Gå til innhold

Galehuset

Fremhevede innlegg

Skrevet

:hoppe: Hopper litt for den offisielle graviditeten. :ler:

Også ble jeg litt misunnelig. *Vil også ha godis i skapet* ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*sender over litt godis til Frida*

Jeg har ikke godt av alt sammen likevel! :ler:

Men nå får vi visst besøk, så nå må jeg logge av. :vinke:

Skrevet

:hoppe: for offisiell graviditet. Så det på FB :)

Ha en fin kveld :klem:

Skrevet

Hurra for offisiell graviditet :) Jeg har også en del hjertebank, man blir vant til det egentlig :klemmer:

Gjest Kardemomme
Skrevet

:hallo: Bippe!

Takk for koselig hilsen i dagboka. Tenk at du snart er 12 uker på vei, så fort det har gått. Håper mine uker går like fort :)

Skrevet

Innom med en onsdags :klem: før jeg løper inn i dagboken til Gopia...

Skrevet (endret)

Ja, nå er det visst så offisielt som det kan bli. Føler meg veldig trygg på at det går bra nå. :)

Og bare to dager igjen så er jeg 12 uker! Det HAR faktisk gått fort. Noe av grunnen er nok at jeg har vært så rolig hele tiden. Har faktisk ikke kjent på en eneste hysterisk tanke. Kanskje det er fordi jeg har hatt to vellykkede UL'er, jeg vet ikke. Men fort har det iallfall gått! :Nikke:

Endret av Bippe
Skrevet

Vi var forresten hos jordmor for første gang i dag. Skulle ønske jeg kunne si det var en koselig opplevelse. For makan til en tørrpinn av en eldre dame skal man lete lenge etter! :forvirret:

Hun virket ikke interessert i oss i det hele tatt. Hun var bare opptatt av å lire av seg den informasjonen hun skulle, og spurte ikke om så veldig mye. Da jeg begynte å fortelle litt om oss og om forskningsprosjektet jeg er med på, sa hun bare "åja..ja.." og gikk over til noe annet. Ikke fikk hun til å måle blodtrykket ordentlig heller. Hun knotet fryktelig lenge før hun fikk det til. Og utstyret hun brukte så ut som det stammet fra forrige århundre.. Virkelig frusterende, og vi føler vel ikke at vi er i de tryggeste hender hos henne. Skulle ønske at jeg kunne få en annen jordmor, men jeg bor i en ganske liten kommune og hun er dermed den eneste som er her.. :sur:

Skrevet

trenger du gå til jordmor da?

jeg gikk bare til legen under mine tre svangerskap...

Skrevet

Nei, jeg må nok ikke om jeg ikke vil. Men jeg føler at jordmor kan svare på litt andre spørsmål enn det legen kan, i tillegg til at hun har bedre tid til oss.

Selv om vi ikke fikk så god kjemi med denne jordmoren, tror jeg at jeg kommer til å fortsette å gå til henne. Om ikke annet for å få den ekstra oppfølgingen.

Det som var koselig i dag, var å høre hjertelyden. Godt å få sånne små bekreftelser på at alt står bra til. :-D

Skrevet

Men nå er mannen på vei hjem, og det er tid for å sette middagen inn i ovnen! Pastagrateng med skinke. :sikle:

Skrevet

Fikk du høre hjertelyd så tidlig? Jeg tror ikke jeg hørte det før i uke 14 jeg...

I morra er det 12 uker! :danser:

Skrevet

Kan jo hende at jordmoren hadde en dårlig dag, så det skader jo ikke å gi henne en sjanse til :)

Ha en fin dag :klem:

Skrevet
Fikk du høre hjertelyd så tidlig? Jeg tror ikke jeg hørte det før i uke 14 jeg...

I morra er det 12 uker! :danser:

Ja, hjertelyden var veldig klar. Hun fant den ikke med en gang, men det tok faktisk ikke mer enn ca ett minutt, så var den der. Hjertet slo fort, men jordmorens utstyr virket ikke godt nok så det kom ikke frem noen tall. Hun gjettet imidlertid på at det slo ca 160 slag i minuttet. Husker ikke helt hvordan sammenhengen er med hjerteslag og kjønn, noen som gjør?

Kan jo hende at jordmoren hadde en dårlig dag, så det skader jo ikke å gi henne en sjanse til :)

Ha en fin dag :klem:

Nei, jeg satser på at hun hadde en dårlig dag. Jeg skal gi henne en ny sjanse, selv om det var en nedtur første gang.

Skrevet

Også må jeg jo hoppe og danse litt for 12 uker i dag!!

:hoppe::danse::danser::hoppe:

Tenk at vi skal bli foreldre! :rødme:

Men det er litt :hår: også..

Skrevet

:juhu: :danser: Dette går jo unna :hoppe:

Har du fått mange reaksjoner på offentliggjøringen?

Skrevet

Hjerteslag over 140 skal visst tyde på jente, mens under 140 skal tyde på gutt. Men, hjertet slår mye fortere i begynnelsen enn litt uti svangerskapet da....

Ha ei fin helg :klemmer: Og gratulerer med 12 uker!!!!! Så herlig!

Skrevet

:hoppe: for endelig 12 uker!

Jeg hadde også hjerterytme på 160, så jeg tror det er normalt så tidlig.

Ha en fin helg :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...