Gå til innhold

Galehuset

Catus

Anbefalte innlegg

Ja, de franske vaflene glemmer jeg heller ikke med det første! :ler:

Kanskje like greit at du har sloknet når han kommer. Du kan heller spille litt på samvittigheten hans i morra, og be ham gjøre det godt igjen! :idesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åhh!!! :hoppe:

Får vi til et treff da, tror du?

Hva skal dere forresten? Dyreparken?

Hadde vært gøy om vi hadde fått til et lite møte da ja :-D

Vi skal ned uten jentene, sammen med en gjeng syklister..

Kommer ned fredag 30, og om morningen den 31 skal vi opp til Hovden.

Håper uansett at vi kommer såpass tidlig om fredagen at vi får tid til å skravle litt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker bare vi snakket om nevnte spaghettiboks da vi satt og spiste hos meg nå sist. Alle tre kunne finne på å kose seg med det dersom vi var alene hjemme. Litt av et gourmetmåltid! :ler:

Er det her snakk om suspekt spaghetti på boks med kjøttboller og minipølser? Det er vel omtrent det mest frastøtende måltid jeg kan tenke meg... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært gøy om vi hadde fått til et lite møte da ja :-D

Vi skal ned uten jentene, sammen med en gjeng syklister..

Kommer ned fredag 30, og om morningen den 31 skal vi opp til Hovden.

Håper uansett at vi kommer såpass tidlig om fredagen at vi får tid til å skravle litt :jepp:

Ja, det hadde vært knallgøy! Men jeg må nesten se litt an hvordan det blir med Junior. I verste fall er han bare 4 uker gammel da, og det er ikke sikkert jeg kan komme meg ut av huset. Men kanskje vi kan møtes hjemme hos meg hvis det passer seg sånn? Og tenk om vimse og Turbo også hadde tid til å ta en tur, det hadde jo vært helt topp!

Åh, jeg håper vi får til noe denne gangen altså! :hoppe:

Er det her snakk om suspekt spaghetti på boks med kjøttboller og minipølser? Det er vel omtrent det mest frastøtende måltid jeg kan tenke meg... :fnise:

:ler:

Det er den suspekte boksen det er snakk om ja. Vet det er mange som ikke liker den, men jeg synes den er helt grei jeg. Tenk; jeg som ikke liker pølser en gang, kan faktisk spise Spaghetti a´la Capri med småpølser i! Jeg vet ikke hva det sier om mine smaksløker, men.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld skal jeg og mannen på svangerskapskurs for første gang. Vi er spente på hvordan det blir, hvordan jordmødrene er og hvordan de andre parene er. Jeg kan nok en del av det de skal gå gjennom fra før, da jeg har lest så mye. Men mannen kan ingenting, så det blir masse nytt for ham. Og han trenger å lære en del, samt å forberede seg på hva som skal skje under fødselen.

Videre er det legetime i morra tidlig. Jeg et spent på hvordan det går. Som sagt tidligere, kommer jeg ikke til å aktivt be om mer sykemelding, men blir nok heller litt lettet dersom hun mener jeg bør ha det. Jeg kan jo forklare det sånn indirekte da, sånn at hun forstår hva jeg mener. Men vi får se hva prøvene viser og slike ting først. Det kan jo hende at ting går av seg selv. :)

Ellers går jeg bare og venter på at strekkmerkene skal åpenbare seg snart. Jeg kjenner det strekker seg skikkelig i huden på høyre side for tiden, og det gjør faktisk litt vondt av og til.

Kynnerne blir også mer ubehagelige. Ikke direkte vondt, men jeg må stoppe opp på noen av dem for å puste litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gøy med svangerskapskurs da. Det skal vi også på i kveld :) Kanskje vi møtes? :ler:

Det er nok mye man kan fra før, men greit å få med seg. Får dere omvisning på sykehuset også eller? Mange kurskvelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir gøy med svangerskapskurs da. Det skal vi også på i kveld :) Kanskje vi møtes? :ler:

Det er nok mye man kan fra før, men greit å få med seg. Får dere omvisning på sykehuset også eller? Mange kurskvelder?

Jeg tror vel neppe at vi møtes, da jeg ikke tror vi bor på samme sted. Men det hadde jo vært veldig hyggelig da! ;)

Hele kurset er på tre kvelder. Første gangen er i dag, med tema fødsel. Til mandag skal vi på omvisning på sykehuset. Og tredje og siste kvelden skal handle om barseltiden.

Jeg gleder meg spesielt til å se føden. Det skal bli godt å få se litt mer av hva som venter oss. Det er fint å kunne forberede seg litt og få litt mer konkret informasjon enn det man kan lese seg til på nett og i bøker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sulten!

Mannen spiser på jobb i dag, så jeg slipper å lage middag. Deilig.

Nå skal jeg gå og varme opp restene etter fiskebollene fra i går. Nok et gourmetmåltid i Bippeheimen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde vært knallgøy! Men jeg må nesten se litt an hvordan det blir med Junior. I verste fall er han bare 4 uker gammel da, og det er ikke sikkert jeg kan komme meg ut av huset. Men kanskje vi kan møtes hjemme hos meg hvis det passer seg sånn? Og tenk om vimse og Turbo også hadde tid til å ta en tur, det hadde jo vært helt topp!

Åh, jeg håper vi får til noe denne gangen altså! :hoppe:

:ler:

Er ikke umulig å ta turen hjem til deg ;) Tror vi skal bo på hotell midt i byen..

Jeg har jo ikke jentene å ta hensyn til, så ting blir ganske enkle for min del..

Men alt kommer jo litt an på når på dagen vi kommer oss avgårde hjemmefra. Mannen sier vi kan reise når vi vil, men svigermor har ikke sakt seg 100% enig i den enda :ler: Har ikke snakket så mye om det i det hele tatt med henne (hun er i syden nå) vi vet bare at hun kan passe jentene...

jaja.. Vi har god tid på oss, og vi prates mer før den tid vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vel neppe at vi møtes, da jeg ikke tror vi bor på samme sted. Men det hadde jo vært veldig hyggelig da! ;)

Hele kurset er på tre kvelder. Første gangen er i dag, med tema fødsel. Til mandag skal vi på omvisning på sykehuset. Og tredje og siste kvelden skal handle om barseltiden.

Jeg gleder meg spesielt til å se føden. Det skal bli godt å få se litt mer av hva som venter oss. Det er fint å kunne forberede seg litt og få litt mer konkret informasjon enn det man kan lese seg til på nett og i bøker. :)

Vi bor nok ikke på samme sted nei.

Jeg synes det var veldig kjekt med omvisning på føden. Ikke minst å få vite hvor man skal gå; på kveldstid/natt er det jo stengt ved hovedinngangen. Greit å vite hvor man skal møte opp og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke umulig å ta turen hjem til deg ;) Tror vi skal bo på hotell midt i byen..

Jeg har jo ikke jentene å ta hensyn til, så ting blir ganske enkle for min del..

Men alt kommer jo litt an på når på dagen vi kommer oss avgårde hjemmefra. Mannen sier vi kan reise når vi vil, men svigermor har ikke sakt seg 100% enig i den enda :ler: Har ikke snakket så mye om det i det hele tatt med henne (hun er i syden nå) vi vet bare at hun kan passe jentene...

jaja.. Vi har god tid på oss, og vi prates mer før den tid vettu ;)

Ja, et er godt vi har god tid på oss. Bare si i fra når du vet noe mer sikkert, så skal du se at vi får det til denne gangen! :-D

Vimse og Turbo: marker gjerne datoen dere også, dere er hjertelig velkomne hit. Det vet dere! ;)

Vi bor nok ikke på samme sted nei.

Jeg synes det var veldig kjekt med omvisning på føden. Ikke minst å få vite hvor man skal gå; på kveldstid/natt er det jo stengt ved hovedinngangen. Greit å vite hvor man skal møte opp og sånt.

Ja, ikke sant? Vi har ikke vørt på føden enda, skal neste uke.

Kurset var greit i går. Det var en nokså stille og sjenert gjeng som satt der, og det kom ikke så veldig mange spørsmål. Så de to jordmødrene satt og fortalte masse nesten hele tiden. Men det var nyttig altså, og jeg tror mannen lærte en del mer enn det han kunne (som ikke var nevneverdig mye). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var jeg på legekontroll igjen. Alt er helt fint med Junior, han trives visst veldig godt inni magen min. Jeg fikk se ham på UL i dag, og det var kjempekoselig! :hjerte: Selv om han har blitt så stor nå, at det ikke er så lett å se hva som er hva lenger. Men legen viste og forklarte godt, så da så jeg det jo.

Hun målte ham fra alle vinkler, og regnet ut at han er helt gjennomsnittlig i vekt og størrelse. Hun beregnet at han kommer til å bli mellom 3500-3700 gram ved termin, dersom han fortsetter samme veksten som han har hatt til nå. Så da ser det ikke ut til at jeg får noen kjempebaby iallfall. *puh*

Ellers kan jeg ønskes velkommen i sykemeldt-klubben. Hun sykemeldte meg 100 % fra førstkommende mandag. Jeg fortalte litt om hvordan jeg føler meg, og hun leste mellom linjene og forsto at jeg ikke ønsket å be aktivt om en sykemelding. Men hun mente at det var på tide at jeg begynte å tenke litt på meg selv og babyen nå, og ikke slite med dårlig samvittighet for jobben. For det er faktisk ikke mitt problem.

Hun mente at jeg måtte slappe av i tiden frem mot fødsel, for en allerede utslitt kvinne som skal føde var ikke så bra. Så da har jeg offisielt sett hatt min siste arbeidsdag i dag. Jeg skal innom jobben til uka for å rydde og gjøre unna en del som jeg ikke kan overlate til de andre, men jeg skal ta det i mitt tempo.

Jeg er litt lettet nå, jeg må innrømme det. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal jeg gjøre! Det er blant annet masse klær, sengetøy, dyner o.l som skal vaskes, jeg har ikke begynt på det enda. Så jeg skal nok få dagene til å gå. Inniblant all KG-surfinga.. :sjenert::ler:

Ellers fikk jeg vite at Junior fortsatt ligger med hodet ned, og han har nesten festet seg i bekkenet. Det var spennende å høre! Nå er det veldig liten sjanse for at han skal snu seg før fødsel. *puh*

Ellers var jeg på vekta igjen, og den fortalte at jeg til nå har gått opp 12,5 kilo. Det var heldigvis ikke så ile som jeg fryktet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit med sykemelding nå kanskje, så får du ting litt på avstand og får ladet batteriene før fødsel :Nikke:

12,5 kg, jøss, veier magen din så mye? For som jeg sa, jeg kunne ikke se det noen annen vei :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med sykemelding nå kanskje, så får du ting litt på avstand og får ladet batteriene før fødsel :Nikke:

12,5 kg, jøss, veier magen din så mye? For som jeg sa, jeg kunne ikke se det noen annen vei :riste:

Ja, det var veldig godt med sykemelding. Jeg følte meg et par kilo lettere da jeg gikk fra legen i går, kan man si. Gruet meg bare til å fortelle det på jobb, men det gikk jo bra det også.

Du lurer på hvor de 12,5 kiloene har lagt seg? Tja, de har nok lagt seg litt her og der, litt på hofter, lår og rompe samt på puppene. Resten er det nok babyen, fostervannet, morkaka og livmora som står for.

Men nå skal det jo sies at jeg tok av meg 7 kilo rett før jeg ble gravid da, og jeg husker ikke helt hvor jeg var i den prosessen da du så meg siste gangen. Jeg hadde nok tatt av meg et par kilo, men mistet nok fortsatt en del etterpå. Så det er kanskje litt av grunnen til at du ikke ser at jeg har lagt på meg annet enn på magen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor kommer visst på besøk i dag, og blir til i morra. Ble bestemt på morgenen i dag. Jeg har masse jeg må gjøre før hun kommer, slik som blant annet støvsuging og vasking av bad. Stueteppet skal mannen få lov å ta seg av når han kommer fra jobb, for jeg klarer ikke å sitte på gulvet å nærmest skrubbe teppet fritt for kattehår og sokke-lo lenger (vi har et billig Ikea-teppe som suger til seg alt som går an å suge til seg av subb).

Ellers bestilte mannen hjemmelaget pizza til oss i dag, så jeg skal se om jeg har alle ingrediensene til det. Den MÅ ikke være ferdig til svigermor kommer, den kan jeg godt jobbe med mens hun tuster rundt med andre ting. Regner med det ender med at hun støvsuger stueteppet, for hun klarer ikke å se på det sånn det ser ut nå. :fnise:

Endret av Bippe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå må jeg se å komme meg i gang med diverse gjøremål. Ellers blir jeg ikke ferdig til svigermor kommer..

Ha en fin lørdag, jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...