Gå til innhold

Galehuset

Catus

Anbefalte innlegg

Ellers var jeg på legekontroll i går. Tok blodtrykk og til sammen 12 glass med blod. I og med at jeg er med i det forskningsstudiet, skal de ta alle slags mulige prøver. Jeg tok også glukosebelastningsprøve, der jeg først tar blodprøver, deretter drikker jeg et stort glass med sukkerblanding, venter i to timer før ny blodprøve tas. Dette er for å sjekke hvordan kroppen min håndterer sukkeret, mest i forhold til risikoen for svangerskapsdiabetes.

Men alle prøvene var heldigvis fine og blodtrykket mitt var bra. Var litt spent på det i og med at jeg har hatt så masse hodepine i det siste. Legen lurte på om det kunne ha med bihulene å gjøre siden jeg er tett i nesa om natta, men hun ville jeg skulle holde et øye med det. Dersom hodepinen ikke gir seg med det første, må det undersøkes mer.

Vi pratet også litt om stress på jobben og at hun ikke ville være gnien på sykemelding dersom jeg skulle få behov for det. Veldig betryggende å vite. Jeg må si jeg er veldig fornøyd med henne som behandler. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Halvveis allerede? :dåne: Ble ikke du nettopp gravid? Blir nok koselig med en liten gutt - han var ikke sjenert, skjønner jeg :fnise: Morsom kommentar fra mannen din, og niesa for den del.

Håper hodepinen gir seg snart, da. Og godt med en lege som passer godt på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som de andre... HALVEIS????? :dåne: Hvorfor går tiden din så fort når du er gravid da? Det gjorde ikke min? :ler:

SÅ gøy med UL og at det var så tydelig med tissetassen da! :ler: Tenker du kommer til å gå amok på babyklær på salget etter jul. Det gjorde jeg men enda lettere når du vet hvilket kjønn du får da!

Håper hodepinen gir seg snart for deg. Husker jeg også slet med det men det var helt klart stress hos meg...

Ha en super gravid søndag!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

imli skrev:
Gratulerer med 20 uker! :juhu: Det er en milepæl altså - halvveis!

Og så bra du har en lege du er fornøyd med. Det hjelper veldig!

Takk takk! :-D

Trampe skrev:
øh... :klø: har jeg ikke vært her før?

Det er jeg jammen ikke sikker på..

Men nå har du iallfall vært her, og det er jo veldig hyggelig! ;)

Vannmelon skrev:
Halvveis allerede? :dåne: Ble ikke du nettopp gravid? Blir nok koselig med en liten gutt - han var ikke sjenert, skjønner jeg :fnise: Morsom kommentar fra mannen din, og niesa for den del.

Håper hodepinen gir seg snart, da. Og godt med en lege som passer godt på deg.

Ja, halvveis allerede! Tenk det!

Synes tiden flyr nå jeg..

Og nei, den gutten var ikke mye sjenert gitt. Det eneste han ikke ville vise var profilen sin. Men han viste oss jo det viktigste. :ler:

smile skrev:
Jeg sier som de andre... HALVEIS????? :dåne: Hvorfor går tiden din så fort når du er gravid da? Det gjorde ikke min? :ler:

SÅ gøy med UL og at det var så tydelig med tissetassen da! :ler: Tenker du kommer til å gå amok på babyklær på salget etter jul. Det gjorde jeg men enda lettere når du vet hvilket kjønn du får da!

Håper hodepinen gir seg snart for deg. Husker jeg også slet med det men det var helt klart stress hos meg...

Ha en super gravid søndag!!! :klemmer:

Ja, tiden går kjempefort nå. Synes det gikk sent i starten, men det har bare gått fortere og fortere. Snart ligger jeg vel på fødestua.. :overrasket:

Gleder meg til januarsalget ja. Da håper jeg at vi får kjept litt utstyr. Har ikke kjøpt noe enda, det eneste vi har er sprinkelseng, kurv og barnestol. Det er ting jeg brukte da jeg var liten. Litt morro å kunne bruke det om igjen. Må bare kjøpe nye madrasser. Har hørt at det ikke er heldig å bruke gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, bekkenet mitt har kranglet fælt de siste dagene. Jeg spaserte frem og tilbake til legekontrollen på fredag (en tur på ca 15 min hver vei), og det tålte jeg visst ikke. Jeg har ikke hatt vondt den siste uka (har for det meste lagt syk hjemme), men det fikk jeg sannelig igjen på fredag. Det var så vidt jeg klarte å komme meg opp bakkene fra busstoppet og opp trappa hjemme. Jeg hadde vondt foran denne gangen (i lysken), og det er første gangen. I går hadde det flyttet seg bak igjen, men var fortsatt ganske vondt. I dag er det heldigvis mye bedre. Sitter litt igjen bak, men langt i fra så galt som det var. Jeg må visst være forsiktig med å gå for mye fremover. :forvirret:

Ellers var jeg på café med venninner i går. Det var kjempeskoselig! Etter å ha lagt hjemme i flere dager, var det godt å komme seg ut litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grr! Hvorfor står det at jeg har uleste innlegg (den røde firkanten er der), når det er meg selv som har skrevet det siste innlegget. Jeg tror jo jeg har fått svar hele tiden, for bare å bli skuffet over å se mitt eget navn stå der.. :forvirret:

Jaja, bagateller. Men irriterende likevel.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Grattis med 20 uker :-D

Og så en gutt da. Kjempe stas :jepp:

Pass på bekkenet ditt :fy_fy: Er ikke noe gøy når det krangler mange år etter fødselen (har all erfaring med det) Prøvd å sove med pute mellom beina når du sover?

StorKlem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januarsalg er en fantastisk oppfinnelse, og skal utnyttes til det fulle her i huset. Trenger ting både til baby og hus.

Så kjedelig med det bekkenet ditt. Det virker som du har fått det mye værre enn meg nå. Jeg kjenner det bare når jeg gjør gale ting, men ellers fungerer det helt normalt. Men merket litt kynnerer og sting i siden etter flyttingen i helgen, selv om jeg selv syntes jeg var veldig forsiktig...

Ha en fin uke :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannmelon skrev:
Halvveis allerede? :dåne: Ble ikke du nettopp gravid?

Det trodde jeg også... :fnise:

Bippe skrev:
Grr! Hvorfor står det at jeg har uleste innlegg (den røde firkanten er der), når det er meg selv som har skrevet det siste innlegget. Jeg tror jo jeg har fått svar hele tiden, for bare å bli skuffet over å se mitt eget navn stå der.. :forvirret:

Jaja, bagateller. Men irriterende likevel.. ;)

Det skjer både i din og Smiles dagbok :klø:

Sense skrev:
:vinke:

Grattis med 20 uker :-D

Og så en gutt da. Kjempe stas :jepp:

Pass på bekkenet ditt :fy_fy: Er ikke noe gøy når det krangler mange år etter fødselen (har all erfaring med det) Prøvd å sove med pute mellom beina når du sover?

StorKlem

Er du den jeg tror du er? I så fall -du har vært savnet! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sitter hodepinen din? Jeg har hatt hodepine de siste par ukene, og da sitter den liksom rett over øyehulene. Mistenker at det er bihulene som kan til det her og. Våkner og er stuptett i nesa hver morgen så det er derfor jeg lurer litt på det. Men nå kan jo svangerskapet i seg selv medføre tett nese og da.

Håper bekkenet ditt holder seg stabilt. Det er ikke noe særlig med vondter :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med vondt bekken. Har du prøvd styrkeøvelser for rygg/bekken? Jeg prøver å drive litt med det i alle fall. Nå har ikke jeg noen plager med det ennå, men greit å være føre var. Det kan vel ikke skade å prøve i alle fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia vennen!

Så det blir en liten prins? :rødme:

Så flott da!!! :)

Jeg tok visst litt feil da..... :sjenert:

Håper det går bra med dere, og vær forsiktig med bekkenet ditt, ikke gjør noen supermann-bevegelser! ;)

Idag er det 1 desember, så jeg har tatt frem adventskalendere til barna. Lillegutt skjønner ikke stort av det, så det blir vel mest jenta som står for jobben!

Så skal vi på bursdagsselskap idag og nissefest senere i ettermiddag. Så jeg får bare hoppe i dusjen.

Vi snakkes søta og lille prinsemann!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev:
Og Ghost rykte som synsk har fått seg en skrape... :fnise:

Ja ja, skitt au.. Jeg er bare glad du tenker på meg jeg! :love:

:fnise:

Jeg bare lurte dere da, jeg visste jo det kom til å bli en gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle! :vinke:

Nå er det jaggu lenge siden jeg har vært her. Har vært en smule opptatt den siste tiden.

Jeg har blant annet vært på tur med jobben til Amsterdam. Det var en veldig hyggelig tur, men jeg ble så fryktelig sliten. Det var fullt kjør hele tiden, og vi gikk veldig mye. Kjente det litt i bekkenet etterpå, men nå er det bra.

Ellers er jeg faktisk sykemeldt denne uka. Jeg har fått utslett som har spredd seg over hele kroppen, og det KLØR!!!! :frustrert:

Det er bortimot det verste jeg har vært med på, det klør så det gjør vondt. Får ikke sove om natta, så jeg er utslitt i tillegg. Legen sykemeldte meg på flekken. Jeg har fått beskjed om å kutte ut metforminen i en uke, for å sjekke om det er dem jeg reagerer på. Jeg har også fått allergipiller som jeg skal teste ut. Skal prate med legen igjen til fredag, så får vi se hva som skjer videre.

På toppen av alt har jeg mamma på besøk. Og det gikk heller ikke som planlagt, da hun uventet ble lagt inn på sykehuset i dag. Det har vært litt dramatkikk, men det er nok ikke noe farlig. Hun er inne til observasjon forløpig. og vi får nok vite mer i morra. Jeg er positiv til at dette ikke er noe å engste seg for. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten skjønt at jeg har kjent liv en stund, uten egentlig å vite det sikkert. Jeg har kjent små bevelgelser en god stund, men har vært i den troen at det bare er luft. Men nå har både jeg og mannen kjent det på utsiden av magen, så nå er jeg sikker på at det er lillegutt vi har kjent.

Endelig!! :hoppe:

Mannen syntes forresten det var stor stas å kjenne de små sparkene. Han ble kjempeglad og syntes det var morro. Tror det begynner å gå mer opp for ham nå, gitt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd å lese litt rundt på KG, men har ikke orket å skrive noe. Jeg tror jeg skal synke ned i sofaen og slappe av litt nå, det har vært slitsomme dager og jeg kjenner jeg er utslitt. :Gjesp:

I tillegg klør det noe så grusomt på kroppen! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...