Gå til innhold

Galehuset

Catus

Anbefalte innlegg

Vi hadde forresten besøk av et vennepar i går kveld. Det var veldig koselig. Det er så godt å kunne være litt sosial av og til. Spesielt nå som jeg er litt isolert; når jeg sitter her uten lappen og med en bekkenløsning som gjør at jeg ikke kommer meg så langt.

Jeg begynner å bli såpass i form igjen etter forkjølelsen at jeg snart skal invitere noen venninner på kake. Har ikke hatt ork til det tidligere. Dessuten har ikke kakebaking med rennende nese og masse hosting hørt helt sammen i mitt hode. Men nå snart! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, bare ignorer du. Jeg skjønner egentlig ikke hvordan en graviditet plutselig gjør at det er greit å snakke åpent om slike ting. Det er rimelig ekkelt egentlig!

Men jeg legger ikke ut detajler om hva jeg finner eller ikke finner i trusa altså. Ett sted går grensa! :eeeh:

Det er ikke alt som er skapt for å deles... :ler: Altså, jeg skjønner godt at det er nyttig å utveksle erfaringer, for all del, men fra et barnløst ståsted er det unektelig litt fascinerende å se hvor åpent gravide og kanskje særlig de har vært gravide kan legge ut om kroppsfunksjoner og -væsker av ymse slag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet! Jeg har jo vært ikke-gravid det meste av mitt liv, så jeg husker hvordan jeg også reagerte på det. Men som du sier, er det svært nyttig for oss grønne førstegangs å høre erfaringer fra de mer erfarne. Så vet vi litt om hva som er normalt/ikke normalt, og hva vi kan forvente oss. Det blir litt trygt, faktisk.

Men som sagt; jeg blir ikke en av dem som legger ut svært detaljert info om kroppen min. Noe vil jeg da holde for meg selv.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var den frokosten da..

Jeg har ikke kommet meg så langt enda. Det er action inne hos Monja, så da ble jeg sittende og oppdatere meg der i stedet.

Men NÅ må jeg spise før jeg sulter ihjel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: man mister litt blyghet i forbindelse med en fødsel. Det er ihvertfall første gang jeg har stått på alle fire i en seng, med nakent underliv og en dame som romsterer rundt mellom beina mine..... herregud.. gremmes jo i ettertid, men der og da kunne jeg ikke brydd meg mindre :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: man mister litt blyghet i forbindelse med en fødsel. Det er ihvertfall første gang jeg har stått på alle fire i en seng, med nakent underliv og en dame som romsterer rundt mellom beina mine..... herregud.. gremmes jo i ettertid, men der og da kunne jeg ikke brydd meg mindre :ler:

Ja, det er vel sånn det blir. :fnise:

*spor*

Koselig med spor! :-D

Håper alt er bra hos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har enda en i mars/april-klubben født. Monja fikk sin lille sønn over tre uker for tidlig i dag. Gratulerer så masse til henne! :hoppe:

Men her skjer det særdeles lite. Har bare masse kynnere. Ikke vonde, men de begynner å bli rimelig ubehagelige.

Ellers var det nok en natt med dårlig søvn. La meg kvart på elleve i går kveld, og gledet meg til å sove. Men den gang ei. Ble bare liggende å vri meg som vanlig, og endte på nytt opp med en bok ute i stua. Satt der til kl var to. Da la jeg meg igjen og sovnet faktisk. Våkna kl halv åtte, og da ble det ikke mer søvn på meg.

Lurer på om kroppen driver å forbereder seg på nattevåk fremover? :klø:

Jaja, like greit at jeg blir vant til det først som sist! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Hei! Koselig du stikker innom! :-D

Jeg sov nesten ikke den siste tiden jeg heller, hadde vondt alle steder :fnise:

Måtte bare innom og sjekke ;)

Det er egentlig ikke det at jeg har vondt som gjør at jeg sliter med søvnen. For faktisk har jeg ganske lite vondt, annet når jeg skal snu meg eller bevege meg på annen måte. Har ellers veldig mange kynnere, men de er ikke så vonde at jeg kan klage over dem.

Det er bare det at jeg rett og slett ikke klarer å sovne. Har ikke noen god forklaring på hvorfor. Ligger bare der og vrir meg, og blir mer og mer frustrert ettersom tiden går. :forvirret:

Hyggelig at du er innom og sjekker. Det kan jo skje noe når som helst nå, iallfall sånn i teorien. Men jeg merker ingen tegn til at noe skulle være på gang da, så jeg tror nok det drøyer litt til.

Må innom og sjekke ståa ;)

Koselig det. Jeg må også inn og sjekke ståa hos deg hver gang jeg logger på. Ikke alltid jeg er like flink til å legge igjen spor, men jeg følger med! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har mannen fri fra jobb. Vi har ikke gjort så mye fornuftig enda, men vi fikk faktisk sovet en ettermiddagsdupp sammen i stad. Og det gjorde veldig godt for en sliten skrott! :ler:

Ellers har vi vært på butikken og blakket oss. Mat er vanvittig dyrt når man skal hamstre litt, men tror neppe vi hadde klart oss særlig bra uten gitt..

Nå fant mannen ut av at han måtte gjøre noe fornuftig, så han dro ut for å vaske bilen. Jeg står over det, men skal heller smårydde litt her i huset. Vi får visst besøk igjen i kveld, så da må det se litt ok ut.

En god nyhet, forresten! Vi fikk skatteoppgjøret i dag! Og vi får begge igjen penger! Ikke de store svimlende summene, men så lenge det ikke er baksmell er vi knallfornøyde! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så fint å få igjen penger da :) Vi har ikke fått de papirene ennå her... Håper ikke det blir baksmell...

Kjedelig å sove dårlig om nettene. Men da er du forberedt på tida som kommer om ikke annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at dere følger med, jenter! :klemmer:

Men det er dessverre ingenting spennende å melde enda. Nok en natt har gått uten antydning til action. Ikke en eneste murring har det vært. Jaja, kanskje like greit egentlig, for mamma har bursdag i dag og jeg har ikke hatt noen planer om å føde akkurat i dag. Kjedelig å ha samme bursdag som mormor, kan jeg tenke meg.

Ellers har jeg iallfall sovet bedre om ikke annet. Jeg sovnet faktisk forholdsvis fort etter jeg la meg, og jeg sov faktisk helt til klokka var 05:30! Hurra! :hoppe:

Klarte til og med å duppe litt etter det igjen, så jeg føler meg litt mer uthvilt i dag. Selv om "uthvilt" kanskje ikke er heeelt det rette ordet.. :fnise:

I kveld skal jeg og mannen på middagsbesøk hos et vennepar. Det skal bli koselig! Og deilig å komme seg ut litt! Herlig å slippe å lage middag selv også forresten. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...