Gå til innhold

Galehuset

Catus

Anbefalte innlegg

Uh, nå har jeg nettopp trykket i meg en hel Freia sjokolade-påskehare. Den gikk ned i rekordfart.. :forvirret:

Pokkers Kiwi som har halv pris på de harene enda! Da jeg var på butikken sist, trodde jeg de endelig var tomme for dem (for da hadde jeg klart å la være å ta med meg sjokolade hjem), men tror dere ikke at de kom med en hel handlevogn FULL av påskeharer rett før jeg skulle gå til kassa!! Og jeg klarer jo ikke å gå forbi en slik fristelse! Svake menneske.. :sur:

Jaja, gjett hvem som må på trilletur i morra, da! Merker på klærne at det har blitt litt for mange påskeharer i det siste. :fnise:

Håper på fint vær i morra da, for i dag har det blåst så fryktelig, så jeg og Junior brukte heller tida på å leke innendørs.

Dessuten fikk han seg et langt bad, og det er alltid populært! Det blir vann over hele badet og over hele meg, for å si det sånn. Men det er så herlig å se at han koser seg! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper ikke du kommer til å føle kjøringen min, for jeg har da ingen planer om å kjøre på deg.. :fnise:

Derimot er det koselig om du vil følge kjøringen min. Hyggelig med noen som er interessert. Men hvor spennende det kommer til å bli for andre enn meg selv, er jeg mer usikker på. Hi hi..

Detaljer, detaljer... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alltid de har jule- og påskegodt til halv pris leeeenge på den Kiwi`en der.. Litt dårlig gjort ja!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detaljer, detaljer... :fnise:

Jo jo. Men detaljer kan være ganske så avgjørende for betydningen, ikke sant? :ler:

Jeg synes alltid de har jule- og påskegodt til halv pris leeeenge på den Kiwi`en der.. Litt dårlig gjort ja!! :ler:

Ja, ikke sant? Kjempedårlig gjort!

Men kanskje det indirekte er min feil at de hamstrer så mye av den sjokoladen. For de har vel sett at jeg er flink til å kjøpe dem, og det var sikkert ikke tilfeldig at de satte ut en stappfull handlevogn akkurat da jeg var der.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junior er 13 mnd i dag! Tenk det!

Ellers ser det ut til at vi blir innendørs i dag også. Det blåser veldig, det er surt og kaldt og det ser fortsatt ganske regntungt ut. Så vi får finne på noe gøy her hjemme i stedet.

Jeg får kanskje dra frem et par bøker, det er alltid like populært. Han elsker bøker, og jeg får nesten ikke tatt dem fra ham igjen når jeg har fått nok. Jeg ender alltid opp med å måtte gjemme dem til slutt, ellers tror jeg vi kunne ha sittet og lest hele dagen. Koselig det altså, men mor trenger litt pauser i blant også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han elsker bøker, og jeg får nesten ikke tatt dem fra ham igjen når jeg har fått nok. Jeg ender alltid opp med å måtte gjemme dem til slutt, ellers tror jeg vi kunne ha sittet og lest hele dagen. Koselig det altså, men mor trenger litt pauser i blant også. ;)

Da har han kommet til rett barnehage! ;) Bøker er høyt prioritert, og hun ene som jobber på avd er genuint interessert i barnelitteratur. Noe som selvsagt smitter over både på de andre voksne og ikke minst barna. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leselyst er en god ting :jepp: *bibliotekaten bifaller* :ler:

Ja, ikke sant? Leselyst er absolutt en bra ting!

Jeg er veldig glad for at han liker bøker så godt. Tror det kan ha god innvirkning på forholdet til skolearbeid senere. Det hadde iallfall det for meg. Jeg elsket nemlig bøker fra jeg var bitteliten, og jeg likte skolearbeidet også. Mulig det er en tilfeldighet altså, men å lære å sette pris på bøker fra man er liten kan iallfall ikke skade! :)

Da har han kommet til rett barnehage! ;) Bøker er høyt prioritert, og hun ene som jobber på avd er genuint interessert i barnelitteratur. Noe som selvsagt smitter over både på de andre voksne og ikke minst barna. :)

Så bra! Det høres ut som det passer godt for ham. Jeg synes det er viktig at barnehagene leser litt med barna. Det er jo ikke meningen at de skal lære dem å lese akkurat, men at de opprettholder interessen er kjempebra! :tommelopp:

Jeg blir nok fornøyd med barnehagen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en kveld alene hjemme. Mannen er i et skikkelig kurs-stim akkurat nå, og det betyr mye alenetid på meg. Men på kveldstid er det helt greit. Da har jeg jo barnefri (iallfall så lenge han sover søtt) og kan sitte og kose meg litt med det jeg er interessert i. I dette øyeblikk er det visst KG som er mest interessant. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imli

Så flink du er som vil ta lappen da! Det går sikkert kjempebra! Er jo veldig praktisk å kunne kjøre bil. Selv har jeg førerkort, men er fratatt det av medisinske grunner :( Håper veldig jeg kan få det tilbake en dag, men da må jeg kjøre opp på nytt og greier. Så det blir nok kjøretimer på meg også i fremtida, du er ikke alene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Så flink du er som vil ta lappen da! Det går sikkert kjempebra! Er jo veldig praktisk å kunne kjøre bil. Selv har jeg førerkort, men er fratatt det av medisinske grunner :( Håper veldig jeg kan få det tilbake en dag, men da må jeg kjøre opp på nytt og greier. Så det blir nok kjøretimer på meg også i fremtida, du er ikke alene :fnise:

Å, så kjedelig at du må kjøre opp på nytt! Men du har vel ikke vært uten lappen så lenge enda, slik at det sikkert ikke er nødvendig med så mange kjøretimer først. Men nå kommer det jo kanskje an på hvor lang tid det vil ta før du får lov å kjøre opp?

En ting er jo når man selv har skyld i å være uten lappen (dvs kjøre for fort f.eks), men det må være ekstra kjedelig når grunnen er noe man ikke kan gjøre noe for! :(

Håper du får lov snart, for jeg kan tenke meg hvor tungvindt det kan bli med to små uten å kunne kjøre bil. For meg er det tungvint nok mens jeg bare har ett barn..

Kg er en fin ting når man er hjemme alene ja!!!

Jepp, og det er jeg i kveld også. Dermed sitter jeg her! ;)

:hallo:

Håper du har hatt en strålende 17. mai :klem:

Tusen takk, det hadde jeg. Det var ikke så mye action akkurat, men jeg, mannen og Junior var iallfall og kikket på det lille lokale barnetoget. Det var litt kaldt og de hadde meldt regn, så vi var ikke så lenge ute. Men vi fikk oss iallfall en liten titt, samt sjekket at Junior ikke ble redd for korpset. Jeg var spent på det på forhånd, for han er jo så redd for høye lyder. Men det gikk veldig greit. Stortromma gikk forbi rett foran nesa hans, og han reagerte ikke en gang. :smilorange:

Resten av dagen var vi bare hjemme. Jeg og mannen koste oss med biff etter Junior hadde lagt seg, og vi hadde i grunnen bare en helt rolig kveld. Men det passer meg utmerket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden jeg hadde vært innom her nå, gitt! Den bærbare PC'n har streiket igjen, og da blir det mye mindre nett-tid. Gidder sjelden å sitte ved den stasjonære nede i den kalde kjelleren. Dessuten har det vært litt travelt i det siste, så KG har blitt nedprioritert.

I morra drar vi for å hente mamma. Hun skal være hos oss ei ukes tid. Hun skal på sykehuset for en undersøkelse på fredag. Vi vet ikke hva utfallet blir, det kan egentlig bli hva som helst. Sannsynligvis er det noe ufarlig, men man kan aldri vite. Jeg skriver sikkert mer om det dersom utfallet ikke blir så veldig hyggelig..

Ellers har jeg hatt fire doble kjøretimer til nå. Det går ganske bra, men i og med at jeg ikke øvekjører i mellomtida går det jo litt sent fremover. Men jeg må jo bare ta den tida jeg må ha, og kjøreløæreren sier han synes jeg er flink. Så da må jeg jo bare tro på det.

Forløpig må jeg bli flinkere til å akselerere raskere ved oppstart (jeg er litt for forsiktig), huske speil og blindsone i kryss samt få litt mer fininnstilt feeling på pedalene. Men det går greit altså, og jeg føler meg mye tryggere nå enn til første time. Det har begynt å bli gøyere å kjøre, og jeg ser ikke for meg at det er tilnærmet umulig å ta lappen lenger.

Sist kjøretime kjørte jeg faktisk i 80 kmt. Det var litt skummelt i starten, for meg som ikke hadde kjørt i mer enn 50 tidligere. Men det gikk bra, og det var ganske morro til slutt.

Det skal nok gå bra dette! :)

Mulig jeg skal øvekjøre litt med mannen nå mens mamma er her. Vi får se om jeg tør! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det går fremover med kjøringen :tommelopp: Snart har du lappen ;)

Tenkte jeg skulle sladre litt om at Kylling idag har blitt mamma til en stor liten prinsesse :hoppe:

Hos oss skjer det derimot lite på den fronten... Pergo fra neste måned :sukk: Tok du også pergo? Gleder meg ikke akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipper du har lappen om ikke så lenge jeg!

Håper du koser deg med mamma på besøk og at utfallet av legetimen blir positivt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om DU tør?

:skratte:

:fnise:

:kose:

:tunge1:

Om JEG tør ja! For da jeg kjørte med mannen for noen år siden var det ikke morro. Han er veldig utålmodig og han nesten presset meg til å gjøre mer enn jeg var klar for akkurat da. Og det fristet ikke til gjentakelse, for å si det mildt.

Men jeg kjørte faktisk med ham en gang i forrige uke, og det gikk over all forventning. Jeg fikk ham til å love at han skulle være tålmodig med meg og ikke skulle bli sur og sint, og jaggu var han ikke veldig behagelig å kjøre med! :overrasket:

Han gjorde en god jobb som snill lærer, og det gikk veldig fint. Jeg kan godt kjøre med ham igjen dersom han fortsetter sånn. :)

Så bra at det går fremover med kjøringen :tommelopp: Snart har du lappen ;)

Tenkte jeg skulle sladre litt om at Kylling idag har blitt mamma til en stor liten prinsesse :hoppe:

Hos oss skjer det derimot lite på den fronten... Pergo fra neste måned :sukk: Tok du også pergo? Gleder meg ikke akkurat...

Joda, det går fremover. Sakte, men likevel. :)

Hurra for at Kylling har fått jenta si! :hoppe:

Og takk for sladring. Jeg har faktisk fått det med meg via Facebook, og fikk gratulert henne nå i stad. Så nydelig lille gullet var! :hjerte:

Synd at det ikke skjer noe hos dere.. :(

Men vi får håpe at Pergo'en gjør susen. Jeg rakk ikke å begynne på det. Metforminen gjorde jobben for min del, og jeg var kjempeheldig!

Jeg skjønner godt at du gruer deg til å begynne på Pergo. Har jo hørt om en del negative bivirkninger, men det gjelder vel bare å fokusere på det gode den skal gjøre og at det kanskje vil komme en god belønning ut av det til slutt (jeg vet det er lett å si, men..). Jeg skal krysse fingrene for dere, og dere fortjener virkelig å komme i mål nå! :Nikke:

Lykke til!

Tipper du har lappen om ikke så lenge jeg!

positivt!!!

Tja, om jeg har lappen om kort tid vet jeg nå ikke helt. Jeg trenger masse øvelse! Og det er ikke så lett å få det til når man trenger barnevakt. Jeg føler meg ikke trygg nok til å kjøre med Junior i bilen enda, så det blir litt tungvindt.

Men etter hvert skal jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du koser deg med mamma på besøk og at utfallet av legetimen blir positivt!!!

Det var koselig med mamma på besøk, men det ble ikke så fint som det kunne blitt. Det gikk nemlig ikke så bra på sykehuset.

Mamma har fått kreft.. :(

Det var ikke noe stort sjokk, for vi var forsåvidt forberedt på at det kunne gå den veien. Men likevel er det ikke morro å få en slik beskjed, og man er vel egentlig ikke så forberedt som man tror.

Hun skal opereres neste uke, og da finner de også ut av om kreften har spredd seg. Dersom den ikke har det, tar de bare bort svulsten og gir stråling. Da har hun over 90 % sjanse til å bli frisk. Dersom den derimot HAR spredd seg, er det vanskelig å spå noe som helst. Da må hun gjennom cellegift og hele pakka.

Men vi prøver å være positive og håper på det beste! Kan ikke annet, selv om jeg kjenner det er vanskelig å ikke bli nedfor. Jeg synes liksom at vi har hatt det tøft lenge nok nå.. :sukk:

Endret av Bippe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var triste nyheter :klemmer: Krysser fingrene for at det ikke er spredning.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...