2008 Forfatter #5159 Del Skrevet 29. april 2008 2000 kr? Det var dyrt! Men det er klart at vi vil gi Junior de vaksinene han får tilbud om nå. Vil ikke ta noen sjanser, selv om det er ekstremt liten sjanse for at han blir syk. Men nå er han visst sulten igjen. Ja, det stemmer jo det, det er jo to timer siden sist. Han har vært en del våken i mellomtiden nå og har hatt litt vondt i magen. Håper det hjelper på med litt mat i magen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimse Skrevet 29. april 2008 #5160 Del Skrevet 29. april 2008 Den er enda dyrere nå visst... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå