Sense Skrevet 9. januar 2008 #4401 Skrevet 9. januar 2008 Slitsomt med halsbrann altså!! Husker i mine svangerskap, først spydde jeg i 2-3 mnd, så kom halsbrannen og sure oppstøt... Alt jeg prøvde for å lindre, spydde jeg av.. Skikkelig slitsomt!! Det med Loveharts har jeg og hørt skal hjelpe.. Fikk aldri prøvd selv, fikk høre det 3 år for sent Håper du får sovet noe på dagtid nå som du er litt sykemeldt!! Er ikke bra å gå rundt å ikke få nok søvn.. Kan blir rimelig tullerusk av det... Er uansett ikke lenge igjen nå.... (og da blir det og lite søvn men man får superkrefter av å bli mamma )
Impala Skrevet 9. januar 2008 #4402 Skrevet 9. januar 2008 (endret) Jeg brukte Gaviscon mot halsbrann jeg. Det er tyggetabletter du får kjøpt på apoteket. Mange som ikke liker dem, men de funka for meg Endret 9. januar 2008 av Impala
Vannmelon Skrevet 9. januar 2008 #4403 Skrevet 9. januar 2008 Halsbrann er grusomt. Håper du finner noe som kan hjelpe.
Gjest imli Skrevet 9. januar 2008 #4404 Skrevet 9. januar 2008 Halsbrann merker jeg og noen ganger. Ekle greier... Ikke bøy deg ned for mye når du merker litt til det i alle fall! Det kan bli veldig ubehagelig... Synes yogurt eller melk hjelper. Lovehearts synes jeg ikke funka. Ble veldig ille en gang, da brukte jeg Gaviscon. De er ekstremt ekle, sånne du må tygge på til det blir skum du må svelge. Skikkelig kvalmende. Men de hjelper utrolig godt! I alle fall min erfaring, er jo ikke alt som fungerer for alle.
Skravla Skrevet 9. januar 2008 #4405 Skrevet 9. januar 2008 Dumt med halsbrann da. Fikk et tips i høst og det var mandler. Tygge et par tre mandler skulle hjelpe. Jeg har ikke prøvd det selv, men ei venninne syntes det hjalp.
Impala Skrevet 10. januar 2008 #4406 Skrevet 10. januar 2008 Jeg prøvde også mandeltrikset. Men for meg så hjalp Gaviscon bedre. Men dette er nok veldig individuelt.
Catus Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #4407 Skrevet 10. januar 2008 Tusen takk for tips! Jeg har kjøpt både yoghurt og Lovehearts. Prøvde sistnevnte i går, da jeg kjente halsbrannen lå latent og truet med å bryte ut for fullt. Og det hjalp faktisk! Sabla god unnskyldning for å spise godteri, altså! --- Det er ubeskrivelig deilig å gå hjem fra jobb etter lunsj, og det med god samvittighet. Jeg er så utrolig trøtt og søvnig, og føler vel ikke at jeg er tilstede 100 % når jeg er på jobb heller. Men det ville blitt litt lange dager hjemme dersom jeg ikke hadde jobbet noe. Nå skal jeg bare slappe av litt her hjemme, så skal jeg tilbake på jobb. Ikke for å jobbe altså, men fagforeningen inviterer til gratis middag i kveld. Og det kan jeg jo ikke gå glipp av.
Catus Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #4408 Skrevet 10. januar 2008 Da er jeg hjemme igjen. Det var en veldig koselig kveld. Maten var kjempegod; jeg spiste indrefilet av okse med fløtegratinerte poteter og stekte grønnsaker. Det eneste jeg savnet var å kunne spise biffen medium stekt. Men det skal jeg jammen glede meg til å gjøre etter april! Til dessert fikk vi gratinerte bringebær. Den var litt suppete i konsistensen, men det smakte greit. Den var kanskje litt for sur for min mage akkurat nå, jeg frykter halsbrann i kveld. Jeg har utstyrt meg med Lovehearts sånn i tilfellet, og jeg satser på at det gjør susen.
Gjest imli Skrevet 10. januar 2008 #4409 Skrevet 10. januar 2008 Mmm... Gratis middag er jo ikke å forakte...
Catus Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #4410 Skrevet 14. januar 2008 Nei, det har du helt rett i. --- Jeg har hatt en veldig fin helg. På fredag var jeg og mannen hos en bekjent og kona. Vi skulle se på noe babyutstyr som vi trodde vi kunne få kjøpt av dem. Vi hadde fått inntrykk av at de hadde en del de ville bli kvitt. Men kommunikasjonen har tydeligvis ikke vært helt på topp, for de hadde ikke mer enn et barnesete, en baby-bjørn bæresele og noen få klesplagg. Og vi fikk ikke kjøpt det, de ville bare låne det bort. Vi takket og bukket for det altså, for det var jo veldig bra og vi er takknemlige for at de vil hjelpe oss! Men vi er i grunnen like langt i forhold til alt det utstyret vi trenger. Vi har jo ikke fått kjøpt inn noe enda. Kjenner på at vi begynner å få litt dårlig tid. Jeg liker å være litt forberedt og vil helst vite at alt er i orden iallfall en måned før Junior kommer. På lørdag var både jeg og mannen utslitte og vi var hjemme hele dagen. Stakk ikke nesa på utsiden av døra en gang, vi var bare hjemme og slappet av og sløvet. Deilig var det! I går var vi på besøk hos bestevenninna min og mannen. De venter jo også en liten gutt, bare seks uker etter oss. Vi fikk hjemmelaget pizza og kvelden ble kjempekoselig. De har heller ikke kjøpt noe utstyr enda, så vi snakket om å ta en handletur til Sverige sammen alle fire. Det skal visstnok være billigere der. Vi må bare finne ut av eksakt hva vi skal ha og hvor vi kan finne det.
Catus Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #4411 Skrevet 16. januar 2008 Uh, har hatt nesten full arbeidsdag i dag. Eller; arbeidsdag og arbeidsdag fru blom.. Jeg var på seminar hele dagen, så jeg har strengt tatt ikke vært på jobb. Men jeg kjenner at jeg har holdt konsentrasjonen oppe over lengre tid enn jeg er vant til, og jeg er trøtt nå. I morra skal vi til jordmor for kontroll. Regner med at alt er bra med både meg og Junior, men det er fint å få det bekreftet. Ellers tar jeg fri fra jobb resten av dagen, for å gjøre opp for den fulle dagen i dag. Skal bli godt!
Ghost Skrevet 16. januar 2008 #4412 Skrevet 16. januar 2008 Heia vennen! Godt å se det går bra med dere! Min bror og dama har termin neste uke, og jeg gleder meg sååååå!!!!! Det skal bli så gøy! Og gjett hvem som kommer til å bli babysyk da? Vel vel, vi har det bare fint her hjemme også. Lillegutt er fremdeles plaget med eksem og klør fælt stakkar. prøvd det meste av kremer, men det er ingen som funker helt som de skal. Jenta mi skal prøve seg uten smokk inatt, må si jeg er ganske spent på hvordan det går. Håper du får en fin kveld. Hils lille junior fra meg!
angelou Skrevet 16. januar 2008 #4413 Skrevet 16. januar 2008 Du har ikke dårlig tid vettu, innkjøpene er gjort unna på null komma niks når du først begynner. Jeg var også litt stressa, men handla det vi skulle på en dag vi
Gjest imli Skrevet 17. januar 2008 #4414 Skrevet 17. januar 2008 Vi har ikke kjøpt noe særlig eller ordna noe vi heller. Lever i den trua at lillebaby kommer akkurat til termin Er nok ganske fort unnagjort når man først begynner og vet akkurat hva man vil ha. Hvordan gikk det hos jordmor i dag?
Sense Skrevet 18. januar 2008 #4415 Skrevet 18. januar 2008 Long time, no seen.. Ikke lenge igjen nå :-D Blir der noe magebilder å snik på snart eller *nysgjerrig*
Catus Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #4419 Skrevet 19. januar 2008 Min bror og dama har termin neste uke, og jeg gleder meg sååååå!!!!! Det skal bli så gøy! Vel vel, vi har det bare fint her hjemme også. Lillegutt er fremdeles plaget med eksem og klør fælt stakkar. prøvd det meste av kremer, men det er ingen som funker helt som de skal. Jenta mi skal prøve seg uten smokk inatt, må si jeg er ganske spent på hvordan det går. Håper du får en fin kveld. Hils lille junior fra meg! Så gøy at du skal bli tante! Jeg er tante til to, og det er veldig koselig. Hvordan gikk det uten smokken for lillejenta da? Har hun klart å slutte? Og god bedring til lillegutt som plages med eksem. Jeg var sykemeldt hele desember på grunn av kløende utslett, så jeg vet hvordan det er. Skikkelig plagsomt er det! Junior hilser forresten tilbake. Han spreller godt for tiden. :-D Du har ikke dårlig tid vettu, innkjøpene er gjort unna på null komma niks når du først begynner. Jeg var også litt stressa, men handla det vi skulle på en dag vi Godt å høre. Jeg liker å ikke være ute helt i siste liten. For tenk om Junior bestemmer seg for å komme før tiden. Stoler jo på at mannen kan få kjøpt de siste tingene vi eventuelt mangler da, men det kan fort bli dyrt ettersom han ikke har så mye peiling på babyutstyr. Det må være en selgers våte drøm å få inn en desperat mann som ikke vet hva han skal ha. Vi har ikke kjøpt noe særlig eller ordna noe vi heller. Lever i den trua at lillebaby kommer akkurat til termin Er nok ganske fort unnagjort når man først begynner og vet akkurat hva man vil ha. Hvordan gikk det hos jordmor i dag? Godt vi er flere! Det gikk veldig bra hos jordmor. Jeg ligger fortsatt perfekt på den røde streken på SF-målet og hjertelyden var bra. Blodtrykket var også fint. Det eneste var at jeg hadde litt glukose i urinen, så jeg skal inn til legen neste uke for å levere en ny urinprøve. De stakk meg i fingeren hos jordmor og blodsukkeret så bra ut, men jeg hadde allerede spist den dagen så dermed var ikke resultatet helt til å stole på. Jeg regner med at alt er greit og at neste prøve er fin, men det er best å være på den sikre siden. Har ikke lyst på svangerskapsdiabetes nei..
Catus Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #4420 Skrevet 19. januar 2008 Magebilde, sier dere? Ehm.. Jeg er ikke så glad i å flashe magen min for hele verden, altså.. Og ikke har jeg tatt noen bilder heller, så jeg har ikke noe å vise frem. Jeg har jo kameraet her da, men spørs om jeg tør å legge ut noe dersom jeg tar et bilde.. Jeg LOVER iallfall ingenting!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå