Gå til innhold

Galehuset

Fremhevede innlegg

Skrevet

:klem::kose:

Heia vennen!

Det var leit å høre!

Men selv om de sies at det kan være vanskelig så er det ikke umulig. Det tar bare litt lengre tid.

For å få hjelp til å normalisere hormonbalasen i livmoren din så kan du få hormontilførsel. Og det kan hjelpe på å bli gravid!

Du vet ihvertfall hva som er problemet nå, og det gjør ting lettere!

Har hørt om folk som har PCOS at med hjelp av Pergo kur har de greid å blitt gravide etter et år.

Det går nok bra skal du se! :klem:

Linker til en diskusjon på Barnimagen.no hvor de spør om hvor lang tid det tok fra de fant ut at de hadde PCOS til de ble gravide , her

DU skal nok få oppleve å bli mamma skal du se vennen, det vet jeg! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, dumt med PCOS da :kose:

Men bra at du har fått vite hva som er galt, for nå kan det bare gå en vei:

OPPOVER ;)

Det er aldeles ikke umulig å bli gravid med syndromet, man trenger bare litt hjelp.

Har dere sjekket mannen da? Litt dumt om du holder på med medisiner ol i lenger tid hvis det er problemer der også.... :sjenert:

Tenker på deg vennen :klem:

Skrevet

Huff, det var leit. :troest:

Men på den annen side, så har du fått en diagnose og vet hvorfor du ikke har fått mensen ennå. Og det er jo ikke slik at dere ikke kan få barn.

Jeg har også lest om flere her som har blitt gravide med pergokur, så du skal se det ordner seg etterhvert. :klem:

Skrevet

uff da, vennen :troest:

ikke noe hyggelig å få sånne nyheter. MEN, nå vet man ihvertfall hva som er problemet, og da kan man forhåpentligvis gjøre de rette tingene sånn at den sitter til slutt! (for det skal den! :Nikke: )

:klem:

Skrevet

Det var jo kjedelig, men samtidig har du fått en grunn til at mensen ikke har kommet. Jeg og har lest om mange som har blitt gravide på tross av dette. Nå får dere helt sikkert god hjelp også.

:klem:

Skrevet (endret)

Det var trist og høre :troest:

Men nå vet du iallefall hva det skyldes, og så får dere jo den hjelpen dere trenger fremover, også blir det baby på deg også :)

Endret av Impala
Skrevet

Tusen takk for mange fine ord! Dere er vel gode, hele gjengen! :klem:

Jeg har "landet" litt nå, og har blitt mer vant til tanken om jeg har PCOS. Jeg har vel ikke helt akseptert det enda, men jeg jobber med saken. Har fått lest en del om det, og prøver å trøste meg med at 75% av kvinner med syndromet klarer å bli gravid før eller senere. Om vi så må gjennom IVF (prøverør), så skal vi nok klare det. Må fokusere på det positive, selv om det ikke er så lett hele tida.. :forvirret:

Men jeg skal iallfall gjøre mitt beste for at symptomene ikke skal forverre seg. Derfor har jeg bestemt meg for å kutte ned på sukkerinntaket, spise mer jevnlige måltider samt prøve å spasere hjem fra jobb et par-tre ganger i uka. Håper jeg klarer å overholde det. Hvis ikke får dere sparke meg litt i rompa! ;)

Skrevet

Så godt at du har en positiv holdning til dette, og virkelig går inn får å gjøre det beste for kroppen.

Det er nok ikke lenge til du er gravid Vennen :klem:

Skrevet

Kan tenke meg at det ikke er så enkelt å godta at man har fått denne diagnosen, men som du sa selv at dere skal prøve deres beste på å få barn, til og med prøverør!

Har ei venninne som fikk en gutt for 2 1/2 uker siden nå, hun tok prøverør! Fikk bilder av gutten idag, han var så lik sin mor! :)

Dette skal nok gå så bra vennen , det lover jeg deg! :kose:

Bare si til deg selv at dere skal få det til, og at dette ikke skal være noe problem, ta en dag om gangen og ikke tenk så langt fremover, da kan man fort bli utålmodig!

Ta de blodprøvene du skal ta, få begynt på en pergo-kur, og så er det bare å prøve!

Vil man noe sterkt nok, så er ingenting umulig!

Skal støtte deg så godt jeg kan her inne, om du trenger noen å snakke med! :klem:

Skrevet

Veldig dumt at du fikk den beskjeden, men samtidig så får dere jo hjelp, og det er jo mange her inne som er blitt gravide med PCOS - så det skal nok gå fint for dere også skal du se :klem:

Tror det er Grendel her inne som hadde stor nytte av omlegging av kostholdet - og hun er gravid nå. Tror hun har dagbok også ;)

Tenker på deg :klem:

Skrevet

Å vennen... :klem: Dette var dumt å lese.. Men allikevel godt at dere har funnet ut av det..

Jeg kan ikke si noe særlig igrunn, for jeg har ingen peil på PCOS..

Men det hørtes ut som om håpet fortsatt er ganske stort, og det er jo bra ;)

Er ganske flink å sparke andre bak da, så det skal jeg sørge for å gjøre om du får problemer :-D Skulle bodd samme sted, så skulle jeg dratt deg med på trening!!

:ler:

Stoooooor :klem: til deg fra meg.. Og nå tenker vi POSITIVT fremover :tommel:

ps: morsomt at du kom på facebook :-D

Skrevet

Hei hei vennen :)

Jeg kan ikke annet enn å signere de andre jeg. .

Godt du tenker positivt, vennen, det har du all grunn til. Opp med haka :) Jeg vet om mangen som har blitt gravide med pergo som har PCOS. Jeg har faktisk ei venninne, som er en av mine beste som har nettopp den diagnosen. Hun begynte å spise sundt, trimme bittelitt og vips så har hun hatt regelmessige sykluser i ett halvt år nå :Nikke: og legen har appåtil sagt hun kan bli gravid og :)

Hvis det er noe du skulle lure på, vet du at det er bare å sende mail eller PM, så skal jeg få svar til deg fort :)

Jeg skal sparke deg igang med treninga jeg og. Når skal du trene da?

Ha en strålende helg.

stor :klem:

Skrevet

innom for å ønske deg en goood helg :klem:

Skrevet

Tusen takk for fine ord! Jeg setter stor pris på dere, alle som en! :klem:

Bare noen enkle kommentarer:

Har dere sjekket mannen da? Litt dumt om du holder på med medisiner ol i lenger tid hvis det er problemer der også.... :sjenert:

Mannen skal også sjekkes, ja. Etter hans eget ønske prater jeg bare ikke så mye om ham her.. ;)

Så godt at du har en positiv holdning til dette, og virkelig går inn får å gjøre det beste for kroppen.

Jeg prøver så godt jeg kan, men i hverdagen klarer jeg nok ikke alltid å være så positiv som jeg gir uttrykk for her. Ikke alltid like lett. Men jeg graver meg ikke ned, altså. :)

Bare si til deg selv at dere skal få det til, og at dette ikke skal være noe problem, ta en dag om gangen og ikke tenk så langt fremover, da kan man fort bli utålmodig!

Ta de blodprøvene du skal ta, få begynt på en pergo-kur, og så er det bare å prøve!

Vil man noe sterkt nok, så er ingenting umulig!

Håper du har rett i det, vennen. :-D

Ellers vet jeg jo ikke enda om det blir pergo eller ikke. Får se hva prøvene viser. Får vite mer i slutten av juni. Gru-gleder meg veldig. ;)

Tror det er Grendel her inne som hadde stor nytte av omlegging av kostholdet - og hun er gravid nå. Tror hun har dagbok også ;)

Hmm, sier du det? Kanskje jeg skal gå å snike litt i dagboka hennes da, for å stjele med meg noen tips.. :sjenert:

Ellers har du rett i at det er flere med pcos som har klart det her inne, og vi skal også bli en av dem! :Nikke:

Men det hørtes ut som om håpet fortsatt er ganske stort, og det er jo bra ;)

ps: morsomt at du kom på facebook :-D

Håpet er der så absoluttt, ja. Tviholder på det, og prøver å tenke så positivt som mulig. :)

Ellers så var jeg en liten tur innom Facebook ja, men jeg tviler på at det er noe for meg. Har ikke tid til å holde meg orientert så mange steder på en gang. Nå for tida har jeg jo nesten ikke tid til KG en gang. :sur:

Jeg vet om mangen som har blitt gravide med pergo som har PCOS. Jeg har faktisk ei venninne, som er en av mine beste som har nettopp den diagnosen. Hun begynte å spise sundt, trimme bittelitt og vips så har hun hatt regelmessige sykluser i ett halvt år nå :Nikke: og legen har appåtil sagt hun kan bli gravid og :)

Jeg skal sparke deg igang med treninga jeg og. Når skal du trene da?

Alltid fint å høre om andre som får det til. :)

Ellers så skal jeg ikke trene, da jeg har prøvd det mange ganger før uten hell. Det er rett og slett ikke noe for meg. Men det jeg skal forbedre meg på er å være litt mer aktiv i hverdagen. Kan være god hjelp i det.

Men jeg trenger nok noen spark i ny og ne, så det er fint jeg har noen "sparkere" bak meg.. :ler:

Skrevet
innom for å ønske deg en goood helg  :klem:

Tusen takk, Petra! I dag skinner sola som bare det, og jeg tror denne dagen kan bli bra. Tenkte å sitte litt ute i løpet av dagen, kanskje bli litt solbrent til og med. Blir alltid litt rød før jeg får antydning til brunfarge jeg.

Skal på jobben til mannen etter hvert for å hjelpe ham med noe, så skal vi handle kattemat på dyrebutikken.

I morra blir jeg opptatt hele dagen, skal hjelpe til med å reparere bilen vår. Det kan bli en lang og kjedelig dag, men det må visst gjøres..

Jaja, har jo fri på tirsdag, iallfall! :hoppe:

Skrevet

Jeg har forresten spasert hjem fra jobb to dager på rad nå. Det er en fin tur på ca 40 minutter. Har bestemt meg for å prøve å spasere de dagene det er fint vær. Unntatt dager der jeg må på butikken. Kan ikke bære med meg varer så langt.

Men dette er en god begynnelse! :-D

Skrevet

Synes du er kjempeflink jeg!!!! :klappe: Og at du i tillegg har vært flink med sukkeret, du som eeeeeelsker sjokolade. Men det er ganske rart for når det får gått noen dager så får man faktisk ikke så lyst på søtt. Sånn har det iallefall vært for meg de gangen jeg har kuttet ut og det er egentlig en deilig følelse!

God helg!! :klem:

Skrevet
Jeg har forresten spasert hjem fra jobb to dager på rad nå. Det er en fin tur på ca 40 minutter. Har bestemt meg for å prøve å spasere de dagene det er fint vær. Unntatt dager der jeg må på butikken. Kan ikke bære med meg varer så langt.

Men dette er en god begynnelse! :-D

Så flink du er :klappe:

Kos deg i helgen :klem:

Skrevet
Synes du er kjempeflink jeg!!!! :klappe: Og at du i tillegg har vært flink med sukkeret, du som eeeeeelsker sjokolade.

God helg!! :klem:

Takk, jeg er nesten litt stolt av meg selv også. Selv om det ikke har gått en uke en gang.. :sjenert::ler:

Men i dag kommer jeg til å sprekke på sukkeret (les: sjokolade). Det er jo lørdag, så da synes jeg at jeg har lov til å spise litt. Bare jeg holder meg unna midt i uka, skal jeg være fornøyd jeg. :)

Så flink du er :klappe:

Kos deg i helgen :klem:

Takk, i like måte! :)

Skrevet

Ja det aller viktigste er vel at du holder deg unna i ukene. Det er vel det vi alle burde.... :sjenert:

Men kos deg massssssse med mannen og sjokolade i kveld! :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...