Gå til innhold

Galehuset

Catus

Anbefalte innlegg

God morgen!

I natt trodde jeg nesten det var ting på gang. Da jeg la meg fikk jeg plutselig vonde kramper i magen, samtidig som jeg følte meg litt kvalm og uvel. Krampene minnet om menssmerter eller sånne smerter man får når man må veldig på do. De kom og gikk med noen minutters mellomrom i en halvtime-tre kvarter, og jeg ble bare mer og mer nervøs. Jeg lå og skalv av spenning en stund. Men til slutt ga de seg, og jeg sovnet nokså fort etterpå. Siden har jeg ikke kjent noen ting, så det var nok bare falsk alarm.

Kanskje like greit, for jeg føler meg ikke HELT klar enda. Men det vil jeg kanskje ikke bli heller, før det er over. :ler:

-----

I går hadde mannen fri fra jobb og vi var sammen hele dagen. Det var koselig å få ham litt for meg selv, og det var så godt å komme seg ut av huset litt! Vi fikk handlet inn det siste av babyutstyr på apoteket. Kjenner ei som jobber der, så vi fikk en del rabatt. Det var fine greier! :)

Kjøpte blant annet en manuell brystpumpe; vi gadd ikke kjøpe en elektrisk en (den er så dyyyr!) når jeg ikke vet om jeg kommer til å trenge det. Kan heller investere i en senere dersom behovet melder seg. Kjøpte også diverse stelleprodukter, kladder til å ha i senga, smokker, flasker og en søt varmeflaske. Tenkte å legge den i kurva i spisepausene om natta, sånn at Junior ikke våkner av å bli lagt i en kald seng.

Nå er det det kun amme-BH jeg manlger, samt bind og monstertruser. Gleder meg IKKE til å gå med det! :forvirret:

Men må man så må man. Det er heldigvis bare for en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende med litt action :hoppe:

Men du, jeg kommer til å være litt lite på nett de neste ukene, så hvis du kunne unngå å føde før tirsdag og ikke 4-7 april, hadde det vært fint... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med action ja! Men du kan jo bare våge å snike i køen! :ler:

Hvor mye kosta sånn manuell brystpumpe da? Har ikke kjøpt noe som helst sånt, vi, jeg vet jo ikke om jeg klarer å amme en gang... Men så er det jo greit å ha også sikkert... *usikker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med litt action :hoppe:

Men du, jeg kommer til å være litt lite på nett de neste ukene, så hvis du kunne unngå å føde før tirsdag og ikke 4-7 april, hadde det vært fint... ;)

Ja, det ble litt mer spennende enn jeg hadde regnet med..

Men så var det jo bare falsk alarm da. Går nok en stund til før det skjer noe på ordentlig. Har jo ikke sett noe til verken slimpropp (fælt navn! :eeeh:) eller noen andre symptomer.

Jeg skal prøve å la være å føde mellom 4-7 april, altså. Mamma har bursdag den 4., så jeg vil iallfall ikke ha den datoen! Da skal jeg knipe igjen alt jeg makter! :ler:

Men hvis du sender meg tlf.nr ditt, kan jeg gi deg et pip der dersom det skulle skje noe mens du er borte. ;)

Spennende med action ja! Men du kan jo bare våge å snike i køen! :ler:

Hvor mye kosta sånn manuell brystpumpe da? Har ikke kjøpt noe som helst sånt, vi, jeg vet jo ikke om jeg klarer å amme en gang... Men så er det jo greit å ha også sikkert... *usikker*

Ja, hvor mye var det den kostet?

*finne kvitteringen*

Skal vi se..

Den kostet opprinnelig kr 619,-. Men pga diverse rabatter vi fikk, ga vi kun kr 310,- for den. Det er sannelig overkommelig! :jepp:

Når vi fikk den såpass billig, kjøpte vi den selv om vi ikke er helt sikre på om vi får bruk for den. Men det er jo veldig praktisk da, man kan både øke produksjonen og lette på brystspreng dersom det skulle bli nødvendig. Det betyr jo også en større frihet med en slik pumpe, for da kan mannen også være med å mate. :)

Den elektriske kostet vel over det dobbelte (var det rundt 1500,- tro?), og det gadd vi ikke. Må se om behovet melder seg først, før vi evt. investerer i noe så dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med action, fikk skikkelig puls her jeg satt og leste! :hoppe:

Monstertruser :legrine:

Ja, da fikk jeg iallfall vekket deg! :fnise:

Monstertruser ja! Det er jo nettopp det de er. For de må jo være diiiigre for å holde på plass de diiiigre binda man må ha på seg den første tiden. Huff, gruer meg... :sur:

Men som jeg sa; det er godt det kun er for en periode! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal prøve å la være å føde mellom 4-7 april, altså. Mamma har bursdag den 4., så jeg vil iallfall ikke ha den datoen! Da skal jeg knipe igjen alt jeg makter! :ler:

Godt, godt :ler:

*sender PM med nummer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimse

Har vært våken lenge jeg altså, til og med spist frokost :tunge1::ler:

Hvor store bind har du planer om? Skal du og ungen dele bleiepakker?? :rulle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært våken lenge jeg altså, til og med spist frokost :tunge1::ler:

Hvor store bind har du planer om? Skal du og ungen dele bleiepakker?? :rulle:

Ja, det er vel ikke så langt unna.. :fnise:

Nei, jeg vet faktisk ikke. Jeg tror jeg må spørre de andre jentene i terminklubben om hvor store man faktisk trenger.

Det er jo nesten så jeg ser for meg sånne som brukes på sykehjem. Sånne Tena-bleier som festes med limbånd. :hoho:

-------

Du har forresten kommet lenger enn meg da. Jeg har vært våken lenge, men har ikke kommet i gang med frokosten enda. Kjenner jeg er sulten, så det er nok på tide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sender PM med nummer*

Da var det notert! Og du har fått mitt.

Da er vi klare og forberedt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Action :juhu:

Tydelig at kroppen begynner å forberede seg :jepp:

:fnise:

Morsom lesing her altså... Skjønner jo du er førstegangsfødende :tunge1:

(og da er ikke alt like lett å vite, vet jo det, bare mobber litt)

Monstertruser ja.... :ler: De har iallefall monstertruser på sykehuset her.. Sånne helsetrøye lignende... Soooo sexyy.... :sexy:

:ler:

Jeg la nå iallefall min elsk på disse trusene jeg da.. Var en slags trygghet i dem.. :ler: Så jeg lurte med meg 2-3 hjem begge gangene.. Disse her bleiene dro jeg og med meg en pakke av.. De var vel i str newborn.. :ler:

MEN.. Da jeg kom hjem, hadde jeg ikke bruk for noen av delene..

(Det var liksom det som var poenget da.. :ler: )

Gikk over til... hmm.. Tror det var nattbind.. Og det holdt altså :jepp: Og følte meg igrunn mye mer vel med vanlig truse og bind..

Jepp jepp.. Var bare et lite tips fra meg..

OG, bra du har kjøpt deg pumpe.. Så er du iallefall forberedt..

Jeg kjøpte ikke da vi venta E. For jeg kom jo ikke til å få spreng.. Neiiida!!

Gjett hvem som måtte rett opp til storesøsteren sin og hente pumpe, på vei hjem fra sykehuset?!?!?

Moi..

De sto i spreng, og det så ut som jeg hadde lagt i et par kg silikon i hver :ler:

Kan tro det var herlig å komme hjem å lette på trykket..

Ellers får du bare nyte den siste tiden som er igjen.. Det går fort nå altså!!!

Håper virkelig jeg får tid til å komme og hilse på den lille- og deg, i mai :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bindene på sykehuset er som to...eller 3....ganger Saba Selfsit (finnes de enda tro? :klø: ) Man får skikkelig bompirompe i dem ja :ler: Men det var bare på sykehuset jeg brukte dem. Da jeg kom hjem gikk jeg over til vanlige nattbind som jeg skifta hyppig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det notert! Og du har fått mitt.

Da er vi klare og forberedt! :)

Og jeg kommer på ingen måte til å hoppe hvis det tikker inn meldinger mens jeg er på tur... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*sender PM med nummer*

Ellrs er jeg en mester på å oppdatere en nettløs Daria. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Monstertruser ja.... :ler: De har iallefall monstertruser på sykehuset her.. Sånne helsetrøye lignende... Soooo sexyy.... :sexy:

:ler:

...

Gikk over til... hmm.. Tror det var nattbind.. Og det holdt altså :jepp: Og følte meg igrunn mye mer vel med vanlig truse og bind..

...

Ellers får du bare nyte den siste tiden som er igjen.. Det går fort nå altså!!!

Håper virkelig jeg får tid til å komme og hilse på den lille- og deg, i mai :-D

Takk for tips! Jeg vet jeg er grønn, med det er man jo når man ikke vet hva man går til. ;)

De har sånne sexy nettingtruser her på sykehuset. Vi fikk faktisk et inside-tips av jordmor på svangerskapskurset om å stjele med oss en eller to av dem før vi dro hjem, så det hadde jeg tenkt å gjøre. Om jeg tar med meg bind er en annen sak. Må se hvor store de er først. Dersom det holder med vanlige nattbind, tror jeg heller at jeg satser på det. :Nikke:

Jeg håper også at du får tid til å komme og hilse på oss i mai! Det hadde vært veldig veldig koselig! :hoppe:

Bindene på sykehuset er som to...eller 3....ganger Saba Selfsit (finnes de enda tro? :klø: ) Man får skikkelig bompirompe i dem ja :ler: Men det var bare på sykehuset jeg brukte dem. Da jeg kom hjem gikk jeg over til vanlige nattbind som jeg skifta hyppig.

Bompirompe.. :fnise:

Høres sexy ut ja! Men dersom du også syntes det holdt med nattbind, tror jeg at jeg også kommer til å gå for det. Kjøper iallfall inn litt, så ser vi hvordan ting går. Takk for tips! :)

Og jeg kommer på ingen måte til å hoppe hvis det tikker inn meldinger mens jeg er på tur... :fnise:

Drama-queen Bippe! :sjarmor:

Ellrs er jeg en mester på å oppdatere en nettløs Daria. :sjarmor:

Godt vi har flere alternativer. Tror jaggu ikke nyheten skal gå Daria hus forbi nå. Hun har jo en hel KG-gjeng til sin disposisjon! :ler:

I dag regner snøen vekk :danser:

Jaaaaa!!!! :hoppe::danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen action i natt! Ikke en antydning til menssmerter en gang. Så det kan visst fortsatt ta litt tid før det skjer noe.

Ellers sov jeg helt greit i natt. Det tok lang tid før jeg sovnet da, for jeg var så vannvittig tett. Det var bare så vidt jeg ikke gikk opp og sprayet meg med Otrivin, men akkurat da jeg hadde tenkt å stå opp for å gjøre det lettet det litt. Og da sovnet jeg.

Jeg har brukt Otrivin en gang tidligere, og det var det deiligste jeg har kjent på lenge (har jo vært tett så lenge nå). Det sies at man ikke skal bruke den, men en veldig sjelden gang kan vel ikke skade. Dessuten gidder jeg ikke å være helt overhysterisk heller. Det er da måte på! :Nikke:

Nå sitter jeg med frokosten. Har satt over en oppvaskmaskin, og har planer om litt klesvask og småpusling i løpet av dagen. Mannen er på jobb.

Vi har bestilt billetter til kino i kveld, og jeg håper vi er i form til å gå når kvelden kommer. Jeg kjenner det skal bli så godt å komme seg ut litt! Det er veldig lenge siden siste kinotur, og dette kommer nok til å bli den siste på en lang stund også. Så jeg gleder meg! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke sann altså! :hoho:

Men joda, kunne sikkert fått til det også jeg! :sjarmor:

Men mannen er på jobb da, så da måtte jeg i tilfellet ha ordnet det på egen hånd. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...