angelou Skrevet 13. mars 2008 #4741 Skrevet 13. mars 2008 Kjedelig med bekkenvondt da, mener jeg også hadde en del vondt siste måneden før fødsel (og etterpå, men det er en annen historie).
Catus Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #4742 Skrevet 13. mars 2008 Argh og grrrrr! "Skriv svar"-funksjonen fungerer ikke hos meg i dag! Hver gang jeg forsøker, eller prøver å sitere noen, blir jeg kastet ut av hele KG. Utrolig irriterende!! Jaja, jeg får skrive på hurtigsvar hver gang da. Litt tungvidt, men når det er eneste mulighet jeg har, så.. Jeg må forsåvidt være glad for at det er et alternativ, da. Tør ikke tenke på de alvorlige abstinensene jeg kunne fått dersom den funksjonen ikke var der! :hår:
Catus Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #4743 Skrevet 13. mars 2008 Imli: Takk! Ja, det er kjedelig å føle seg så handicappet. Jeg klarer liksom ikke å gjøre særlig mye, selv om jeg skulle ønske det. Kreket meg som sagt opp til postkassa nå nettopp, og det var ikke så veldig godt. Tror naboene må synes jeg så litt morsom ut, der jeg forsøkte så godt jeg kunne å gå uten å se ut som en tulling. Det var ikke et så veldig vellykket forsøk, for å si det sånn..
Catus Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #4744 Skrevet 13. mars 2008 Turbotøsa: Heeeei! Så koselig å se deg! Hyggelig du stikker innom! Her er alt vel, bortsett fra den hersens bekkenløsningen. Skal på legekontroll i morra, men jeg regner med at jeg fortsatt er i fin form. Har ikke merket noe som skulle tilsi noe annet. Håper du også har det fint!
Catus Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #4745 Skrevet 13. mars 2008 Angelou: Ja, det er skikkelig kjedelig! Med den gåstilen jeg har i dag føler meg nesten som en olding med tilnærmet knekt lårhals.. Å, jeg håper virkelig at jeg slipper å ha vondt etter fødselen. Vet det er en del som sliter en stund etterpå, men jeg skal håpe i det lengste på at jeg blir en av de heldige! *tenke positivt*
angelou Skrevet 13. mars 2008 #4746 Skrevet 13. mars 2008 Jeg hadde nesten ikke vondt før fødselen, men de første dagene etter fødselen var helt j''''. Forklaringen jeg fikk var at det det åpna seg så heftig fort den siste timen at bekkenet fikk seg en skikkelig smell. Kan fremdeles kjenne det litt, men er ikke vondt, mer sånn at jeg blir sliten i bekkenet.
Catus Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #4747 Skrevet 13. mars 2008 Godt å høre at det ikke er vondt lenger da, selv om slitenhet kan være plagsomt det også. Vi får håpe at jeg "bruker opp" min dose med vondt nå før fødsel, og at jeg dermed slipper unna etterpå. Men blir det fortsatt vondt, skal jeg nok takle det også!
Catus Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #4748 Skrevet 13. mars 2008 Jeg har grublet lenge på hvordan jeg skal gjøre dette med amme-BH. Får jo ikke tak i min vanskelige størrelse her i byen, og har ikke hatt lyst til å bestille fra Bravissimo heller. Det blir så dyrt dersom det ikke passer. Jeg sendte derfor en mail til spesialbutikken Lalina i Oslo. Der handlet jeg to BH'er i fjor høst, og var veldig fornøyd med det. De sa de kunne hjelpe meg selv om jeg ikke kan komme i butikken. Jeg skal bare vente så lenge jeg tør med å bestille BH'en og kontakte dem igjen da, så skulle de ordne det til meg. Til og med mulighet for å bytte størrelse dersom det ikke skulle passe. Det var jo helt topp! Jeg tror jeg tør å vente et par uker til før jeg kjøper noe. Puppene kan jo vokse enda litt på den tiden.. Det ser iallfall ut til at det skal ordne seg!
Catus Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #4750 Skrevet 14. mars 2008 Ja, kjempebra! -------- I dag har jeg vært til siste legekontroll, og alt står bra til med både meg og babyen. Jeg fikk en liten sniktitt på UL i dag også. Og han er visst en veloppdragen liten gutt, for han har festet seg allerede! Da blir det ialllfall ingen setebaby på meg! *puh*
Catus Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #4751 Skrevet 14. mars 2008 Å, det er så fint vær i dag! Jeg skulle ønske jeg kunne gå meg en tur, men jeg kjenner at jeg har gått nok ved å spasere fra legen til byen. Det er ikke så veldig langt, men langt nok for bekkenet mitt. Kanskje jeg heller skal sette meg i en stol på utsiden etterpå og suge til meg solstrålene?
