Gå til innhold

Galehuset

Catus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da er vi to, bare at jeg er stort sett trøtt hele dagen ;)

Jeg har også vært trøtt hee dagen i dag. Håper det går over til i morra for dette er ikke sånn jeg hadde tenkt å være i ferien. :forvirret:

Metformin er ikke så ille for magen altså, men noen kan oppleve det.

Så lenge du har et sunt og godt kosthold med nok fiber og væske så går det så bra atte!!

:troest:

Håper du har rett. Jeg spiser ikke så mye brød med fiber, da jeg faktisk lever på knekkebrød for tiden. Tror det er ganske mye fiber i den typen jeg spiser, da. Så jeg krysser fingrene for at magen min ikke slår seg fullstendig vrang når jeg starter på pillene i morra.

Vi får håpe at du er blandt de som får det til raskt :)

:klem:

Det håper jeg også! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sittet og prøvd å lese litt på KG, men jeg kjenner jeg ikke klarer å henge med. Tror bare jeg skal logge av og legge meg. Kjenner jeg trenger søvn.

Får besøk av en fra Shell i morra kl ni, da han skal ta en service på parafinbrenneren vår. Da får jeg ikke sovet så lenge, så jeg tror jeg skal hoppe i senga nå. Øyelokka er så tunge som de ikke har vært på lenge.. :Gjesp:

God natt og sov godt, dere! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de tablettene hjelper fort da. Og bra at alt stod bra til ellers.

Detta ordner seg :)

Endret av Impala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at det gikk fint hos legen da. Hvis mannen har utstyret i orden, så tar ikke dette lang tid tenker jeg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fiber i grønnsaker også da ;)

Ja, det er jo sant! Og da har jeg spist en del fiber i dag! :)

Håper de tablettene hjelper fort da. Og bra at alt stod bra til ellers.

Detta ordner seg :)

Det tror jeg også! :-D

Blir spennende å følge med her inne framover nå da - må være deilig å være i gang :klem:

Ja, det er veldig deilig. Håper bare syklusene mine ikke tuller fremover. Hadde vært så fint om det stabiliserte seg, ellers er det jo ikke så lett å vite når en eventuell EL setter inn. Må jo nesten rulle i høyet konstant hvis ikke..

Men kanskje det egentlig ikke er så ille.. :sjarmor::ler:

Så bra at det gikk fint hos legen da. Hvis mannen har utstyret i orden, så tar ikke dette lang tid tenker jeg :klem:

Mannen har utstyret i orden ja, både på den ene og den andre måten! :sjarmor:

Måtte bare..

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjempegodt! Og i morra skal jeg spise dem, for da har jeg "lov" å spise sukker. Gleder meg kjempemasse! :sikle:

Egentlig er jeg ikke så rent lite stolt av meg selv, i og med at jeg klarer meg så godt i forhold til dette med å ikke spise sukker/godteri i ukedagene. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle klare å kutte tvert, men det er rart hva som skjer når helsa krever det. Pluss barneønsket da, selvsagt. Det måtte liksom noe sånt til før jeg klarte å kutte den ekstremspisinga av sjokolade jeg holdt på med så lenge.

Bare skryter litt av meg selv i dag jeg, synes i grunnen jeg fortjener det! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har kommet langt på vei når man klare å begrense sukkerspising til helgene ja :Nikke:

Og hvis du spiser ofte og lite, og selvfølgelig riktig mat, så vil godtesuget ikke være så sterkt heller :)

Endret av Impala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vimse

Skal si du skryter av mannfolket da! :overrasket:;):ler:

Du er veldig flink med maten Bippe, det synes jeg. Det er vanskelig å kutte ut sukker, men det er utrolig hva man klarer bare man vil. Flink jente er du! :Nikke::klem:

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du spiser ofte og lite, og selvfølgelig riktig mat, så vil godtesuget ikke være så sterkt heller :)

Om jeg klarer å alltid spise lite, er jo et annet spørsmål.. :sjenert:

Men jeg merker uansett at sukkersuget ikke er like sterkt som før, og det er en god ting!

Å rulle i høyet konstant er ikke å forakte :ler:

Nei, ikke sant.. :sjarmor:

Skal si du skryter av mannfolket da! :overrasket:;):ler:

Du er veldig flink med maten Bippe, det synes jeg. Det er vanskelig å kutte ut sukker, men det er utrolig hva man klarer bare man vil. Flink jente er du! :Nikke::klem:

:sol:

Selvfølgelig skryter jeg av mannen! Med rette! :sjarmor::ler:

Har du sol i dag du? Siden du slang på sol-smilyen, mener jeg? Her forsvant sola for en time siden, og det ser ut til at det skal regne når som helst.

Det har sannelig vært en kjip uke sånn værmessig, og de har jaggu meldt det samme neste uke også. Hvor blir det av sommerferie-været mitt? :grine:

Edit: jeg skyter ikke av mannen, jeg skRyter av ham.. :ler:

Endret av Bippe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg med frokosten. Den består av kaffe og knekkebrød med leverpostei, tomat og salat på. Godt og sunt. :)

Må bare huske å ta pillecocktailen min sammen med maten nå, for å minske bivirkningene av Metforminen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Om jeg klarer å alltid spise lite, er jo et annet spørsmål.. :sjenert:

Men jeg merker uansett at sukkersuget ikke er like sterkt som før, og det er en god ting!

Når du spiser ofte, så blir det automatisk mindre per måltid ihvertfall :)

Bra at du merker mindre sukkersug allerede da. :juhu:

Da er du på riktig vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du spiser ofte, så blir det automatisk mindre per måltid ihvertfall :)

Bra at du merker mindre sukkersug allerede da. :juhu:

Da er du på riktig vei :)

Jeg vet at det er det beste å spise lite og ofte. Det er lettere å få til nå som jeg har ferie, for da kan jeg styre det greit selv. Det er litt vanskeligere når jeg er på jobb. Da blir det ofte lenge mellom lunsj og middag. Jeg har muligheten til å ta meg et knekkebrød eller to i mellomtiden da, men ikke alltid det blir tid til det. Men nå i ferien kan jeg jo bygge opp en rutine på det, slik at magen min blir innstilt på å innta litt mindre måltider.

Men jeg er på riktig vei ja, og jeg er så glad for det! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...