Gå til innhold

Galehuset

Catus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tullejenter! :ler:

*grøsser over det indre bildet av masse flass som daler ned fra himmelen* :forvirret:

Heldigvis ble det ikke så mye av snøen i går. Men nå snør det igjen, så jeg må nok ut og måke i løpet av dagen. Mannen har hatt en inngrep igjen og kan ikke gjøre noe fysisk, så det blir nok meg som må til pers. Krysser fingrene for at det ikke blir så store mengder. Vil heller ha regn!

Vi fikk det nye stuevinduet i går. Jeg og Junior måtte flytte ut for dagen, så vi var hos ei venninne. Veldig greit, men Junior var ikke særlig fornøyd med at han måtte duppe i en fremmed seng i et fremmed rom. Han hadde fått med seg både puta, kluten og kosebamsen sin, men det var ikke nok til at han roet seg. Tror han hylte i en time før han sovna av utmattelse. Snakk om temperament på den gutten altså. Det er ikke ofte han blir sint, men når han først blir det... :sukk:

Jaja, han sovnet iallfall til slutt og sov i nesten to timer. Han var blid som ei sol da han våknet igjen, og da var jo alt det vonde glemt.

Men vinduet ser ut til å ha blitt veldig bra. Har ikke hatt tid til å studere det skikkelig enda da, for jeg måtte støvsuge og vaske i går kveld. Det blir mye skitt i huset etter at to snekkere tramper ut og inn i sko og arbeidsklær. Men det er jo prisen man må betale; i tillegg til pengene da så klart! :fnise:

Endret av Bippe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Junior har forresten blitt ganske god på å spise brød. I går slo han rekorden og spiste en hel halv skive.

Men han er ikke så veldig allsidig i pålegget enda. Jeg har prøvd makrell i tomat og kremost, men det kom rett ut igjen. Morsomme grimaser fulgte med. :ler:

Nei, det eneste som har vært spisendes til nå er leverpostei. Det er jo sunt det da, men jeg hadde håpet at han skulle like makrellen. Det er jo ekstra sunt. Men jeg skal prøve igjen om et par uker. Mulig han får det i seg da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers var jeg og Junior på besøk på jobben på torsdag. Spiste lunsj med dem.

Huff, jeg fikk nesten helt angst bare jeg kom inn døra. Jeg har bare IKKE lyst til å begynne å jobbe der igjen. Kollegaene er helt topp, og jeg savner dem masse. Men jobben i seg selv kjenner jeg at jeg har fått nok av. Nå skal jeg ikke gjøre noe med det riktig enda, for jeg vil vente å se hvordan det går. Det at jeg ikke har lyst til å forlate Junior for å gå på jobb kan jo være med på å gjøre det verre, så dermed avventer jeg litt før jeg eventuelt finner på noe drastisk.

Uansett er ikke dette tida for å bytte jobb. Nå sitter jeg i en veldig trygg jobb som ikke er mulig å bli oppsagt fra (jfr. finanskrisa), og i andre firmaer er det jo sånn at det er de sist ansatte som må gå dersom det blir vanskelig for firmaet. Dermed tør jeg ikke å bytte jobb enda.

Men vi får se hvordan det går. *optimist* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kylling! Koselig å se deg! :smilorange:

Jeg begynner å jobbe igjen den 20.april. Da skal jeg jobbe 100 % frem til 21.juni, og reduserer til 80 % etter det. Jobber 80 % ut året. Det skal bli godt, kjenner jeg. :)

---------------

Nå våkner snart Junior fra duppen sin. Jeg har ikke gjort et slag siden han sovnet, men jeg har ikke dårlig samvittighet heller. Jeg støvsugde og vasket i går kveld, så jeg synes det var på sin plass å slappe av litt. Egentlig kunne jeg trengt en dupp selv, men KG fristet visst mer i dag.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du barnehageplass til Junior? (da blir jeg i tilfelle overraska..) Eller hvordan ordner dere dere? Er bare nysgjerrig vet du.. hehe. Har selv holdt på og sett på permisjon og dill og dall i forhold til barnehage osv når det gjelder lillemor i magen. Rart å måtte forholde seg til slikt mens hun enda ligger der inne, men har skjønt at det er best å ha en plan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen barnehageplass her nei. De har jo ikke full dekning i kommunen her. Møkkakommune! :sur:

Men jeg håper å få plass fra august. Snakket med leder i barnehageenheten og hun sa at 06-kullet hadde vært så stort at det er gode sjanser for å få plass i august. De opptar visst to plasser i barnehagen når de er så små, og i år går visst 06-kullet over til å bare oppta en plass. :)

Men vi løser det slik at mannen min tar permisjon 2 dager i uka, og mamma kommer for å være barnevakt de resterende 3 dagene. Når jeg reduserer til 80% er jeg sammen med Junior den dagen jeg har fri. Gleder meg til det! :smilorange:

På en måte er jeg glad for at vi ikke fikk barnehageplass med en gang, for da hadde han vært så liten ved oppstart. Nå får han være hjemme og kose seg med pappa og mormor en stund før han skal starte opp. Og han vil jo være 16 mnd når han begynner i barnehagen. Det føles litt bedre for meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 1. august trår den nye barnehageretten i kraft, så da har Junior rett på barnehageplass. Enhetsleder og styrer her klør seg i hodet når det gjelder dette, for har vi plass til alle søkere? Blir spennende å se..

Skjønner godt at det gir en ekstra trygghet at han får være med mennesker han kjenner en stund til. 16 mnd ved barnehagestart er ganske perfekt, synes jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra 1. august trår den nye barnehageretten i kraft, så da har Junior rett på barnehageplass. Enhetsleder og styrer her klør seg i hodet når det gjelder dette, for har vi plass til alle søkere? Blir spennende å se..

Skjønner godt at det gir en ekstra trygghet at han får være med mennesker han kjenner en stund til. 16 mnd ved barnehagestart er ganske perfekt, synes jeg. :)

Aha! Det var jeg ikke klar over. Nesten litt rart at enhetsleder ikke nevnte det for meg da jeg spurte om sjansene for å få plass fra august.. :klø:

Men da kan jeg satse på å få plass iallfall, og det var flott!

Jeg har bare søkt på to barnehager da (de to nærmeste), håper ikke det reduserer sjansene på noen måte. Jeg kjører jo ikke bil, så de andre barnehagene i kommunen blir litt vanskelige for meg å komme til.

Men jeg håper på å ta lappen om ikke så alt for lang tid. Det blir for tungvindt i lengda å ikke kunne kjøre. Men så var det de pengene da, og det å ha tid til kjøretimer.. :forvirret:

Innom og leser litt hos deg :vinke:

Koselig å se deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr med barnehageplass hos deg også ja, er det ikke morsomt... Her ser det ut til at lille snupp sin farmor må trå til frem til august, og det er jo litt av et prosjekt å få organisert ;)

Har du fått måket noe da? :fnise:

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er sannelig litt av et prosjekt. Men heldigvis har vi også fått puslet det til på et vis nå. :)

----------------

Ikke snakk om måking! :kjefte:

Jeg orket ikke i går, for jeg hadde så vondt i knærne. Jeg får det av og til, og jeg tror det er belastningssmerter fordi jeg er så mye opp og ned fra golvet. *gammel*

Heldigvis har vi bil med 4-hjulstrekk, så det var ikke mer snø enn at bilen klarte å komme både opp og ned bakken vår uten å være fri for snø. Men i dag fikk vi plutselig besøk, og da måtte jeg jo måke iallfall noe av bakken, for besøket hadde ikke bil som ville klare å komme opp. Og selvsagt hadde det jo fryst til slik at det ikke var snø lenger, men is.. :forvirret:

Jeg måtte hakke løs halve bakken, og det var IKKE morro. Jeg tåler ikke slike bevegelser så bra, og fikk litt vondt i skulder og mage (!) *gammel igjen*. Men heldigvis har det gått over nå, og nå sitter jeg og slapper av i sofaen. :)

Det var forresten broren min og tantebarna som kom på besøk. De hadde vært i dyreparken og stakk innom oss før de skulle hjem igjen. Jeg laget spaghettigryte og muffins til dem, og det ble heldigvis suksess. De er litt kresne de barna, men jeg hakket løken i spaghettien så smått at de ikke fant dem. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...