Catus Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #4754 Skrevet 14. mars 2008 Ja, ikke sant? Nå lurer jeg faktisk på om jeg skal gå og avlegge et besøk på sofaen. Kanskje ta en liten dupp, for jeg ble så innmari trøtt. Sov selvsagt ikke særlig bra i natt heller. Klarte ikke å sovne, så jeg stod opp og leste i stedet. Duppet til slutt av på sofaen, og gikk og la meg tilbake i senga i halv tre tiden. Så var det å stå opp igjen kl åtte..
Frida Frosk Skrevet 15. mars 2008 #4755 Skrevet 15. mars 2008 Innom og oppdaterer meg. Nå er det jammen ikke lenge igjen før du er mamma.
smile Skrevet 17. mars 2008 #4756 Skrevet 17. mars 2008 (endret) Festet seg allerede ja?? Kanskje jeg får rett i tippedato allikevel da? Mener å huske at de ikke festet seg før 2-3 uker før fødselen jeg men jeg kan ta feil. Er vel tvilsomt at du går 6 uker til da! Huff! Har du fått bekkenløsning? Jeg får nesten vondt sammen med deg altså. Jeg skjønner iallefall veldig godt hvordan du har det og det er lov å klage!!!! Husk på å ikke bli liggende på ryggen under fødselen. Det er det aller viktigste forebyggende en kan gjøre mot bekkenløsning under fødsel. Å ligge på siden funket fint for meg. Ligger du på ryggen får bekkenet mye større belastning. Skriv det gjerne opp på en lapp som du fester til helsekortet ditt eller skriv det på brev til jordmor om du skal skrive det eller be mannen hjelpe deg å huske det! Jeg fikk til og med eget skriv fra fysio om akkurat dette som jordmor fikk. Men masse lykke til uansett og lytt til kroppen! Endret 17. mars 2008 av smile
Kylling Skrevet 17. mars 2008 #4757 Skrevet 17. mars 2008 Hei Bippe! Måtte bare innom og lese litt. Så bra med festet baby og greier. Da er det jammen ikke lenge igjen til fødsel! Heia deg!!
Catus Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #4760 Skrevet 18. mars 2008 Innom og oppdaterer meg. Nå er det jammen ikke lenge igjen før du er mamma. Hei Frida! Nå er det jammen lenge siden jeg har sett deg! Koselig at du stikker innom. Håper alt er bra med dere. Festet seg allerede ja?? Kanskje jeg får rett i tippedato allikevel da? Mener å huske at de ikke festet seg før 2-3 uker før fødselen jeg men jeg kan ta feil. Er vel tvilsomt at du går 6 uker til da! Huff! Har du fått bekkenløsning? Jeg får nesten vondt sammen med deg altså. Jeg skjønner iallefall veldig godt hvordan du har det og det er lov å klage!!!! Husk på å ikke bli liggende på ryggen under fødselen. (...) Fester seg 2-3 uker før fødsel? Jeg har ikke tenkt å føde enda jeg, altså! :dåne: Neida, han kan jo forsåvidt komme når som helst. Men jeg ser helst at han venter til kun et par dager før termin eller et par dager etter. Det hadde passet meg bra. Men han gjør vel som han vil uansett, uten å høre på mamman sin. *noterer godt tips om å ikke ligge på ryggen* Tusen takk! Hei Bippe! Måtte bare innom og lese litt. Så bra med festet baby og greier. Da er det jammen ikke lenge igjen til fødsel! Heia deg!! Tusen takk for det! Jeg trenger nok litt heiing når det nærmer seg. Men forløpig har jeg det veldig bra. Jeg er ikke lei, og synes fortsatt det er koselig å gå gravid. Heldigvis. :-D Så lett som dette kan det gjøres... Har du tegnet den selv, eller? Koselig du leter etter meg. Jeg har ikke hatt sjansen til å komme på nett på noen dager, da vi har hatt overnattingsbesøk av svigermor. Hun var her fra lørdag til mandag. Og mandags kvelden fikk vi besøk av noen andre, så det har vært fullt kjør her hele helga. Svigermor har hjulpet oss å vaske litt gulver og slikt, for det klarer jeg ikke selv lenger. Og mannen er heller ikke i toppform, så han har ikke hatt så lyst til å vaske han heller. Men han har vært flink og jobbet med andre ting i helga, han ryddet blant annet masse på utsiden av huset. Så jeg må jo skryte litt av ham også. Ellers var vi i byen en liten tur i går. Svigermor kjøpte faktisk filmkamera til oss! Nå kan vi filme det lille nurkets små fremskritt. Det skal bli gøy! Men jeg hater å bli filmet selv, det er noe av det verste jeg vet. Jeg blir så unaturlig.. Men jeg må vel bare bli vant til det nå!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå