Ghost Skrevet 18. april 2008 #5101 Del Skrevet 18. april 2008 Det hørtes veldig likt ut som min første fødsel, bare at jeg brukte epidural! Jeg også følte meg veldig klar for en fødsel til kort tid etterpå. men nå har det sagt stopp ja He he To av hvert kjønn, passer meg helt utmerket!! Så deilig du må ha det nå med en liten tass hjemme! KOOS!!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 18. april 2008 #5102 Del Skrevet 18. april 2008 Stikker innom på en "god helg-tour* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 19. april 2008 #5103 Del Skrevet 19. april 2008 Ha en fin helg Bippe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 19. april 2008 Forfatter #5104 Del Skrevet 19. april 2008 Åå, Bippe, det var fin lesning!! Og så fint navn han har fått :rødme: Blir helt rørt jeg!! Gratulerer nok en gang med en herlig liten gutt!! :-D Tuen takk! :-D Hei Bippe! Tror ikke jeg har skrevet så mye hos deg før (hvis i det hele tatt) men jeg kom over fødselshistorien din i dag og den var så levende og rørende! Takk for at du delte den, og gratulerer med en aldeles nydelig liten gutt. Hei og velkommen! Koselig med nye folk som stikker innom. :-D Og tusen takk for skryt og gratulasjon, morro at det jeg skriver blir lest. Hørtes ut som en grei fødsel. Kjedelig at åpningsfasen tok så lang tid, men det var vel verd strevet Jeg har mest angst for revning og klipping og er overlykkelig over at jeg slapp det. Ja, det var en veldig grei fødsel, synes jeg. Men jeg synes ikke du skal ha så angst for revning og klipping. Det hadde jeg også før jeg var der selv, men jeg fant jo fort ut av at det ikke var noe å være redd for. Dersom det er smertene ved det du ikke liker å tenke på, så kan jeg berolige deg med at du ikke kjenner det i det hele tatt. Det er så mye annen smerte akkurat der på samme tid, så du kjenner ikke forskjell på hva som er hva. Og dersom du gjør som jeg; sier i fra på forhånd om at klipping/revning skremmer deg litt, så er jeg sikker på at de ikke forteller deg at de gjør det før det er over. Litt lurt, slik at du slipper å bekymre deg over det. Det funket iallfall veldig bra for meg! Så utrolig fin fødselshistorie *rørt* Som sakt før; Du var kjempeflink!! Junior er bare helt nydelig, og så snill han er da.. Rett og slett en drøm av en start for nybakte foreldre Tusen takk! Og jeg synes også at jeg var litt flink.. Og han er virkelig en drøm å ha med å gjøre, stort sett. Han har hatt et par urolige netter nå da, men sånn vil det jo alltid være i blant. Kan ikke være like rolig hele tiden, da ville jeg nesten vært bekymret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 19. april 2008 Forfatter #5105 Del Skrevet 19. april 2008 Gratulerer Bippe..!! Tusen takk! :-D *rørt* Så deilig at du følte det gikk greit, og ikke er redd for å gjøre det igjen. Ja, det var en lettelse å oppdage at det var det jeg følte. Så jeg er nok klar for nestemann jeg, om et par-tre år. Det hørtes veldig likt ut som min første fødsel, bare at jeg brukte epidural! Jeg også følte meg veldig klar for en fødsel til kort tid etterpå. men nå har det sagt stopp ja He he To av hvert kjønn, passer meg helt utmerket!! Så deilig du må ha det nå med en liten tass hjemme! KOOS!!! :D To av hvert kjønn? Har du født to barn i hemmelighet, eller? Stikker innom på en "god helg-tour* Takk i like måte! Ha en fin helg Bippe! Tusen takk og i like måte! Og gratulerer så masse med dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 19. april 2008 Forfatter #5106 Del Skrevet 19. april 2008 Jeg er trøtt i dag! Junior har hatt to urolige netter på rad, og det tar på for en mamma med søvnunderskudd. Tror han har hatt en del magevondt, for han har bare lagt og klynket, trykket og klaget. Og da får jo ikke mamma'en sove. Har prøvd å ha ham hos meg i senga hele natta, og han har sovet litt sånn innimellom. Men det ble ingen god søvn for noen av oss, så kjenner jeg er rimelig trøtt. Jeg endte opp med å legge ham på magen på brystet mitt nå på morrasiden, og da sovnet han faktisk. Til slutt la jeg ham i senga vår, pakket godt inn i teppe og dyne, og heldigvis sover han fortsatt. Tror disse to nettene har tatt på for ham også. Jeg vet forresten ikke hvorfor han har vondt i magen. Tror ikke jeg har spist noe som skulle tilsi det. Men det er vel vanlig at de får litt luftsmerter i blant. Bare synd at jeg ikke kan gjøre så mye fra eller til for å hjelpe ham.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 19. april 2008 Forfatter #5107 Del Skrevet 19. april 2008 Jeg får snart besøk av mamma. Hun skal hjelpe meg å vaske litt i huset før helsesøster kommer på hjemmebesøk til mandag. Kjekt at det ser litt greit ut her hjemme. Jeg vet det ikke er det hun skal komme for å sjekke, men jeg liker at det ser litt ordentlig ut når det kommer folk uansett hvem det er. Mamma gleder seg visst veldig til å se Junior igjen. Hun har sendt meg meldinger der vi baaaaare må si i fra dersom vi trenger hjelp til noe. Og hun bor i en annen by, og for å komme til oss må hun reise i ca tre timer og ta tre forskjellige busser. Ivrig mormor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 19. april 2008 #5108 Del Skrevet 19. april 2008 For en flott fødsel det høres ut som om du hadde. Tusen takk for at du delte opplevelsen. Kos deg masse med junior, og med mormor på besøk. God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 19. april 2008 #5109 Del Skrevet 19. april 2008 God helg Bippe! Kos deg masse med mamma/mormor og lillebabyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 20. april 2008 #5110 Del Skrevet 20. april 2008 Så kjekt å se en så nydelig gutt og høre om fødselen din!!! Jeg håper jeg også får oppleve dette igjen!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ghost Skrevet 21. april 2008 #5111 Del Skrevet 21. april 2008 okei... to barn da.. en av hvert kjønn, altså jeg har 1 gutt og 1 jente! 1+1 = 2 og 2 stk barn er nok det var kun det jeg ville frem til! Uansett, håper magevondten til Junior er borte og at han lar mamman sin få sove litt! Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 22. april 2008 Forfatter #5112 Del Skrevet 22. april 2008 Takk for hilsner! Jeg hadde en veldig fin helg, på tross av mer magevondt. Lørdagen ble ganske heftig på det punktet; Junior gråt og gråt fordi han hadde så vondt. Heldigvis hadde jeg mamma på besøk, slik, at hun kunne avlaste meg litt. Jaja, jeg som har skrytt så fælt av hvor lite han griner. Men nå vet vi iallfall at det er lyd i ham, og det er jo bra det.. Jeg skjønner fortsatt ikke helt hva jeg spiser som kan forårsake de vondtene. Jeg skal imidlertid forsøke å kutte ut kaffe for å se om det hjelper. Det er ikke mye kaffe jeg har drukket til nå da, men vi får prøve oss frem. Ellers måtte vi introdusere smokken i natt. Han ville ikke roe seg og bare klynket og klaget. Når han fikk smokken i munnen stilnet det ganske fort. Men nå på morrasiden ville han ikke ha den, så han trenger vel litt tid til å venne seg til det. Men jeg kommer ikke til å tilby den uten at han klynker og klager. Det skal ikke bare bli "kos" med smokk (kos skal han få i massevis av oss), men derimot en trøst dersom han ikke har det helt godt. Det er iallfall det jeg har ambisjoner om, så får vi se om vi klarer å holde det.. Jeg må jo få skryte litt av ham også da. Han har blitt veldig flink til å sove i kurven sin om natta. Jeg tar ham opp i senga vår når han skal få mat, men legger ham rett ned i kurven sin etterpå. Han har protestert bittelitt, men han har endt med å sovne fint kort tid etterpå. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 22. april 2008 Forfatter #5113 Del Skrevet 22. april 2008 Vi hadde forresten besøk av helsesøster i går. Det gikk veldig bra og hun virket kjempekoselig! Det kan nok bli et godt samarbeid. Vi skal på første kontroll på helsestasjonen til tirsdag, og da skal Junior blant annet få sin første vaksine. Gleder meg ikke så mye til det, men det må jo gjøres. Og vondten etter stikket går jo over også, så det gjør jo egentlig ingenting. Ellers er det mannens siste dag hjemme i dag. Han begynner i full jobb igjen i morra. Ser for meg at det kan bli litt lange dager hjemme for meg og Junior, men vi får håpe på mye fint vær slik at vi kan være mest mulig ute. Jeg prøvde meg på en trilletur sammen med mamma på lørdag. Junior koste seg og sov hele veien, men bekkenet mitt og stingene mine likte det ikke helt. Fikk skikkelig vondt i underlivet, så jeg skal vel være litt forsiktig med å gå mye enda. Spørs bare om jeg klarer å la være, nå som våren endelig har kommet! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 22. april 2008 Forfatter #5114 Del Skrevet 22. april 2008 Junior er 2 uker gammel i dag! Som tida flyr!! :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 22. april 2008 Forfatter #5115 Del Skrevet 22. april 2008 Men jeg kommer ikke til å tilby den uten at han klynker og klager. Det skal ikke bare bli "kos" med smokk (kos skal han få i massevis av oss), men derimot en trøst dersom han ikke har det helt godt. Det er iallfall det jeg har ambisjoner om, så får vi se om vi klarer å holde det.. Jeg lurer på om jeg allerede skal trekke den uttalelsen der tilbake. Han fikk smokken i stad, og jeg ser jo hvordan han koser seg med den. Han ble rent salig i blikket og roet seg momentant. Så det spørs vel om det ikke blir litt "kose-smokking" også. Klarer nok ikke å la være. Nå roper han visst på meg. Det er nok tid for mat, kjenner jeg ham rett. Det er vel ca to timer siden sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 22. april 2008 #5116 Del Skrevet 22. april 2008 To av hvert kjønn, passer meg helt utmerket!! To av hvert kjønn? Har du født to barn i hemmelighet, eller? Den la jeg også merke til... Du er i gang med å svelge kameler allerede? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 22. april 2008 #5117 Del Skrevet 22. april 2008 Veien blir nok til mens man går ja Men jeg synes det er greit å ha tanker og prinsipper i utgangspunket, og heller lempe på de, enn å ikke han noen formning i det hele tatt jeg da. Du trenger jo ikke å gå så langt eller veldig fort da. Ta det hele i ditt tempo, så nyter du i alle fall finværet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sense Skrevet 22. april 2008 #5118 Del Skrevet 22. april 2008 Vaksine allerede? Er det noe nytt, eller er det husken min som skrangler!? :klø: Var liksom så sikker på at mine ikke fikk før de var 3mnd.. Må nesten rote frem helsekortet.. Uansett er mine erfaringer at jo mindre dem er, jo lettere er det å få satt vaksinen. De er jo så små, og ligger bare der og aner fred og ingen fare.. Er somregel mammsen som engster seg mest.. Jeg har pleid å se en annen vei mens det pågår, så blir det ikke så vondt. Smokk er en fin ting, syns jeg.. Vi "tvang" begge til å bruke.. Eldstejenta satt vi med i armene mens vi holdt smokken på plass.. Men henne ventet vi til vi kom hjem fra sykehuset. Med mini begynte vi på sykehuset.. Var mye hjelp i den opp gjennom årene... Begge sluttet da de var rundtom 3 år, så vi har sluppet dette her med stooore unger som går rundt og tutter.. Syns det blir litt feil.. Og så to uker allerede da!!! Det er igrunn når man får unger man merker hvor fort tiden flyr!!! Kos deg masse masse med den lille sjarmøren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimse Skrevet 22. april 2008 #5119 Del Skrevet 22. april 2008 for to uker! Synes ikke det er lenge siden jeg gikk og virret og ventet på oppdateringer fra deg! Vaksiner går bra, noen ganger tror jeg det er verre for den som holder enn den som får stikkene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ghost Skrevet 22. april 2008 #5120 Del Skrevet 22. april 2008 Den la jeg også merke til... Du er i gang med å svelge kameler allerede? Snakk om å legge detaljer på hodet da!!! ja, så kanskje jeg har født 2 barn i all hemlighet? er det så rart eller? :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå