Catus Skrevet 21. august 2009 Forfatter #6361 Del Skrevet 21. august 2009 Junior er fortsatt syk. Feberen var heldigvis sunket til 38 da vi stod opp i dag morges, men han har dårlig matlyst, snørrer noe fryktelig og er ganske utilpass. Så jeg holdt ham hjemme fra barnehagen. Synes ikke noe om å sende syke unger dit. Jeg hadde han heller hjemme hos meg, så koste vi oss litt sammen. Vel, han var jo ikke helt i humør da, så det ble en del sutring og gråting til tider, men man kan jo ikke forvente noe annet. Ellers sov han to dupper i dag (mot en til vanlig), i og med at han var så sliten. Det forkludret leggetida litt, slik at han gråt en del og brukte lang tid på å sovne. Men nå sover han iallfall søtt, og jeg håper at natta blir rolig. Han våknet noen ganger i natt, så jeg kjenner jeg kunne trenge litt sammenhengede god søvn denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 23. august 2009 Forfatter #6362 Del Skrevet 23. august 2009 Junior har blitt mye bedre. Han snørrer fortsatt, men ble feberfri i går. Og i dag har han vært i vanlig form igjen, stort sett. Han stod imidlertid veldig tidlig opp i dag (visstnok kl 05:40), men det var heldigvis ikke mitt problem denne gangen.. Jeg var nemlig på jentekveld hos ei venninne som fylte 30 i går. Jeg overnattet faktisk der, slik at det var mannen som hadde Junior i går kveld og i dag morges. Men det var sårt tiltrengt tror jeg, for de tilbringer ikke akkurat så mye tid alene de to. Heldigvis hadde de kost seg sammen. Jentekvelden ble forresten veldig koselig. Super gjeng, der ingen ble overstadig beruset. Vi bare koste oss med vin og god mat. Vel, god mat var det jo for de fleste.. Det ble nemlig servert reker, og det liker ikke jeg. Så jeg spiste skiver med ost og salami, og med hvitvin til. Gourmet.. Men det gjør ingenting, jeg har opplevd det så mange ganger og jeg er så vant til det. Jeg ble jo mett til slutt, og det er jo tross alt det viktigste. Dessuten var jo selskapet så trivelig at maten uansett kom i annen rekke. ------- I morra blir det barnehage igjen på Junuior. Og jeg tenkte å prøve meg på en bytur. Jeg har nesten ikke noen klær igjen, så jeg trenger å handle litt. Jeg kan ikke si jeg gleder meg, for jeg er egentlig ikke så glad i å shoppe. Synes det er så vanskelig å finne noe, og dessuten er jeg så utdatert for tida at jeg ikke har peiling på hva som er "fint" og "in." *avslappet, praktisk og litt for fokusert småbarnsmamma* Men kanskje dersom jeg spør om hjelp i en butikk (jeg haaater egentlig å gjøre det, men..) så kanskje jeg finner noe fint til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vimse Skrevet 23. august 2009 #6363 Del Skrevet 23. august 2009 Har du ikke våknet ENDA.. ?? Jo, opptil flere ganger Men, det har vært så mye i det siste, og så føler jeg meg ikke så veldig skravlete for tiden, bare småkommentarer hist og pist... Men jeg følger med, og klemmer på dere inni meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 26. august 2009 Forfatter #6364 Del Skrevet 26. august 2009 Godt å høre at du er våken! Jeg forstår godt at du ikke er så skravlete for tida. Vi går vel alle gjennom perioder der det blir sånn. Jeg har stadig slike perioder, men mine blir ofte litt lange og det har også blitt ganske mange av dem siste året. Men men, sånn er det bare. Jeg stikker jo innom av og til iallfall, og det er også godt å høre at du klemmer på oss i tankene. Jeg klemmer stadig på deg også, bare så du vet det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 26. august 2009 Forfatter #6365 Del Skrevet 26. august 2009 I dag var jeg, mannen og Junior i dyreparken. Det ble en veldig koselig dag, selv om mannen er i fårlig form og dermed klaget på alle oppoverbakkene. Men vi tok det rolig og hadde med niste. Den satt vi og spiste mens vi så på endene i en dam. Veldig koselig stund. Ellers har vi sett masse dyr, og Junior storkoste seg. Han er jo så glad i dyr! Jeg håper vi kan gjenta en slik tur om ikke så lenge. Endelig følte jeg meg som del av en hel familie, ikke bare mor-og-barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padda Skrevet 6. september 2009 #6366 Del Skrevet 6. september 2009 Hallo Måtte bare innom å snoke litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vimse Skrevet 6. september 2009 #6367 Del Skrevet 6. september 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padda Skrevet 9. september 2009 #6368 Del Skrevet 9. september 2009 Er det meg du er så sjokkert over? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vimse Skrevet 9. september 2009 #6369 Del Skrevet 9. september 2009 Ja, kunne ikke skjønne hva du gjorde her inne helt sånn plutselig, det er jo ikke så ofte du er innom liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padda Skrevet 10. september 2009 #6370 Del Skrevet 10. september 2009 Og her er jeg jaggu innom igjen Men synes eieren av dagboken er veldig stille.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vimse Skrevet 11. september 2009 #6371 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) *imprignert* Hun har sikkert mye å gjøre Forøvrig har det jo vist seg tidligere at det går an å hviske stygge ord så pleier dagbokeier dukke opp... *hvisker stygge ord* Endret 11. september 2009 av vimse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 23. september 2009 Forfatter #6372 Del Skrevet 23. september 2009 Tøysejenter! Men det funket jo, vimse. Selv om det er en god stund siden du hvisket, da.. Jau.. Jeg er ikke flink til å oppdatere for tida. Men jeg finner liksom ikke gnisten til å skrive så mye. Jeg er ofte inne og leser og snoker litt rundt på forumet, men sjeldent jeg får lyst til å legge igjen noen ord. Jeg er liksom så "tom." Men i kveld så jeg jo på FB at Smile hadde fått gutten sin, så da måtte jeg inn og gratulere her også. Og da kunne jeg jo likegodt legge igjen et livstegn i min egen bok samtidig. Jeg lever altså i (kanskje ikke beste, men dog) velgående. Jeg har gått over på aktiv sykemelding nå, og skal gjøre litt lette arbeidsoppgaver på jobb tre dager i uka. Jeg kan styre arbeidstida mi helt selv, og det er godt. Det er meningen at jeg gradvis skal øke, slik at jeg til slutt ender opp i 100 % igjen. Men de samme arbeidsoppgavene jeg hadde før blir det IKKE. Jeg kjenner det er veldig godt, samtidig som det er fryktelig skummelt. For jeg vet ikke helt hvor jeg havner og hva jeg egentlig skal jobbe med til slutt. Men jeg prøver å være positiv oppi det hele, så får vi bare ta en dag om gangen og se hva som skjer. Det er ikke noen forandring med mamma enda. Cellegiftkurene går sin gang, og det er fortsatt tøft for henne å leve så isolert. Men hun er over halvveis i behandlingen nå, og dersom alt går som det skal er hun ferdig en gang i november. Så det begynner å virke overkommelig, selv om hun skal ha strålebehandling etter dette. Men det er tross alt ikke like slitsomt, og ikke på samme måte. Ellers går det veldig bra med Junior! Han storkoser seg i barnehagen, og gråter ikke en tåre lenger når jeg drar fra ham! Han leker fint med de andre barna, og elsker samlingsstundene med sanger og fortellinger. Han hadde jo en litt lang og god tilvenning, og det var tydeligvis akkkurat det han trengte. Han har også hatt korte dager til nå, siden jeg har vært hjemme og har hatt muligheten til å levere sent og hente tidlig. Nå som jeg skal begynne å jobbe litt igjen og han skal ha lengre dager, har jeg ingen betenkeligheter eller dårlig samvittighet for å levere ham fra meg. Jeg ser jo at han har det kjempefint i bhg, og de ansatte er bare helt topp! Jeg er så fornøyd! Til slutt kan jeg jo fortelle at vi driver og fikser litt på huset nå. Vi har nettopp hatt folk som har malt huset vårt utvendig, pluss at de har pusset ned trappa vår innendørs og revet rommet til Junior. Han skal få nytt rom med beverpanel på veggene og lunt korkgolv, pluss noen nye møbler. Det er fortsatt mye jobb igjen da, men jeg tror det blir bra når vi blir ferdige. Det har sett så fælt ut hos oss så lenge nå, at det skal bli en lettelse når ting begynner å komme på plass. Det vil fortsatt være en hel haug å fikse på huset etter dette, men nå har vi iallfall begynt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 23. september 2009 #6373 Del Skrevet 23. september 2009 Hvorfor har du falt ut av mine innlegg? :klø: Godt å høre at alt står bra til i Bippeheimen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 24. september 2009 #6374 Del Skrevet 24. september 2009 Så bra at Junior trives i barnehagen Er han blitt litt mindre avhengig av deg ellers også? Kan tenke meg at det er godt å komme seg litt ut og på jobb også. Blir spennende å se hvordan det går, men forandringer i arbeidsoppgaver kan jo være positivt Eeyore, blir jo nesten litt rørt over signaturen din... Gratulerer med spiren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #6375 Del Skrevet 11. oktober 2009 Hvorfor har du falt ut av mine innlegg? :klø: Godt å høre at alt står bra til i Bippeheimen Eeyore! Så fint å se deg igjen! Og guri malla, du er jo gravid jo!! :hoppe: Gratulerer så utrolig masse! Det var jaggu dagens beste nyhet! Jeg får helt ståpels på armene her! Du har ikke dagbok lenger, har du vel? Jeg har iallfall ikke funnet noe. Jeg er jo så nysgjerrig på hvordan det står til hos dere. Hvordan er formen din? Får dere ekstra oppfølging med tanke på hvordan det gikk sist? Og skal dere vite kjønn? De vanlige spørsmålene, altså.. Så bra at Junior trives i barnehagen Er han blitt litt mindre avhengig av deg ellers også? Kan tenke meg at det er godt å komme seg litt ut og på jobb også. Blir spennende å se hvordan det går, men forandringer i arbeidsoppgaver kan jo være positivt Eeyore, blir jo nesten litt rørt over signaturen din... Gratulerer med spiren Ja, det er kjempedeilig at Junior har det så bra i bhg nå. Men han er fortsatt veldig avhengig av meg nå vi er hjemme eller ute blant andre folk, så på den biten har han dessverre ikke blitt så mye bedre. Kanskje han er ørlite flinkere til å leke alene i korte perioder, men det er bare så vidt jeg merker forskjell. Jeg hadde vel håpet at det skulle bedre seg betraktelig mer enn det har gjort, men jeg tror nok det vil gå seg til etter hvert. Han kan jo ikke henge i buksebeina mine for evig og alltid. Jeg må bare ha tålmodighet. Det går fint på jobb. Jeg gjør bare skriftlige arbeidsoppgaver, og det passer meg bra. Prosessen med å bli omplassert til noe annet har så vidt kommet i gang, og det blir spennende fremover. Ingenting er imidlertid avgjort enda, og veien frem blir nok lang. Men jeg er glad for at jeg er i gang. Og det er veldig deilig å ha en aktivitet igjen, og det var godt å se kollegaene igjen. Man lever i sin egen lille boble når man er hjemme med barm så det var godt å komme ut i den "virkelige verden" igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #6376 Del Skrevet 11. oktober 2009 Ellers skjer det ikke så mye spennende i Bippeheimen. Dagene og ukene går mye fortere enn før nå som jeg har begynt å jobbe igjen, og jeg merker at det er vanskeligere å rekke alt jeg har lyst til. Men nå jobber jeg jo kun tre dager i uka enda, og jeg kan bare forestille meg hvordan det vil bli når jeg kommer opp i full stilling igjen. Huttetu!! Tidsklemma, here I come! Mamma har nettopp fått sin nest siste dose med cellegift (den aller siste får hun om 2,5 uke). Nå teller vi bare ned til vi kan få treffe henne igjen, en gang i november/desember. Vi har jo ikke vært sammen med henne siden midten av juli, så nå savner vi henne veldig! Junior snakker med henne i telefonen da, men det blir jo ikke helt det samme. De to har veldig fin kontakt, så det skal bli kjempemorro for dem å endelig treffes igjen. Huset vårt ser fortsatt ut som en byggeplass, både ute og inne. Innendørs er Juniors rom nesten ferdig (det mangler bare maling på lister, samt innkjøp av litt møbler) og trappa trenger en omgang til med puss, lut og olje. Utendørs holder vi på å drenere. Vi har jo hatt så mye problemer med fukt (og det er jammen ikke rart vi har hatt trøbbel, for under gravingen ble det avdekket av naboens drenering gikk ned til oss på den ene siden av huset samt at dreneringsrøret vårt på den andre siden av huset bare stoppet i jorda uten noen sted å renne bort), så nå da vi endelig hadde sjansen måtte vi bare komme i gang med reparasjonene. Det var visst en større jobb en arbeidsfolka hadde sett for seg, så det vil fortsatt ta litt tid før de er ferdige. Samtidig holder de på med å lage en terrasse foran inngangspartiet. Der hadde vi en mur som så litt sliten og stygg ut. Jeg håper sluttresultatet blir bra til slutt, for nå er jeg lei av å bo i et hus der ingenting er på plass, samt at tomta ser ut som en sølepytt. Men igjen; tålmodighet er vel det som skal til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vimse Skrevet 11. oktober 2009 #6377 Del Skrevet 11. oktober 2009 Det er godt du er en tålmodig person da Godt å se deg her inne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 11. oktober 2009 #6378 Del Skrevet 11. oktober 2009 Å bo på en byggeplass er ikke noe gøy nei, og særlig ikke med småbarn kan jeg tenke meg. Har gjort de en gang, og vi kommer aldri til å kjøpe oppussingsobjekt igjen Har ingen dagbok lenger nei, og kommer nok ikke til å ha det heller... Så du får heller bare spørre, så skal jeg svare Ettersom vi har hatt 2 spontanaborter etter englegutten, så har det vært en veldig psykisk påkjenning Heldigvis har jeg verdens mest fantastiske gynekolog som er spesialist på infertilitet og risikosvangerskap, så jeg får den aller beste oppfølging og føler meg i veldig trygge hender 14 uker nå, og har allerde hatt 4 UL. Blir vel flere etterhvert også, så det kan bli vanskelig for en nysgjerrig sjel og ikke skulle vite kjønn :fnis: Men synes det er fint med noen overraskeler til slutt også, så kommer nok ikke til å gi etter Så alt i alt går det bra, men slappe helt av klarer jeg nok ikke før vi har en sprell levende baby i armene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sense Skrevet 27. oktober 2009 #6379 Del Skrevet 27. oktober 2009 Tittei!! Nå har jeg oppdatert meg sånn delvis her.. Alt for lenge siden sist! Kom på underveis her at jeg jo fikk mail fra deg, hadde tenkt å svare på den nye, men så kom jeg visst aldri så langt Hvordan går det med ting og tang med huset nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 13. juli 2010 Forfatter #6380 Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Ehm... Jeg vil bare si at jeg fortsatt lever.. Jeg kommer nok ikke til å ha tid til å oppdatere dagboka særlig ofte, men nå har jeg iallfall gitt en liten lyd fra meg. Bare nesten ett år siden sist. Huff.. Jeg har hatt lyst til å skravle på KG flere ganger, men som travel småbarnsmamma har jeg ikke så mye tid til det lenger. Dessuten har jeg ikke hatt pc hjemme på lenge. Men i går hadde snille mannen min kjøpt en mini-laptop til meg, så nå kan jeg stikke innom når jeg en sjelden gang får tid. Sånn generelt går det mye bedre med meg. Jeg er tilbake i full jobb, riktignok med litt tilpassede oppgaver. Men fra 9.august blir det ikke mer skjerming, og dermed blir jeg kastet ut i det igjen. Men vi satser på at det går bra! Huset vårt er fortsatt en byggeplass. Arbeidsfolka tok en laaang pause i areidet i vinter, men nå har de heldigvis kommet et stykke på vei igjen. Jeg begynner å se lyset i tunnelen nå. Junior har vokst seg stor. Han fylte to år i april og er nå en veldig aktiv liten tass. Fortsatt er han sjenert, samt noe klengete og avhengig av meg, men det kommer seg sakte med sikkert. Han er iallfall bedre enn han var før, sikkert mye takket være barnehagen. Ellers prater han som en foss; det står aldri stille! Men det er utrolig gøy, og han sier så mange morsomme ting. :-D Endret 13. juli 2010 av Bippe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå